• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Jag tänkte att ser allt bra ut i ultraljudet i vecka 9 så ska jag bara njuta sen, tror jag lyckades slappna av i en dag ungefär. Sen fick vi lyssna på hjärtljuden i vecka 15, då kände jag mig lugn resten av dagen men sen kom oron igen. Nu är oron på topp, försöker förbereda mig på det värsta på ultraljudet.

Jag är rädd att bebisen inte lever. Om den lever så är jag rädd att det är något allvarligt fel som gör att vi måste avbryta. Eller att bebisen måste opereras direkt efter födsel. Usch! Så här tänkte jag inte alls med första barnet, var väldigt orolig inför ultraljudet då med, men annars så var jag rätt lugn. Om man jämför med nu i alla fall.

Snart är det tisdag och då får vi veta.

• MissPin

Jag tänkte att ser allt bra ut i ultraljudet i vecka 9 så ska jag bara njuta sen, tror jag lyckades slappna av i en dag ungefär. Sen fick vi lyssna på hjärtljuden i vecka 15, då kände jag mig lugn resten av dagen men sen kom oron igen. Nu är oron på topp, försöker förbereda mig på det värsta på ultraljudet.

Jag är rädd att bebisen inte lever. Om den lever så är jag rädd att det är något allvarligt fel som gör att vi måste avbryta. Eller att bebisen måste opereras direkt efter födsel. Usch! Så här tänkte jag inte alls med första barnet, var väldigt orolig inför ultraljudet då med, men annars så var jag rätt lugn. Om man jämför med nu i alla fall.

• MissPin

• MissPin
    flislis skrev 2015-06-22 06:46:03 följande:

Ojoj! Igår var vi i ullared och köpte massa bebissaker!! :) ändå kändes det som det inte var så mycket när vi kom hem... Känns som att vi glömt en massa saker. å andra sidan vet vi inte vad ma behöver och vad som är mer onödigt (är vår första). Då är det ju tur att det är höstbebis vi ska ha så julen är nära! :)

Vad mysigt! Vi åkte också till Ullared och handlade när vi väntade första.

Kommer bli så mysigt på julen med en bebis. :)
  • MissPin
    flislis skrev 2015-06-22 11:47:04 följande:
    Ja julen kommer bli så mysig!! (Hoppas jag!) Vi firar på tre olika ställen (skilda föräldrar)och alla kommer hylla den lilla bebisen m massa presenter! :) Hen kommer bli första bebis i min sambos familj och den andra i min, med en fyraårig kusin, så alla är bebissugna nu! Mamma har redan börjat bevaka blocket efter stokke-stolar och babygym. :)
    Vad härligt! Min son har två kusiner i samma ålder, och kommande bebis kommer ha en kusin i samma ålder.

Så jag och min sambos syster är gravida samtidigt nu.

Imorgon ska vi på ultraljud, är så rädd att jag mår riktigt illa. :(
  • MissPin
    flislis skrev 2015-06-22 14:53:21 följande:
    Vad roligt! Har inte tänkt på det innan, men min kommer ju inte ha jämngamla kusiner o leka med... :/
    Kul o ha någon så nära som är gravid samtidigt!

Nej, var inte orolig! Visst kan det hända hemskheter, men det kan man ju inte göra något åt. Är säker på att det går bra imorgon och då kommer du undra varför du varit så orolig i onödan. :) Är lite avundsjuk på dig, vårt ul är om två veckor och det känns som jag saknar skrutten. Känner inga tydliga sparkar eller så heller, tror jag känner något men det är diffust. Enda gången man verkligen märkt henom var på första ul/kub och det var ju så länge sen! Hur klarade de sig förr utan att få se sin skrutt på nio månader.

Kläder, förresten, i ullared var jättefina! Bland de minsta var det inte mycket som var för tjejigt eller killigt. (fast de var uppdelade i olika avdelningar, vilket var jätteonödigt)

Här är en jättefin film om en blind mamma på ultraljud! (Gråtvarning!) 

Berätta för oss imorgon hur det gått!
    Men du kanske kommer vara med i någon föräldragrupp där ditt barn kan få lära känna jämnåriga.

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra! Men tycker inte direkt att jag känt bebisen på hela veckan, men har haft så mycket annat att göra så har inte riktigt tänkt på det. Har testat buffa på magen massor idag men har inte känt något. Hade man känt sparkar så hade man ju inte oroat sig! Den informationen vi fick med oss hem om ultraljudet så står det att 1 av 100 upptäcker man avvikelser hos, känns ju inte som vi borde vara en av dom. Får se imorgon.

Ja! Jag tycker att kläder till spädbarn brukar vara rättså neutralt, på avdelningarna efter så brukar det vara stooooor skillnad.

Jag berättar imorgon. Vi ska dit klockan 1.
  • MissPin

Nu har vi varit på rul! Allt såg bra ut! Känns helt fantastiskt! Så glaaaad! Blev flyttade till 2 december, så är i vecka 16+5 idag. Tyvärr så gick det inte att se kön, så det får bli en överraskning!

• MissPin
    flislis skrev 2015-06-23 17:02:35 följande:
    :) Myys! Oj vilken fin liten skrutt ni har! :) (synd att ni inte fick se kön, men spännande! :D )
    Tack! Ja det var synd, är väldigt nyfiken, ännu mer nu! Hoppas vi får ett till ultraljud längre fram. Vi fick 2 extra sist, ett för att kolla om han växte som han skulle för jag hade väldigt liten mage som inte växte speciellt mycket. Sen fick vi ett för att kolla om det verkligen var huvudet som låg neråt i slutet av graviditeten.

Längtar så tills dom tydliga sparkarna börjar nu! Det kan dock dröja för oss för moderkakan ligger i framvägg.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!