• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Johanna90 skrev 2015-03-31 11:41:54 följande:

Behöver lite råd!!

Igår eftermiddag fick jag ett konstigt tryck över höger äggstock (lite krampaktigt, som första dagen på mensen ungefär).

Jag ringde till KK då min Temp låg på 37,9 och eftersom att dom inte såg fostret på VUL i torsdags så bad gynekologen mig att ringa om jag fick ont eller blödde.

Sagt och gjort, när jag gick på toa så va där lite rosa på pappret och jag blev rädd.

Vi kom in, dom tog oss direkt.

Sköterskan vi träffade förklarade att man kan få utomkvedshavandeskap och att dom ville ta ett nytt ultraljud (har även sedan tidigare kända cystor på äggstockarna).

På ultraljud förra torsdagen så såg man bara en förtjockad slemhinna men igår såg man även hinnsäcken.

Det var väldigt bra sa hon för det hade ju bara gått 4 dagar sedan sista VUL.

Men... Hinnsäcken var avlång, lite bananliknande och hon var då väldigt tydlig med att berätta att det kan vara så i en tidig graviditet men det kan även vara ett tecken på ett begynnande missfall, då livmodern krampar ihop sig och trycker ihop hinnsäcken.

Idag blöder jag ingenting, allt är som det ska vara.

Dom tog HcG prov på mig igår när vi var där och dom skall även ta ett nytt imorgon kväll.

Sköterskan sa åt mig att INTE oroa mig, men jag blev helt förstörd.

Någon som har varit med om samma? Vi har ett nytt ultraljud nästa torsdag, den 9 april, och jag står knappt ut så lång väntan är tills dess.

Kram på er!!

Nej va jobbigt! Håller tummarna för att allt går bra! Förstår att det är lång väntan. Lider med dig! Styrkekram <3

Jag har inte någon erfarenhet, men hur låg hcg-värdet? Fick du nåt svar på det?
  • HCS
    eihr skrev 2015-03-31 12:57:55 följande:

Kom in i v7 idag och spydde nyss under en kurs och fick åka hem. Klarar inte av att äta pga illamåendet.

Några tips? Kan prostafen hjälpa eller behövs starkare grejer? Det är jättesvårt att jobba med illamående/kräkningar. Hur klarar ni det?

Jag klarar det inte alls när det är som värst. Äter Lergigan comp vid behov, som hjälper. Fick ny burk utskriven igår..
  • HCS
    nikki06 skrev 2015-03-31 13:01:35 följande:
    Hoppar in här om det är lungt! Plussade med två tester idag, sååå glad! Hoppas bara det håller i sig.. Om jag räknat rätt har jag bf 6/12, jag bor i Kalmar och det ska bli vårt första barn :)
    Grattis! Lägger till dig på listan!
  • HCS
    BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet

24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet

24/11 - CeElSu / / Första barnet

24/11 - eihr / Svedala / Första barnet

25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet

26/11 - fridilie / / Första barnet

27/11 - LindaM / / Femte barnet

27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet

27/11 - ELG / / Andra barnet

28/11 - Knoppen234 / / Första barnet

28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet

29/11 - HCS / Västerås / Fjärde barnet

29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet

29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet

29/11 - Knasen85

29/11 - MissPin / / Andra barnet

29/11 - längtar985 / / Första barnet

29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet

30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet

30/11 - miela33 / / Andra barnet

1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet

3/12 - LilaLove / / Första barnet

3/12 - Nisse88 / / Andra barnet

3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet

? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet

? - frida1991 / Jönköping / Första barnet

4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet

4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet

5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet

6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet

6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

HEJ ALLA! 

Nu har jag skrivit in den info jag hittade i tråden.  

Den som vill får gärna citera mitt inlägg här och skriva bostadsort + vilket barn i ordningen, om man vill ha det med på listan!  Jag lägger in den i trådstarten om ett tag när det lugnar sig med nya medlemmar.
  • HCS
    Johanna90 skrev 2015-03-31 12:44:51 följande:
    Dom ringde precis ifrån kk och mitt första HcG låg på 558. Hon sa att det är bara utgångsvärdet och att dom skall ta ett nytt imorgon kväll (48h efter det första).

Men hon sa även att det är normalt att man inte ser fostret förrän man kommer upp kring 1300-1500 i HcG .
    Ok, hoppas det går bra.
  • HCS
    nikki06 skrev 2015-03-31 13:06:40 följande:
    Jobbigt med illamåendet! Postafen är det enda du kan äta mot graviditetsillamående för att inte påverka fostret. Du kan dock pröva sea-band som trycker på en nerv på handledaerna som ska hjälpa mot illamåendet. Funkar bättre för vissa medans andra inte tycker det hjälper så mycket.
    Lergigan Comp får man också utskrivet så det borde absolut också vara ok att ta! Funkar för mig, underbart. Jätteillamåendet försvinner en halvtimme efter jag tar tabletten. 
  • HCS
    nikki06 skrev 2015-03-31 13:29:32 följande:
    Jaa receptbelagt finns ju med, tur att du får lite hjälp med det :) Vet hur jobbigt det var sist när jag blev gravid, vid vecka 6 började helvetet och inget hjälpte.. Tog du kontakt med vc el läkare då och fick det utskrivet? Man kanske skulle hänga på de lite om det :)
    Jag ringde bm vid min förra graviditet och talade om att jag inte stod ut längre och att jag knappt orkade ta hand om de två barn jag redan hade. Fick då rådet att ringa vårdcentralen och få det utskrivet. Var inget snack alls. Är nu gravid igen och har tagit ett par av den gamla bruken(2 år) som hjälpt men fick som sagt nya utskrivna igår igen när jag pratade med vc. "Klart du ska ta dem om du mår illa!" sa läkaren. För jag undrade hur bra det var att äta dem.
  • HCS
    eihr skrev 2015-03-31 13:54:33 följande:

Tack för tipset, ska genast ringa och fråga efter detta!

Tar man dem vid behov då eller och slipper spy? Blir du trött av det? Ingen mat eller prostafen hjälper tyvärr så starkare grejer vore bra!

Ja, jag blev tröttare, men det var klart värt det! Tog då en morgon och en kväll. Nu har jag bara tagit en igår kväll  än så länge..
  • HCS
    eihr skrev 2015-03-31 13:54:33 följande:

Tack för tipset, ska genast ringa och fråga efter detta!

Tar man dem vid behov då eller och slipper spy? Blir du trött av det? Ingen mat eller prostafen hjälper tyvärr så starkare grejer vore bra!

Hoppas dom hjälper dig!!
  • HCS
    millizz84 skrev 2015-03-31 14:02:59 följande:

Hej hej, jag är en 30 årig tjej från Göteborg som väntar barn nr 3 och har bf är den 25/11 . Hoppas det går bra att vara med här? :)

Absolut, välkommen!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!