• Cina84

Mensen sen efter misslyckat försök

JOHA80 skrev 2016-05-09 09:57:24 följande:

Men åååååh - GRATTIS!! Håller tummarna för att ditt fina plus håller i sig! <3 <3 <3

Jag hade 20 blåsor totalt i fredags, 7 stycken över 10 mm och ett östradiolvärde på  6000. De sänkte in menopurdos rejält och nu ska jag in igen för ett nytt VUL och blodprov. Förhoppningsvis så har det växt till sig ett gäng blåsor, men just nu är jag lite rädd att de kanske sänkte dosen för mycket eftersom jag inte känt så mycket alls i helgen.. Men vi får se. 

Tack fina <3.

Oj jisses med blåsor! Då får de vara försiktiga så du inte blir överstimulerad. Visst blir man nojig så fort man inte känner som innan! Men du de växer nog som de ska. När blir det ny koll?

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-10 09:09:29 följande:

Hej igen,

de kollade igen igår och det var över 20 stycken blåsor över 10 mm, så jag tog Ovitrellen igår kväll och i morgon blir det äggplock i gbg. Mitt östradiolvärde var på 17000 igår morse så läkaren skrev även ut en medicin - pravidel - som jag ska ta för att undvika överstimulering. Läste bipacksedeln och blev minst sagt nervös? biverkningar kan innefatta allt från hallucinationer, tvångsmässiga beteenden, förlorad impulskontroll, synrubbningar, kraftiga kräkningar, blödande magsår, svimningar etc etc. Rävgift är ett ord som kommer  Så nu sitter jag och har tagit den första dosen och försöker fokusera på jobb. :/

Hur mår du? Har överstimuleringen lagt sig? Åh vad härligt och spännande med dit plus! :)

Woho äggplock :D. Ja du den där medicinen lät ju...spännande.. Förlorad impulskontroll kanske kan bli spännande för mannen din dock ;). Hoppas den håller borta överstimuleringen för det var inget kul.

Idag börjar det nog vända. Jag är fortfarande uppblåst och öm men det känns som att det är lite mindre än igår.

Jag har nog inte riktig förstått det än och tänker att det kanske ändå inte riktigt är sant. Får kanske ta ett nytt test för att övertyga mig igen ;).

Kram
  • Cina84
    Minimasken skrev 2016-05-10 07:50:19 följande:

Hej!

Jag har precis samma symtom som du! Men har du pratat med någon läkare eller inväntar du precis som jag bara att den bör komma snart?

Jag ringde till RMC och rådfrågade och det var bara att vänta in den så det gjorde jag då. skulle det dröja för länge för dig så ta kontakt med läkare och hör vad de tycker du ska göra.
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-10 09:09:29 följande:

Hej igen,

de kollade igen igår och det var över 20 stycken blåsor över 10 mm, så jag tog Ovitrellen igår kväll och i morgon blir det äggplock i gbg. Mitt östradiolvärde var på 17000 igår morse så läkaren skrev även ut en medicin - pravidel - som jag ska ta för att undvika överstimulering. Läste bipacksedeln och blev minst sagt nervös? biverkningar kan innefatta allt från hallucinationer, tvångsmässiga beteenden, förlorad impulskontroll, synrubbningar, kraftiga kräkningar, blödande magsår, svimningar etc etc. Rävgift är ett ord som kommer  Så nu sitter jag och har tagit den första dosen och försöker fokusera på jobb. :/

Hur mår du? Har överstimuleringen lagt sig? Åh vad härligt och spännande med dit plus! :)

Hej!

Hoppas allt gick bra idag <3

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-12 07:19:08 följande:

Tack! Det gick ok, hälften av blåsorna hade inte växt tillräckligt så de fick "endast" ut 11 ägg. Undrar lite stilla ifall det är så att de plockade mig lite tidigt egentligen, men att de kanske gjorde det för att de inte vågade vänta ytterligare en dag på grund av mitt höga östradiolvärde (alt att pravidelen kanske stannade av tillväxtfarten lite vilket kanske är logiskt med tanke på vad den är till för). Jag mådde iaf bra dagen efter Ovitrellen fram tills jag tog min första dos pravidel, efter det kände jag mig fullkomligt utslagen. Vill egentligen inte gå på denna medicin med tanke på alla läskiga biverkningar men vågar ju inte sluta ta den heller..

