• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Jag tycker det ser ut som och känns som att livmodern ligger högre upp nu. Behöver inte kissa på nätterna längre, innan kissade jag minst 3 gånger per natt. Känns som att livmodern inte trycker så mycket på blåsan längre. Vet inte om det stämmer, men skönt att få sova på nätterna!

Snart bara en vecka kvar till ultraljud. Har inte känt några rörelser på 2 dagar och tänker att jag kommer få se en död liten bebis flyta runt där inne, usch. Oron är hemsk! Men snart får vi iaf veta hur det står till där inne.

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-06-14 08:02:27 följande:
    Samma här! I början av veckan kände jag bebisen några gånger per dag men nu i slutet har det avtagit och den verkar lagt sig annorlunda, jag känner bara något enstaka sprattel på kvällen, men sen börjar jag noja och tänker som du, det kanske inte alls är bebisen utan tarmar eller muskelryckningar och att bebisen är död.....
    Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 18 i fredags, så är väl 17+2 idag. Rul först om två veckor, i 19+6... Så väntan på det är lång....
    Ja, jag tänker med att det kanske är muskelryckningar eller tarmar. Igår på kvällen så kände jag av bebisen, när jag väl känner sprattel så är jag säker på att det är bebisen, men sen efter så blir jag osäker, haha. Ska bli skönt att gå på ultraljud!

Jag är i vecka 15+5. Fick en tidig tid till rul, kommer vara i 17+0 då.
  • MissPin
    bebba83 skrev 2015-06-14 09:49:56 följande:

Ni som känner bebis, har ni varit gravida innan? E i vecka17 idag å tycker ja känner nåt litet ibland men e inte säker på vad de e.....

Det här är mitt andra barn, men har varit gravid 6 gånger.

Med första barnet så kände jag den första tydliga sparken i vecka 18+1, innan dess hade jag inte känt något.
  • MissPin

Här har illamåendet kommit tillbaka. Igår och inatt har varit riktigt jobbigt. :(

• MissPin

Det är ju nu man ska må hur bra som helst! Är i vecka 17. Men jag har en hemsk halsbränna, extremt trött och illamående.

Snart är det tisdag! Då ska vi på ultraljud, så spännande och så läskigt!

• MissPin
    flislis skrev 2015-06-17 16:32:36 följande:
    Eller hur, andra trim ska ju vara "ljuvlig"! Jag kräks inte längre, men kan må illa och är sjuukt trött. Förra veckan grät jag för att jag var alldeles för trött för att gå o lägga mig :p Haha, men vi får utgå ifrån att det är värt det! ;)

Åh vad mysigt! Jag ska om typ 3 veckor, alldeles för länge, saknar hen! Om ni får, vill ni veta kön då?
    Ja, tur man får en sån perfekt present sen

Ja vi vill veta kön om det går att se. :) jag är väldigt nyfiken, vill kunna tänka ut ett namn innan. Vill ni veta kön?
  • MissPin
    flislis skrev 2015-06-17 20:41:50 följande:
    Det vill vi absolut! Vill veta så mycket som går om vår lilla skrutt! :D Dessutom tycker jag att bebisprylar som är "unisex" är väldigt tråkigt, allt är grått o beige!
    Jag gillar grått, vitt och beige i bebiskläder. Älskar märket newbie.
  • MissPin
    hilmaeleonora skrev 2015-06-18 08:27:57 följande:

Man behöver inte använda unisex-kläder tycker jag. Varför inte använda alla färger på båda könen om man känner för det? smile5.gif

Ja så tycker jag med, det är ju bara färger min son har alla färger på kläder och mycket färger i sitt rum. Så har vi tänkt göra med nästa med.
  • MissPin
    flislis skrev 2015-06-18 10:38:43 följande:

Nja. Min gräns går vid rosa på pojkar, iaf sålänge de är så små att man inte ser om det är flicka el pojke, större pojkar tycker jag kan ha rosa också. Men sen är det ofta massa spets o volanger, det tycker jag inte passar på pojkar. Annars ska jag försöka vara så öppen som möjligt! Både bilar och dockor. Våra vänners son får inte leka med dockor :( Och när jag var liten viille jag hellre leka med bilar. Haha, sörjer än idag att jag inte fick ett sånt där parkeringshus iflera våningar... ;)

Ja mycket flickkläder är volanger, rosa och glitter. Men sånt tycker jag inte om alls oavsett kön. Mina barn får välja själva när dom är stora nog att göra det, innan dess får dom ha alla färger och leksaker. Tycker det är jättekonstigt att inte låta pojkar leka med dockor. På förskolan får dom välja fritt i alla fall.
  • MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-18 11:37:16 följande:

Börjar ni bli nervösa nu när RUL närmar sig?

Jag ska på RUL 29/6 och börjar bli nervös och nedräkningen känns som en evighet. Jag hoppas på att de ska kunna se va det är för en liten där inne :) så sjukt nyfiken :) har kommit på mig själv några gånger nu där jag sagt han till bebis i magen. Men det spelar ingen roll om det är en han eller hon! :)

Ja jag är sjukt nervös! Hoppas på att gå därifrån med världens leende och vara lättad.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!