Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Behöver lite råd!!
Igår eftermiddag fick jag ett konstigt tryck över höger äggstock (lite krampaktigt, som första dagen på mensen ungefär).
Jag ringde till KK då min Temp låg på 37,9 och eftersom att dom inte såg fostret på VUL i torsdags så bad gynekologen mig att ringa om jag fick ont eller blödde.
Sagt och gjort, när jag gick på toa så va där lite rosa på pappret och jag blev rädd.
Vi kom in, dom tog oss direkt.
Sköterskan vi träffade förklarade att man kan få utomkvedshavandeskap och att dom ville ta ett nytt ultraljud (har även sedan tidigare kända cystor på äggstockarna).
På ultraljud förra torsdagen så såg man bara en förtjockad slemhinna men igår såg man även hinnsäcken.
Det var väldigt bra sa hon för det hade ju bara gått 4 dagar sedan sista VUL.
Men... Hinnsäcken var avlång, lite bananliknande och hon var då väldigt tydlig med att berätta att det kan vara så i en tidig graviditet men det kan även vara ett tecken på ett begynnande missfall, då livmodern krampar ihop sig och trycker ihop hinnsäcken.
Idag blöder jag ingenting, allt är som det ska vara.
Dom tog HcG prov på mig igår när vi var där och dom skall även ta ett nytt imorgon kväll.
Sköterskan sa åt mig att INTE oroa mig, men jag blev helt förstörd.
Någon som har varit med om samma? Vi har ett nytt ultraljud nästa torsdag, den 9 april, och jag står knappt ut så lång väntan är tills dess.
Kram på er!!
Jag har inte någon erfarenhet, men hur låg hcg-värdet? Fick du nåt svar på det?