• Cina84

Mensen sen efter misslyckat försök

PS. Endokriologen fördjupade sig ordentligt i det men köpte inte heller att jag skulle få prova prednisolon.. Jag har gjort en del förändringar denna gång( akupunktur, mineraler och terapi) så därför tänker jag att det kanske kan gå vägen denna ändå annars är det ingen tvekan om att jag ska se till att få tag på det till nästa försök.

• Cina84
    JOHA80 skrev 2016-04-13 18:08:05 följande:

Aha, ja det är många som inte anser att det finns tillräckliga studier än men om du ändå känner att det skulle kunna vara immunförsvaret så rekomenderar jag verkligen att kontakta Marie Antonsson på Fertilitetsplus så kan du få råd om vilka tester du kan ta i Sverige och vilka man måsta ta utomlands.. Man kan bland annat testa NK-celler om man söker sig dit, vilket annars är svårt att får göra här hemma. 

Ja exakt angående att sålla bort embryon.. men vi får väl se om vi ens hamnar med i studien och om vi i sådana fall hamnar i själva testgruppen eller om vi hamnar i kontrollgruppen.. det är många kansken med detta men ändå värt att testa iför chansen att vi kommer med :)

Jag är på femte dagen med Synarela.. mina äggstockar känns som att de stramar av och till, jag är svullen och jag är lite mer gråtmild än vanligt men ingen våldsam reaktion än? håller tummarna för att jag slipper de värsta biverkningarna.. 

Jag är så nervös inför detta försök? 

Spännande med VUL - hur gick det?? Hur känns gonalen i jämförelse med Menopuren? 

Kram!!

Tack så jättemycket för tipset! Jag kör på som vanligt nu,går det inte vägen så vet jag vad jag ska göra.

Jag förstår hur du tänker och ni har ju inget att förlora på det så hade jag varit er så hade jag också testat att ev få vara med.

Hur går framför dig? Har du lyckats undvika fler biverkningar? Jag var också då himla nervös innan jag tagit den första sprutan. Jag hoppas att det släpper då för dig med när du väl är igång med sprutorna!

Jag har varit på två vul sen senast och igår vart det äp, ett smärtsamt sådant då jag var ganska svullen och hade en hel del blåsor men jag överlevde. Jag tyckte att gonalen var både smidigare och än mindre i nålen så det kändes nästan inte alls att ta den. Sången tumme upp för den :).

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-04-20 12:16:15 följande:

Oj vad spännande! Och skönt att äggplocket är över. Hur många ägg fick du ut med gonal? Åh vad jag håller tummarna för att det blir en massa fina embryon för er!!

Jag har börjat få lite hjärtklappning nu av och till och känner mig allmänt nervös och hoppig (hjärtklappningen är väl antagligen är synarelan som interagerar med sköldkörteln.). Ingen mens än trots att jag är på dag 12. Förhoppningsvis är det på g med en blödning, men annars så får de väl ta blodprover för att se om jag blivit nedreglerad. :-/

Kram!

Hej! Jag fick ut 15 ägg och 7 blev befruktade. Fick tillbaka två dag tre embryo igår och de odlar vidare på 4 st då kanske att fet blir något till frysen :). Så jag är nöjd! Får hoppas att b1 och b2 stannar kvar hos mig nu<3.

Det är en jobbig tid innan man får dra igång på riktigt. Tänk att när man inte vill att mensen kommer få kommer den och tvärtom, ganska ironiskt! hoppas den kommer nu så du kan få dra igång.

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-04-25 09:12:29 följande:

Det låter ju som ett bra resultat! Vad spännande med återföring av två embryon!! Har du fått det innan? Håller alla tummar och tår för att denna gång är din gång! :D

Jag fick äntligen min blödning och har nu tagit blodprov på morgonen för att se om jag är ordentligt nedreglerad? känner mig nervös. Märker att jag projicear all ångest på annat just nu.. framförallt ett långsiktigt jobbprojekt som jag blivit försenad med  mycket på grund av barnlösheten, all energi detta snor, alla vändor med svajjande sköldkörtelvärden, sprutor och ruvningar... Helt plötsligen känns det superviktigt att komma framåt i jobbprojektet trots att detta egentligen är veckor jag borde ge mig själv lite lugn och ro?Jag till och med vaknar mitt i natten helt panikslagen över projektet. Så klart handlar det inte om det utan om detta ivf-försök.. men jag tror all denna väntan, att känns sig fruktlös på så många sätt samtidigt, både i karriär och i familjebildning, gör mig extra hudlös denna gång? suck. Tror de blir bättre när jag kan dra igång med menopuren och känner att det verkligen händer något. :)

Kram!!

Tack!! <3 hoppas!!

Det är första gången jag får tillbaka två. (går det inte vägen blir jag dubbelt då ledsen känns det som) fick nästan ångest häromdagen för känslorna och tankarna att det gått åt skogen innan kom över mig. Vill inte gå igenom det igen!!! :|

Vad skönt att den kom till slut. Blir det sprutstart imorgon då om allt är ok?

