Mensen sen efter misslyckat försök
Cina84 skrev 2016-03-24 17:51:41 följande:
Då kanske vi drar igång ungefär samtidigt! :). Hoppas innerligt att det är vår tur nu! Det är verkligen på tiden!! Vad innebär forskningsstudien? Håller tummarna för att dina värden är bra! Det är då segt att behövs vänta pga dem.. Gjorde jag innan sommaren förra året, det var riktigt surt.
Jag ska kanske få prova att ta prednisolon i samband med nästa försök. RMC sa nej och menade på att det saknades tillräckligt med fordkning att det gav positivt resultat men jag har gått vidare till min endokriolog som tog sig an uppdraget och kollar upp saken grundligt och verkar inte helt oäven att låta mig prova det. Fortsättningen följer ;).
Önskar dig en glad påsk!
Kram
Forskningsstudien är PGS-studien i Gbg. Om vi får mer än 5 eller fler embryon på dag 2 så lottas vi att antingen ingå i forskningsstudien eller i kontrollgruppen, så vi vet ju inte innan om vi kommer få PGS (Pre Genetic Screening) på våra blastocyster. Om vi får PGS så innebär det helt enkelt att de gör alla kromosomprover redan på dag 5 och väljer blastocyst för återföring utifrån detta och se hur detta påverkar implantations-frekvensen. Spännande känns det men som sagt väldigt många faktorer som ska stämma för att man ska få komma med i slutändan. Jag väntar på att läkaren på FC Sthlm som kommer vara vår hemortsläkare ska ringa och ge instruktioner om nässpray etc. Återföring kommer inte ske i färsk cykel utan i fryst så detta kommer ske efter sommaruppehållet i naturlig cykel.
Spännande med predisinol!! Har hört om många som äntligen lyckats när de fått detta. Har även hört att omega 3 och även tomatjuice är väldigt bra för att dämpa inflammationsprocesser och reglera immunförsvaret. Ska börja dricka ett glas tomatjuice om dagen tänkte jag för att se om detta kan underlätta :)
När börjar du ungefär? Eller har du redan börjat?
Kram!