Nu är min oro att äggen inte ska vara mogna. De ringer senare idag och berättar hur det såg ut och det gick med befruktning? Nervös är förnamnet. 

Skönt att höra att din överstimluering börjar vända!! Kan tänka mig att det är svårt att verkligen ta in att det är sant när man kämpat så mycket. Hoppas du får landa lite i detta nu :) <3 

Kram

Förstår hur du tänker, när man har 20 i huvudet så känns det sådär när det inte blir så många men 11 är riktigt bra ändå! Håller tummar och tår för många befruktade nu!!! <3 (även om det inte är ett måste så känns det alltid skönt i alla fall)

Vad tråkigt att medicinen gav sådan reaktion direkt. Kan ju hoppas att det blir bättre och bättre för varje dag!

Skickar lugnande kramar!!! <3
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-17 06:53:27 följande:

Tack <3

Vi hade riktigt bra befruktningsgrad - 9 av 11 på dag 2. Sen brukar det ju falla bort en hel del på vägen? när vi har fått så här många på dag 2 så har det slutat med att vi fått 2 blastocyster innan.. Nu hoppas vi på samma resultat eller bättre. Läkare ringer senare idag.. Jag är livrädd för att de ska säga att det inte blev ngt alls som var värt att frysa in..

Hur går det för dig Hur mår du/ni? :)

Kramar!

Men det låter bra :). Blev det två eller fler till frysen? Hur mår du förresten av medicinen, fortfarande konstigt?

Här går det bra, överstimuleringen är på kraftig tillbakagång. Ska in på koll idag för att kolla till äggstockarna och blodvärdena så då kan jag nog få en glimt av lilla livet. Är nervös för att det inte ska visa något längre.

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-18 12:26:33 följande:

Det blev hela 6 blastocyster till frysen!! Vi är lite i chocktillstånd. Om det visar sig att vi är i gruppen som får kromosomtester så kan ju dock alla eller flera falla bort ifall det visar sig att de har kromosomfel, så man ska absolut inte ropa hej, men förutsättningarna känns ju ändå väldigt bra med så många blastocyster att välja mellan. Nu är det bara att hålla tummarna. Jag fick sluta ed medicinen igår tack och lov. Jag är fortfarande svullen men det borde väl gå över snart..

Skönt att höra att din översstimulering är på väg bort. Hur gick det på ultaljudet???

Kram 

Åh grattis!!!! Vad glad jag blir att ni fick så bra resultat :). Ja ni har ju verkligen bra förutsättningar känns det som. Då blir det att koppla av under sommaren för att köra på igen till höst väl?

Skönt att du slapp den! Kommer de att hålla kolla på dig eller värdena är bra?

Jo det gick bra. Äggstockarna är fortfarande svullna men annars ser det bra ut. Mina blodvärden är inte riktigt hundra än så jag fick bakläxa om att äta mer salt bl.a. men jag behöver inte åka på koll nästa vecka utan nästa koll blir på det officiella vulet. Jag fick också en bild med mig hem på pyret ( som för tillfället endast är en svart liten bubbla på skärmen) så jag får ta och titta på den för att trycka in i huvudet att det är sant( och att det ska gå bra).

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-18 17:34:24 följande:

Tack <3 Japp nu blir det sommarlov och sen kör vi på i höst om allt går som det ska :) De har "släppt" mig nu så jag får höra av mig själv om jag skulle börja må dåligt, men tror nog att risken är över (även om magen fortfarande til viss del liknar en bongotrumma). 

Åh vad härligt att allt såg bra ut!! <3 Vet ju hur orolig man är hela tiden i denna process och att det är svårt att bara koppla av och njuta när saker går bra. Du får ha bilden i plånboken så kan du bära runt den och titta på den när du behöver :D Heja Pyret!! <3 

Kram!

Ah okej, var rädd om dej och känner du att magen inte ger med sig så kolla upp det. Du ska inte behöva gå med bongotrumma längre än nödvändigt ;).

Ja, det känns fortfarande som en dröm som man ska vakna upp från.. Men jag måste skärpa till mig och ska helt klart göra som du säger och ha bilden i plånboken <3. En sak är säker, jag kommer garanterat vara sketans nervös innan nästa vul..

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-19 11:31:25 följande:

När är VUL? Håller alla tummar för dig/er och lilla Pyret! Kram!

Tack snälla <3 Den 30 maj är det dags..

Kram
Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök