• Cina84

Mensen sen efter misslyckat försök

Cina84 skrev 2015-08-27 20:02:32 följande:

I mitt fall senare ;). Jag hade en telefontid med en rmc läkare innan sommaren och frågade

Om hormonerna vid ivf:en var orsaken till mitt strul men det menade hon att det var det inte utan det var sköldkörteln.. Men jag köper det inte fullt ut då du och andra jag läst om på nätet har fått rubbade cyklar mm. Jag tror det mycket väl kan vända upp och ner på kroppen.
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-02 16:03:46 följande:

Hm? ja fast ivf påverkar ju sköldkörteln så det ena utesluter ju inte det andra.

Det osannolika hände och jag fick ägglossning fast väldigt sent, så nu blir det insättning på lördag i helt naturlig cykel. Tydligen kommer de inte ens ge progesteron som sötd trodde barnmorskan jag pratade med idag. Känns konstigt att kroppen ska sköta (eller inte sköta) allt på egen hand, jag har liksom blivit van vid att ta en massa mediciner..

Fast. Blastocysten ska ju klara upptiningen också så man ska väl inte ropa hej innan FET så att säga..

Hur går det för dig?

Åh vad kul för dig! Då är det nära igen :). tänk denna gången kan vara DEN gången! Nä man är försiktigt optimistisk i dessa sammanhang ;). Förresten Vet du om det är större chans att lyckas tina en blastiis än en 4-cellig? Började fundera på det nu och tycker väl ändå stt det borde vara det.

Jo det har gått sådär.. Jag lyckades bli gravid på naturlig väg trots en äggledare som det inte är någon passage i..Testade plus i lördags men i samma andetag började jag blöda och i söndags åkte jag in, orolig för att jag hade ett utomkveds och då konstaterades missfall :(. Om man ska se till något positivt så är det att vi faktiskt lyckades vilket jag aldrig trodde skulle gå men kanske att äggledaren har läkt lite eller något. Kropper ju rätt fantastisk ibland. Kan dock inte låta bli att tänka varför vi inåt kan en haft turen på vår sida att det gått vägen.. Men men det är till att hämta nya krafter!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-03 18:06:33 följande:

Men åh nej - vilket skit rent ut sagt!! Kan knappt föreställa mig vad hemskt det måste kännas med missfall. Massor med massor med kramar! 

Som du säger så är ju en silverkant att ni faktiskt kunde bli gravida på egen hand. Jag håller alla alla tummar och tår för att nästa gång ni försöker är er gång!

Vet inte hur det är med upptining av blastocyst vs 2-dagars faktiskt. Vi har ju bara haft ett FET innan och då med en blastocyst. Fick veta att med en blastocyst är det 8% risk att den inte klarar upptiningen, vilket ju inte är så stor risk faktiskt.

Tack :). Det hoppas verkligen jag med!!

Det var tufft när jag körde hem från sjukhuset men jag tror att i och med att jag inte testat tidigare så var det nog mest ledsen över att ha varit så nära.. Tror det hade tagit ännu hårdare om jag vetat om det helgen innan för då hade jag nog tänkt på lilla livet som försvann.

8% låter riktigt bra ju! Visst risken finns men det känns som att den är liten! Tänk snart är du ruvare igen :).
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-07 12:37:32 följande:

Hej,

ja förstår det. Hoppas du fått ha en bra och lugn helg. Kommer ni försöka göra insättning i nästa cykel eller ska ni avvakta ngn månad?

Vår blastocyst överlevde upptiningen och både läkaren och labbpersonalen verkade optimistiska. Blastocysten hade fortsatt dela på sig så fort den var upptinad och den höll till och med på att kläckas ur sitt skal. 

Nu börjar den stora nojjan. Vi tog en långpromenad från kliniken (nojjade senare över att jag inte borde röra på mig så mycket efter insättning), igår (dagen efter insättning) så började jag få molvärk som inför mens, och igår kväll strålade värken ut i ljumskarna. I morse vaknade jag och kände inte så mycket, men efter ngn timme så började det dra i ljumskarna igen. Går runt och känner efter hela tiden :-/

Jo det blev en fin helg. Vi ska försöka direkt på kommande mens. Jag har väntat så länge nu på att få köra igen så det är det enda jag vill.

Men det låter väl riktigt bra!! Hoppas hoppas det går vägen för er :). Ja fy för den tiden, den är en riktig pina. Så vill man inte känna efter men man kan ändå inte låta bli. Om du inte är så bra på att virka då kan det vara en perfekt sak att sysselsätta dig med :D. Jag gjorde det ett tag och eftersom jag inte var så bra på det så fick jag verkligen fokusera på vad jag gjorde (och inte på annat) så det inte blev fel :p.

Hoppas du kan njuta av att du, tills annat är sagt (vilket jag inte hoppas)faktiskt går omkring och är gravid :).
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-10 17:53:30 följande:

Låter som en bra plan att köra på - skönt att inte dra ut på försöken.

Har fått pytte-pytte små spottings (ljusbruna) igår och idag. Känner mig nu superstressad varje gång jag går på toa eftersom jag är rädd att se att jag börjat blöda. Försöker att njuta emellan stressattackerna och hoppas att mini-fläckarna inte betyder något negativt. Virkning kanske är en plan! Jag är urusel på handarbete så det skulle garanterat vara koncentrationskrävande :D

Hoppas verkligen att nästa insättning är ert guldägg och att allt går vägen!! :)

Jag känner så väl igen det. Man höll typ andan varje gång man torkade sig..hoppas att de kommer av att ägget fäst :).

Sedär då har du distraktionen fixad ;). Virka bara inte in fingrarna ;).

Tack fina :). Det hoppas verkligen jag med!!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-13 08:17:26 följande:

Tack! <3

Tyvärr verkar det kört denna gång. I natt drog det igång med mensvärk och det kom lite rosabrun flytning när jag gick på toa. Sedan inget förrän morgonen och nu samma igen när jag gick på toa och ännu mera mensvärk... Gråter så det skvalar och känner mig fullkomligt hopplös. BIM är igår/idag så det stämmer ju i tid.... Testdag är på torsdag.

Är oavsett säker på att det färsta i början, men tydligen vill det inte stanna som det verkar. :(

Åååh Vill bara krama om dig! Jäkla skit :(. varför kunde det inte få vara din tur!?!

Du känner din kropp bäst själv och vill imte inge falska förhoppningar men vill ändå skriva att det finns de som fått blödning runt bim men som ändå lyckats. Hoppas att det inte ökar på och att du är en av de.

Kram igen!!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-13 11:11:21 följande:

Tack! Känner mig säker på att det blir minus men kommer ändå testa på td för sökerhets skull. Det kom även lite mer mörkrött blod och rosa på pappret när jag gick på toa igen. Funderar även på att testa imorgon så att jag kan bekräfta det jag redan vet och på så sätt "rycka det sista av plåstret" redan nu. Påminner mig själv om att vi kan försöka igen, vilket vi kommer at göra. Nästa gång blir det privat eftersom landstingsförsöken är slut, så nu ska vi försöka välja en vettig klinik..

Jättekram!

Först vill jag ge dig en stor kram!! Du är stark och ni kommer att få ert frö, det är jag säker på. Det ska bara hitta till er först! Kan tänka mig att det finns ett otal kliniker att välja mellan och jag tror att du kommer känna i magen vilken ni ska välja.

Jag förstår dig helt! Jag hade gjort detsamma, just för att få det svart på vitt.

Tänker på er <3.

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-13 20:56:34 följande:

Tack!! <3 <3 <3

Blöder mer nu och klarrött så har mentalt ställt in mig på minus nu. Ska testa imorgon och på testdag bara för att, men vet att det blir negativt. Måste säga att denna gång är värre än de tidigare, jag har gråtit konstant idag. För en gångs skull kändes det som att det hände ngt, som att det fastnade. Och det var vårt sista landstingsförsök och snart fyller jag 35. Det är många övergångar på en gång.

Hoppas otroligt mycket att ni får lyckas nästa gång!!

Stor stor kram!

Har funderat på vad jag ska skriva för något bra men kom fram till att det finns inget "bra" att skriva. Jag känner med dig och skickar massa kramar till dig. Jag kan bara föreställa mig hur du mår. Livet är så otroligt orättvist emellanåt och man undrar vad meningen är.. Men någongång måste det vända :).

Tack fina <3 tänk om det kunde få bli så <3

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-14 22:23:49 följande:

Tack snälla du för kramar. Testade i morse ruvardag 9 och det var mycket riktigt negativt. Hade också en  lite mer röd slmemig blödning på morgonen. Det avtog under dagen och nu mest ngn levrad klump och inte så mycket mer. Men jag har aldrig särdeles mycket mens så det kanske inte blir mer än så här.. Kommer fortfarande testa på torsdag för formens skull men, men..

Försöker ställa in mig på att detta kommer ta tid och att inte få panik och känna att det är över. Vi får testa igen helt enkelt, vi är inte klara på långa vägar. 

Kraam!

Jag är ledsen :(.

Ja men precis, ni ska bara byta dagis för era ägg/ embryos :).

Det kan ta lite tid eller så är nästa gång din gång :). Det är väl det jag tycker är så jobbigt med denna progess, att man inte vet när det ska lyckas. Nästan så jag skulle vilja gå till ett spåtant för att få veta.. ;).
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2015-09-16 07:55:54 följande:

Haha, ja en spåtant kanske vore något.

Är ju så trött på att det inte funkar. Men det är bara att bita ihop. Hörde någon läkare som sa att en hel del par slutar med ivf just för att det är jobbigt, men att de genom upprepnng kanske hade kunnat lyckats. Har gett mig attans på att uttömma detta alternativ, så vi får gneta på.

Det kan jag tänka att en del gör. Det är en riktigt påfrestande process. Jag försöker tänka så när jag är lite deppig över att det finns de som lyckas direkt, att andra faktiskt behöver några gånger på sig och att det är lika ok.

Har ni börjat kolla lite på vad det finns för alternativ? Det måste finnas en hel del kliniker runt er att välja mellan väl?

Här är det mest segt. Väntar och väntar.. Lever lite på hoppet( naivt nog..) att i och med att det tog sig naturligt sist att det kanske kan göra det denna gången med.. Chansen är så obetydligt liten att det egentligen inte är lönt att gå och hoppas men men. Ev är det bara 1 1/2 vecka kvar innan vi drar igång igen så det är nära men ändå så långt borta.

Kram
Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök