Cina84 skrev 2016-12-04 20:18:42 följande:
Hej :D.
Ja det närmar sig med stormsteg. Går in i v35 på tisdag! :). Det är rätt ok med mig. Jag har lite besvär med fogarna och sammandragningar så jag får ta det lite lugnt. Funkar inte riktigt att gå några längre rundor med hunden men hon är så fin och ställer inte för stora krav på mig. Det är bara sambon som hon kräver långrundor av ;).
Så skönt att allt såg bra ut :). Hi hi chipsmage ;). Mysigt att magen börjar växa på, det är så härligt när man börjar se att den blir större. Tänk, några veckor till sen kommer du känna liten i magen med <3.
Det slutade med att jag undvikit fisk nu ett tag ;). Kanske inte det smartaste men men. Reagerar nu även på när gubben ätit kaviar :p. Retsticka som han är ska han då blåsa mig i ansiktet, fjant ;). ( men jag brukar vara bra på att ge igen ;) ).
Ha ha stackars mannen, det blir lite utmaning för honom att pricka rätt :D.
Förresten fick ni veta om ni var med i studien? Av ren nyfikenhet, valde ni att göra kub?
Tänk iår är första gången vi får fira jul med bebis (i magen dock) <3.
Kram kram!
Hej!
Åh vad det närmar sig nu för dig/er!!! Hur mår du och hur mår knyttet??? <3
Jag gick just in i vecka 17.. än så länge känns det inget men jag har förstått att det kan dröja till vecka 20 innan man märker att ngn rör på sig där inne. Vi har RU i mellandagarna så ser fram emot det och hoppas allt ska se bra ut då. Jag nojjar fortfarande en del över maten.. ska utomlands till Frankrike över nyår och läste just att toxoplasmos är 20 ggr vanligare där än i Sverige. Där screenar man gravida som inte haft toxoplasmos var fjärde vecka - jag frågade om möjligheten att få ett prov i Sverige så att jag vet om jag är immun eller ej, men det verkar svårt. Jag kan eventuellt få ett efter om jag är orolig... Det är nästan så att jag överväger att inte åka. Min man tycker dock att jag är fånig så det blir nog så att vi åker men jag kommer knappt våga titta på kött, råa grönsaker eller katter? jag vet inte hur man ska tänka.. vet ju många som åker utomlands under graviditeter och är hur coola som helst? själv känner jag mig som en vandrande riskkalkyl mest hela tiden.
Vi är med i studien så vi slipper KUB, mycket skönt :) Vi har tre blastocyster kvar i frysen som är kromosomtestade och klara samt 2 som de inte kunde testa (så 5 totalt) vilket känns jättelyxigt.
Gjorde ni KUB?
Kaviarblås i ansiktet - aj hahaha? kan tänka mig att det är obehagligt. Får själv kväljningar av minsta lilla. Du får hämnas på ngt kreativt sätt! :)
Kram!!