• nikki06

BF december 2015 :-)

Jia84 skrev 2015-04-21 10:54:48 följande:
    Får ta och göra det. Ska man skriva meddelande till henne också då?
    Kan du göra, så hon vet att hon ska bjuda in dig :) annars tror jag hon vet va hon ska göra med alla okända tjejer som lägger till henne ;)
  • nikki06
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-24 13:27:12 följande:
    bebba83 skrev 2015-04-24 12:22:37 följande:

Frågade min fertilitetsläkare och hon sa att de finns inga risker med att ha sex... konstigt hur de kan vara så olika? ??

Jag och min sambo har under denna 10 års period haft många många missfall....minns inte exakta antalet men 15 stycken är det säkert.
    Det är aldrig någon som sagt att vi ska hålla oss ifrån sex eller att jag inte ska träna :)
    Vi har bara fått höra att vi ska leva "normalt" :)

Min kompis har gjort IVF så jag var tvungen att fråga henne och även hon hade blivit rådd att leva "normalt" :)

Det kanske är olika,vissa kanske har försvagad livmodertapp?
    Varje kropp är unik så vad just din/er läkare rått er till är säkert anpassat efetr just er kropp :)

Nä det tror jag inte heller på, att sex skulle öka risken. Min läkare sa till mig att det som sex och träning i värsta fall kan göra, är att stöta ut något som redan är dött, alltså en inducerad utstötning av ett MA. Personligen skulle jag tycka att det varit mycket bättre, ju tidigare man får redo på det desto bättre.

Men visst kan det vara jobbigt ändå att veta att det var man själv som "knöt ihop säcken".
  • nikki06
    Honsomvill skrev 2015-04-25 18:18:51 följande:

Hur gamla är alla, och vart är ni ifrån? :)

23 i år och ska flytta till Karlskrona nästa månad :) första barnet
  • nikki06
    boandersson skrev 2015-05-04 17:17:05 följande:

Hur hittar man till gruppen på Facebook? Synd den är så svår att hitta :/

Är lite poängen, så man inte blir påkommen ;) men lägg till Rozanna Pettersson, hon lägger till dig i gruppen och plockar bort dig efteråt :)
  • nikki06
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-05 01:31:07 följande:
    Jag skulle jättegärna vilja gå med där men törs absolut inte :/
    Fasiken om jag skulle stöta på någon som jag känner!!
    Jag har ju haft missfall så sent som vecka 14 och vill därför hålla det hemligt så länge som möjligt!
    SsJj skrev 2015-05-04 18:30:49 följande:Visst är det hemskt! Man känner liksom tidspress och vem ska få "bestämma".. <3

Känns hemskt att skriva när det finns andra som gör vad som helst för att ens kunna få barn...

Vi har väl egentligen inte bestämt oss. Har inte kunnat prata om det på 4 dagar och nu känns det bara som att det gått för lång tid för att göra något även om jag bara är i 6+1..

Haft 1 dag utan illamående och huvudvärk. Varit himmelriket! Lite molande värk i magen bara så har lagt hela dagen bara åt barnen och lek. Var en liten plåga att åka till svärmor som gjort kålpudding och drack kaffe för första gången på 3 dagar för hon trodde jag blivit sjuk slm först tackade nej men det gick bra att bita ihop. :)
    Med ena barnet var vi relativt oense...och det är inte kul !
    Man vill inget hellre än att pappan ska hoppa jämfota av glädje liksom....
    Och ännu värre är det om man dessutom mår illa,hamnar på soffan och orkar ingenting :/Men känns inte det jobbigt att tiga dig igenom det <3
    Usch jag skulle inte klara det! Iofs är vi väldigt mcyket för att prata med varandra istället för att bära på saker...
    Vet hur det känns så all styrka <3

Åh synd, du är jättevälkommen när du känner dig redo iaf! :)
  • nikki06
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Åh grattis, va kul! Vi berättade för våra familjer när vi hade sett hjärtat :) Går in i v 11 på lördag och samma dag kommer min bästa kompis hem från sin praktik så tänkte att det känns okej att berätta för henne då med :) har ni sagt till fler?
  • nikki06
    Misshjb skrev 2015-05-06 17:45:12 följande:
    Hoppas det stämmer. Har hört att när moderkakan ska ta över är extra känsligt läge i v11-12. Hoppas mer på din läkare än på min bm:)
    Jag har också hört det, men fattat det som att när hjärtat ska börja slår är mer riskfyllt än moderkaksövergången då den sker under flera veckors tid :)
  • nikki06
    DrDonna skrev 2015-05-06 19:14:12 följande:
    Vad är det moderkakan ska ta över i v 11-12? (Har jag missat nåt?!)
    Från gulekroppen :) det ska vara det sista riskmomentet som jag fattat det
  • nikki06
    velvet skrev 2015-05-07 12:52:59 följande:

Om man går med i Rozannas grupp, kan någon annan se det då?

Nää ingen kan se det :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)