Inte så konstigt att du tänker så, projektet kan du påverka tvärtemot banlösheten. Var rädd om dig bara så du inte kör slut helt på dig <3. Jag tror också att det kommer kännas lite bättre för dig när du får köra igång med sprutorna, då är du liksom ännu ett steg närmare ditt mål.

Man vill bara komma ut denna process och börja leva igen känns det som..

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-04-26 06:58:49 följande:

Hej igen,

(Av någon anledning så avslutades en massa meningar i mitt inlägg med frågetecken när det skulle ha varit punkt. Vet ej varför, antingen är det en bug eller så är jag så disträ att jag inte ens märker var jag sätter fingrarna på tangentbordet)

Nej sprutstarten koordineras så att jag ska göra plock på en ons-fre i Gbg så sprutstart blir på nu fredag. Men nu finns det ett datum iaf :)

Håller med dig om att man vill koma ur detta och börja leva igen. Livet både går framåt och står still samtidigt när man går igenom detta.

Förstår verkligen din känsla av att inte vilja gå igenom detta igen, jag känner samma. 

Jag hoppas verkligen så otroligt mycket att det går vägen denna gång för oss båda detta varv!!!

Stor kram! <3

Det var inget jag tänkte på, jag bars läste ;). Då är du ju riktigt nära nu!!

Fick ett himla bakslag igen.. Inga embryo till frysen :(. Sen så har Sköldkörteln skenat från 0,68 till 3,7. Så risken för att det går åt skogen känns så jäkla stor :(. Känner mig så dum för när jag gick en gång till en akupunktör så rek. Han mig att äta piller med järn, kalsium och magnesium tillskott. Dessa har jag hela tiden tagit minst två timmar innan eller efter levaxinet men det är säkert det som har strulat till det.. Less jag blir på mig själv att jag gick på att ta dem :(. Förlåt att jag deppar men behöver få det ur mig.

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-04-27 07:19:30 följande:

Åh nej vad jobbigt med skenande sköldkörtelvärde! När jag pratade med Göteborg så sa de att de sällan testar folk under själva ivf-försöken eftersom sköldkörtelvärdena ofta hoppar så mycket då att det känns onödigt men att de tyckte att det var viktigt att man låg under 2,5 och helst 2,0 innan man började. Förhoppningsvis så innebär det att det finns en marginal när det gäller detta. Får du uppjusterad dos nu? 

Tror inte att det är någon fara med vitamintillskotten med tanke på att du tagit dem 2 timmar innan eller efter - när de anger sådant i medicin-info så är mitt intryck att de ofta har en säkerhetsmarginal. Precis som med hissar och högsta antal personer. Typ.

(Jag håller bara på med Synarelan än så länge och jag känner redan att jag börjat få det där typiska hjärtklappningen och att jag fryser en massa.. Funderar på att ta ett prov nu i veckan för att se om jag borde justera upp under sprutförsöken.. Attans vad svårt det ska vara att få detta med tsh:t att funka..) 

Förstår att du blir orolig, det blir man ju så lätt i dessa situationer. Man blir hudlös när man går igenom detta. Jag tror inte alls att det är kört, du har ju dessutom fått tillbaka två embryon. Åh vad jag hoppas att detta är dina två guldägg!! <3 <3 <3 

Stora kramar!!

Dina ord gjorde väldigt mycket för mig ska du veta. Tack vare dem blev jag lugnare och började tänka realistiskt igen. Tack!

Har varit i kontakt med min läkare som tyckte att jag skulle ta nya prover imorgon för att utesluta att något gått fel vid provtagningen( liten risk skrev han men ville ändå att jag skulle göra det.) jag tror helt enkelt att det är sprutorna som ställt till det. Läste även att det inte behöver gå åt skogen för att proverna inte är hundra men att man ska jobba ner dem.

Precis, snacka om att man blir sårbar! Minsta lilla som går åt fel håll så får det ens hopp att vackla.

Tack för att du fick mig åter på banan så jag fortsätter hoppas att det ska gå vägen <3.

Usch inga trevliga biverkningar.( fast det där med att frysa kan ha sina fördelar, mannen får värma dig lite extra ;). ). Känns det bra annars i Göteborg?

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-04-28 17:37:40 följande:

Vad bra att jag kunde bidra med lugnande effekt :) <3 

Än så länge är jag bara i kontakt med Stockholm eftersom de sköter all medicinering och alla VUL innan äggplocket. Jag börjar med menopur imorgon kväll. Den 6:e ska vi in på VUL och se hur det gått och en vecka senare så blir det plock i Gbg. När jag har pratat med dem så har jag dock fått mycket gott intryck, de verkar jättetrevliga.

