Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
När jag ligger ner på rygg nu så känner jag en liten bula långt ner på magen, så mysigt! Åh vad jag hoppas att allt är bra där inne :)
När jag ligger ner på rygg nu så känner jag en liten bula långt ner på magen, så mysigt! Åh vad jag hoppas att allt är bra där inne :)
Här växer magen jättemycket. På kvällar ser jag höggravid ut så nu är det luftiga kläder som gäller. Undrar om folk kommer att börja misstänka snart. V15 imorgon men vi vill inte berätta än. Berättar efter RUL, eller helst efter sommarledigheten. Bara ett par vänner och föräldrarna vet nu.
Nu har jag varit hos min barnmorska. Hon hittade hjärtljudet på en gång. Vilken underbar känsla, grät som ett litet barn. Nu längtar jag tills på fredag, kub test. Får se de lilla livet igen. Är så nyfiken på om det är en flicka eller pojke :) tänker inte ta reda på det den här gången iallafall.
Har börjat blöda! Vet inte vart jag ska ta vägen, så himla rädd. Ska till barnmorskan imorgon, får väl tvinga henne att kolla om det finns hjärtljud eller något.
Är i vecka 13+0 idag, känns så sent för ett missfall! Men mina missfall har alltid börjat med lite blod. :(
Det är gammalt blod, så inget färskt än i alla fall. Vi hade sex första gången den här graviditeten i förrgår, kanske kan va blod från det? Åh jag vägrar få missfall! Ska till barnmorskan klockan 9 imorgon, något måste hon ju göra åt min oro!
Jag har haft blödning två gånger hittills i denna grav, dock färskt blod, ena gången varade det en vecka o nu sist två gånger, varit på kk båda gångerna. Senast idag på återbesök, slutade blöda i fredags men de hade inga tider förrän idag. Men fick se en stor kidneyböna med ett fint hjärta o väldigt sprallig. Livmoderstappen var även lång och sluten. De har inga förklaringar på blödninga. Har oxå tänkt hela tiden att blödning är lika med missfall, men säga nu att det verkligen inte måste vara så. Är i vecka 13 (troor 12+2)
Hej alla, har varit borta ett tag pga illamående. Men nu börjar det äntligen ge med sig så då tänkte jag hoppa in här igen.
Tråkigt att se att de inte gått vägen för oss alla jag hoppas att de snart tar sig för er igen och att de ska gå bättre.
Igår var vi på ultraljud som jag valt att boka in lite tidigare för att se att allt såg bra ut och att den växer som den ska. De visade sig vara en livlig liten groda där inne som växer och har det bra. Var nästan bomb säker på att vi skulle ha en liten pojke tills igår nu är jag inte så säker längre. Hört att om man ser 3 streck är det en tjej men de va ju inget hon som utförde ultraljudet ville bekräfta så jag får fint vänta till RUL om ca 1månad och se om jag såg rätt.
Känns skönt att de såg bra ut känns nästan lite som en belöning typ att allt illamående resulterat i en livlig liten groda som såg ut att ha det bra.
Ska testa och se om jag kan lägga ut en bild här på grodan. Är i v13+3 idag.