• nikki06

BF december 2015 :-)

Hej! Hoppas jag får hoppa in i värmen :) plussade igår, känns underbart! Är så jäkla nojjig bara, men försöker att tänka bort alla orostankar.

6/12 är bf om jag räknat rätt. Blir vårt första barn, och som vi har längtat! Efter 19 månaders försök fick vi prova insemination för första gången, och det tog sig direkt!

• nikki06

Tack va goa ni är! Ja vi är båda helt överlyckliga, min sambo trodde jag skojjade först.

Jag kände redan strax efter inseminationen lite mensvärk och har gjort hela tiden. Samt att mina bröst gör ont men så känner jag inför mens med så kunde knappt föreställa mig något annat. Sen har de symptomen stärkts sista dagarna och jag får typ kramper i magen ibland (hoppas inte detta är något farligt) och så är jag rätt trött.

Hur känner ni er? Ser att illamåendet startat för vissa, huua. Hang in there!

• nikki06
    Snobi skrev 2015-04-01 13:21:22 följande:
    Tack och grattis själv!

Kom på att ett till symptom nog är att jag sover väldigt lite. Somnar fort på kvällen och sover till strax efter 4 på morgonen men sen är det kört. Känner mig inte alls trött på dagarna heller utan snarare piggare än på länge. Jättekonstigt!

Har inte ringt bm än. Eftersom jag är mitt i en barnlöshetsutredning borde jag kanske ringa den mottagningen först tänkte jag. Testar att ringa imorgon, annars efter påsk. Har du ringt?
    Grattis också efter 19månadersförsök, precis som mig :)

Jag ringde vår gynmottagning där vi gjort vår utredning och där jag inseminerades, jag fick då tid för vul i vecka 8 och ska undersöka om de hör något hjärtslag. Känns oerhört tryggt och tacksamt, känns som att en sten skulle lyfta om man hörde det där tickandet. Så det rekommenderar jag att du gör, eller att du får en tid för ultraljud hos någon annan bm!
  • nikki06
    Malin Cc skrev 2015-04-01 14:38:27 följande:

hoppar in här!

Jag plussade i morse och bf 11/12. :D

Ringde bm idag, bad henne redan då om jag kunde få ett tidigt vul för att se om några veckor att det är något där. Jag är verkligen super nojjig! Men hon vägra..

:)

Grattis!!! 

Va tråkigt med det bemötandet, jag vet inte hur de gör med det tidiga vul för folk generellt sett. Jag var som sagt under utredningsbehandling så när den mottagningen har "interfererat" så vill de alltid kolla så att allt är okej eller om det ma, dubbelbefruktning etc. Men det är faktiskt konstigt att de inte gör det för alla, vet andra som fått göra vul i v 8 men inte gått på utredning, men det kanske var privat.. Hör man ett hjärtslag då ska chansen för missfall minimeras grovt, så känns ju mycket lättare att härda ut det första hindret med typ e månads marginal. Så dåligt att de inte ville ge dig ett! Undra om du kan kontakta någon annan, jag har som sagt väldigt dålig koll på det där.

• nikki06
    Snobi skrev 2015-04-01 14:57:12 följande:
    Vad häftigt att vi har försökt lika länge och lyckades samtidigt! :) Det har varit en tung period, särskilt sista halvåret. Visst är det ganska omtumlande nu, trots lång "förberedelsetid"?

Bra tips! Jag ska kolla med mottagningen men den ligger i en annan stad. Om de inte vill kan jag alltid gå till en privat gyn som jag var hos i höstas. Blir iofs ganska dyrt men det kan det ju vara värt för att (förhoppningsvis) lugna nerverna.
    Ja verkligen! High-five till oss ;) Jaa det har verkligen varit jobbigt, stundtals vill man bara ge upp. Kommer ihåg första julen 2013 efter vi hade börjat försöka (hade försökt i 4-5 månader då) och jag låg och bölade för vi hade försökt sååå länge. Tji fick jag! Men nu står man här drygt 1,5 års senare och känner att allt har varit värt det! Måtte det hålla i sig...

Gör det! Men är det inte samma taxa hos er privata? Jag går på privat och där är det samma taxa som landstinget :)
  • nikki06
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 17:07:37 följande:

Vad säger ni ska vi göra en BF lista?!

Kan ni inte lägga in så citera gärna så fixar jag det.

Knasbollen 81, andra barnet, BF 5/12

Bra idé!! 

nikki06, första barnet, BF 6/12
  • nikki06
    Snobi skrev 2015-04-01 20:39:57 följande:
    Haha precis! Julen 2013 var jag också deppig men tröstade mig med att det nog var sista julen vi firade utan barn. Eh... just det. Tur man inte vet saker i förväg ibland. Men nu jäklar! (Och ren flax att det blev något för jag var så less och inte ens sugen på att försöka den här månaden. Tyckte vi kunde vänta på resultatet av utredningen men sambon tyckte att vi lika gärna kunde köra på. Tur det)

Nä, inte på det stället. Men det går säkert att hitta något annat. :)
    Haha igenkänning! Alltså vilken grej, tro fasiken att det ska komma när man tagit ner garden ;) 

Hoppas du hittar något bra ställe, lättare att räkna ner dagarna till tidiga ultraljudet, 18 dagar kvar för min del!! Går på toa extra ofta nu för att titta att jag inte ser något rött. Får påminna mig själv att sluta oroa mig... Hoppas verkligen inte det blir massa tråkiga mf i  tråden, detta får vi allt fixa!
  • nikki06
    Knasbollen81 skrev 2015-04-02 14:48:00 följande:
    åh så har jag också gjort.... Gått på toa bara för att kolla. Sedan tycker jag inte att jag har så mycket symptom heller...

Men detta ska vi klara? Om man ändå kunde påverka utvecklingen..,
    Åh förlåt jag menade inte så, jag menade att vi får fixa att försöka komma över vår oro genom att peppa varann lite, tycker det är jobbigt att man ska känna ångest (som ibland sveper över mig iaf) när något sånt här fantastiskt hänt :) Lite klumpigt uttryckt kanske!
  • nikki06
    paxoo skrev 2015-04-02 16:16:12 följande:

Hoppar gärna in! Plussade i måndags, beräknad 2/12 om allt går som det ska, första barnet :)

Grattis!!! Och välkommen :)
  • nikki06

Jag har en 30dagarscykel så jag räknar att jag hade mens 2 dagar senare än vad jag hade eftersom apparna räknar på en 28dagarscykel :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)