Kom överens med mottagningen där jag går för min sköldkörtel att jag på måndag ska ta ett TSH och sedan kommer min läkare ringa mig med provsvaret på fredagen den 6:e. Om provet är dåligt så ska vi justera upp då så att jag åtminstone får en ökad dos sista veckan med sprutorna. Så dags då kan man tycka men men.. Jag har reagerat med att få sämre sköldkörtelvärde varje sprutomgång. Det svåra är bara att läkarna att lyssna tycker jag.. Egentligen skulle jag vilja få börja med en högre dos direkt när jag börjar med en ivf-stimulering så att man motverkar effekten redan från början men det verkar vara svårt att få en läkare att gå med på det. 

Stora kramar!

Så då är du igång med sprutandet :). Gått bra än så länge?

Det måste kännas himla skönt med ett bra intryck, så du slipper tampas med de känslorna.

Konstigt att de verkar vara så ointresserade av sköldkörtelvärdet, det verkar ju spela så stor roll!

Själv närmar jag mig upploppet.. Några dagar efter äggplock var jag ganska svullen om magen men det gick ner. I fredags blev jag svullen igen och tycker att det är värre mu än sist. Ska ringa kliniken imorgon och göra mig för om det är något att vara orolig för.

Kram
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-03 14:18:49 följande:

Åh, spännande, jag håller tummarna för att svullenheten är ett gott tecken för er!!! Hur har det gått? När har ni testdag? :)

Sprutandet fortsätter.. blir dag 5 med menopur idag och jag känner att jag har börjat svullna upp lite.. det drar i äggstockarna osv. Hatar ju nålar och min sambo får sticka mig, men det går lättare denna gång. Just nu förtränger jag äggplock och allt annat och försöker låtsas som ingenting. Det blir spännande på fredag, då får vi förhoppningsvis veta när vi ska åka till Gbg och göra äggplock...

Kram!

Ja du.. Set visade sig att jag är överstimulerad så igår blev jag tappad på lite mer än 2l vätska i buken och blev inlagd för att se ska hålla koll på mig. Idag känns magen nästan likadan så jag är rädd att jag dragit på mig vätska igen.. På fredag är det den stora dagen.. De på RMC har gett mig positiva hintar men jag tror på det när jag har det i handen.

Redan dag 5?!? Det går fort! Ja men det gör du rätt i, ta en sak o taget så du inte går och oroar dig mer än du behöver.

Javisst ja, det är du ju :(. Har du tänkt på hur grym du är varje gång du tagit sprutorna! Starka kvinna :).

Åh, då är det nära nu! Fredag blir förhoppningsvis en bra dag för oss båda..

Kram!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-05 09:11:53 följande:

Men Aj!! Stackare! Hur mår du nu?

Hoppas de har rätt på RMC - endast en dag kvar till test? 

Nu är det min tur att noja över småsaker.. Gick in i kylskåpet och såg att den analoga termometern en hylla upp (i dörren) i kylen visade på 10 grader. Fick panik. Medicinerna förvarar jag visserligen en våning ner (i dörren) från det, men tror misstänker nu ändå starkt att medicinerna legat för varmt.. Jag har haft en digital termometer som jag gått på innan och som stått längst ner i dörren och som visat på kallare temperaturer, men inser nu att den stått längst ner utan cirkulation och därmed antagligen blivit lite kallare. Medicinerna sticker ju dock upp en bra bit där det inte är lika kallt.. Gaah? du hör ju. Neuroserna frodas. 

Jag ska kolla med vår klinik imorgon vad de tror.. i värsta fall får man väl köpa ut nya mediciner. :/

Hoppas du mår bättre snart! Håller tummarna inför imorgon..

Stor kram

Hej!

Åh vad jobbigt! Jag känner igen känslan, paniken bara rusar i kroppen! Men det är säkert som du skrev till mig, att de skriver en viss temperatur men att den klarar några grader mer eller mindre, du vet hissjämförelsen :). Men lika bra att dubbelkolla med dem så kan du släppa den tanken. Klart du ska ha en del psykbryt du med ;).

Natten gick bra och i morse kändes magen inte så spänd men efter någon timme så var det likadant igen..Suck..jag ska ringa RMC imorgon och höra vad de tycker att jag ska göra. Ja, usch en dag kvar.. Hoppas hoppas att kroppen inte bara spelar mig ett spratt!

Ha en fin dag!
  • Cina84
    JOHA80 skrev 2016-05-05 17:54:40 följande:

Haha, ja, minst ett psykbryt per ivf-cykel ska man hinna med :) Ska kolla med dem i morgon när vi ska in på VUL.. i värsta fall får vi betala för nytt recept/mediciner men hellre det än att chansa på att allt är ok. Man vill ju inte ha mediciner som tappat effekten. 

Jobbigt med svullenheten - men håller tummarna för att det är ett gott tecken också. Och hoppas att du fått njuta av lite värme och sol och ledighet idag! 

Hej i solen :). Hur går för dig, hur känns det i äggstockarna?

Gick det bra på vul och vad sa de om medicinerna?

Här är magen fortfarande densamma, riktigt segt är det. Dock beror det på att jag är gravid :D. Jepps jag fick till slut ett plus i handen! Men än kopplar jag inte riktigt av, allt kan fortfarande hända.

Kram
Svar på tråden Mensen sen efter misslyckat försök