JOHA80 skrev 2016-04-27 07:19:30 följande:
Åh nej vad jobbigt med skenande sköldkörtelvärde! När jag pratade med Göteborg så sa de att de sällan testar folk under själva ivf-försöken eftersom sköldkörtelvärdena ofta hoppar så mycket då att det känns onödigt men att de tyckte att det var viktigt att man låg under 2,5 och helst 2,0 innan man började. Förhoppningsvis så innebär det att det finns en marginal när det gäller detta. Får du uppjusterad dos nu?
Tror inte att det är någon fara med vitamintillskotten med tanke på att du tagit dem 2 timmar innan eller efter - när de anger sådant i medicin-info så är mitt intryck att de ofta har en säkerhetsmarginal. Precis som med hissar och högsta antal personer. Typ.
(Jag håller bara på med Synarelan än så länge och jag känner redan att jag börjat få det där typiska hjärtklappningen och att jag fryser en massa.. Funderar på att ta ett prov nu i veckan för att se om jag borde justera upp under sprutförsöken.. Attans vad svårt det ska vara att få detta med tsh:t att funka..)
Förstår att du blir orolig, det blir man ju så lätt i dessa situationer. Man blir hudlös när man går igenom detta. Jag tror inte alls att det är kört, du har ju dessutom fått tillbaka två embryon. Åh vad jag hoppas att detta är dina två guldägg!! <3 <3 <3
Stora kramar!!
Dina ord gjorde väldigt mycket för mig ska du veta. Tack vare dem blev jag lugnare och började tänka realistiskt igen. Tack!
Har varit i kontakt med min läkare som tyckte att jag skulle ta nya prover imorgon för att utesluta att något gått fel vid provtagningen( liten risk skrev han men ville ändå att jag skulle göra det.) jag tror helt enkelt att det är sprutorna som ställt till det. Läste även att det inte behöver gå åt skogen för att proverna inte är hundra men att man ska jobba ner dem.
Precis, snacka om att man blir sårbar! Minsta lilla som går åt fel håll så får det ens hopp att vackla.
Tack för att du fick mig åter på banan så jag fortsätter hoppas att det ska gå vägen <3.
Usch inga trevliga biverkningar.( fast det där med att frysa kan ha sina fördelar, mannen får värma dig lite extra ;). ). Känns det bra annars i Göteborg?
Kram!