Inlägg från: PrinsessanNova13 |Visa alla inlägg
  • PrinsessanNova13

BF december 2015 :-)

Hoppar in här jag också :)
    Plussade igår och även fast det är världens sämsta tajming så känner vi oss jätteglada och jättefnissiga hahaha!!

Detta var inte riktigt enligt planerna,vi har pratat om att "så småningom".... men grejen är att jag verkligen kände när jag blev gravid :-O
    Trodde att jag inbillade mig förra gången,då kände jag också "shit där satt den" :P

Och det var exakt samma känsla den här gången!

Har ni andra barn sedan tidigare eller är det första?

• PrinsessanNova13
    Lizzie09 skrev 2015-04-17 08:53:28 följande:
    Glömde ju säga att beräknat bf än så länge är 27 december, så hoppas lite på att bli framflyttad sen eller att jag går över tiden ;)
    Då är vi nästan samtidigt :) Enligt mina beräkningar har jag BF 25/12 :)
    Sister Morphine skrev 2015-04-17 09:12:55 följande:

Nyplussad,BF 27/12.

Har en del missfall bakom mig men hoppas denna vill stanna kvar <3

Usch fy stackare,lider med dig! Samma för mig,har mååånga missfall bakom mig och visst gnager det lite :/
    Jag försöker att tänka positivt men är livrädd varje gång jag torkar mig typ :P

• PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-18 09:37:18 följande:

Åh tack allihopa! Min svärmor (som är medium) sa till mig att ha tillit till att bebis kommer när tiden är inne. Så jag försöker lyssna på hennes ord. Vi får hoppas att det är dags nu!

Någon annan som väntar andra barnet?

Händer så mycket i den här tråden så jag måste fråga,hur många missfall har du haft?
    Jag har haft många tyvärr :/ Lika jobbigt varje gång och fy vilken oro jag känner ibland....men precis som din svärmor säger så är det så,bebis kommer när tiden är inne :)
    Jag har barn sedan förr och precis som förra graviditeten så är jag kluven,ena dagen känns allt jättebra och för att sen bli lite orolig!
    Men överlag känner jag mig lugn :)
  • PrinsessanNova13
    Jennic skrev 2015-04-19 17:33:50 följande:

Hej! Har plussat tidigt och är beräknad bf runt 28/12. Spännande och svårt att förstå! :) första försöket och äl på vår sju årsdag :)) liten kärleks baby ??

Grattiiiis :D !
    Då ligger vi rätt lika varandra i tiden :)
    Enligt mina beräkningar tror jag att det är 25-27/12 som är BF för mig....har du/ni barn sen tidigare?
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-18 17:11:29 följande:
    Jag har haft tre mf. Första i augusti och senaste nu i mars.
    Usch jag gillar inte den här första tiden.....dagarna sniglar sig igenom dom dagar man känner sig osäker och lite orolig.....jag har haft ont av och till ikväll,känns som om "mensmagen" är tung och värker....
  • PrinsessanNova13
    BowserSchnauzer skrev 2015-04-20 05:56:54 följande:
    Ja visst känns det som att tiden går lååångsamt. För mig har det varit lite som mensvärk till och från sedan plusset (2v sedan), mest på natten när jag ska sova och då gärna kombinerat med lite illamående. Tänker att det är livmodern som växer :). Har sagt till min man att även om det är lite jobbigt så försöker jag tänka att det är ett positivt obehag - det ska ju bli vår lilla bebis och då tar jag "gärna" kräkningar framöver också om det behövs... :)
    Idag är en sån dag som jag känner att det är fullt normalt att det känns lite,att det inte alls är någon fara :)
    Igår kväll var jag superkänslig,började gråta helt utan anledning,hade ont som tusan,bölade igen och ville helst dra täcket över skallen ! :P

Eftersom jag haft många missfall så finns en rädsla....jag har inte börjat må illa än (peppar peppar) och de gör också att en viss oro väcks då jag spytt som en tok med de andra barnen!
    Men du har helt rätt i ditt resonemang :) Tänka positivt är det bästa!
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-20 05:52:42 följande:
    Varje gång jag går på toa så håller jag tummarna för att slippa se en blödning. Ja visst sniglar dagarna sig.
    Precis samma för mig....fast när jag fått missfall har jag inte haft ont innan :-O
    Har du känt av dina missfall innan blödning?
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-20 12:21:42 följande:
    Nä jag har alltid börjat blöda först och sen har smärtan kommit.

Kändes innan idag som något rann där nere och hade lite mensvärk. Var helt inställd på att jag börjat blöda. Gick på toa och då var där inget. Puuhh!
    Samma som mig alltså,har också börjat blöda först och sen värk som mensvärk ungefär.....

Jag har ont igen nu :/ Och då menar jag inte mensvärk utan det sliter och drar som attans ! Funderar på att ringa men känner mig lite löjlig nästan....ska vila en stund nu tänkte jag!
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-20 17:14:18 följande:

Idag har jag inte mått illa alls. Har istället ont i ländryggen.
    Fått tid för hälsosamtalet hos BM nästa vecka. Ska ju också till privat gyn på onsdag och starta missfallsutredning. Så vi får se vad dom säger. Måste ju vara positivt att jag är gravid igen, då kan dom förhoppningsvis se om något saknas.

Pyret 85 får man missfallsutredning automatiskt eller söker man själv?
    Jag har aldrig fått de!

Något som skrämmer mig just nu är denna molande värk av och till och att jag inte börjat må illa ännu ..... brukar må hemskt illa....fast iofs så minns jag inte när de började förra gången :P
  • PrinsessanNova13
    Jia84 skrev 2015-04-20 23:16:39 följande:

Vad går det första tidiga samtalet ut på? Hälsosamtalet?

Jag hade först tänkt att strunta i det och ringa lite senare och boka för inskrivning direkt. Men funderat lite mer på det och om det är värt att boka in ett tidigt samtal. Detta är ändå tredje barnet jag väntar. Tror inte jag va på nåt sånt samtal sist:)

Tror inte jag heller varit på nåt sånt :)
    Vet inte heller om jag tänkt ringa nu eller lite senare :)
    Vad gör man där så tidigt känner jag mest ?
Svar på tråden BF december 2015 :-)