Inlägg från: PrinsessanNova13 |Visa alla inlägg
  • PrinsessanNova13

BF december 2015 :-)

BowserSchnauzer skrev 2015-04-25 22:20:14 följande:
    Oj, att hjärtat slår så snabbt hela tiden låter inte sunt. Allt behöver ju inte ha med graviditeten att göra. Tycker det låter vettigt att söka sjukvård för om du mår dåligt av det. Kram
    Min tanke också att det kanske inte alls har med graviditeten att göra.....tanken att det skulle kunna vara "oro" över missfall,att jag har ont osv slår mig ibland....men ändå tycker jag inte att jag är speciellt orolig och jag tänker inte ofta på det heller :)

Men som sagt jäkligt jobbigt och hela kroppen börjar bli slö....
  • PrinsessanNova13
    Me Is Mommy skrev 2015-04-26 01:04:33 följande:

Jag fick plus i tisdags, är idag i v 6+2 beräknad 17/12

Detta är mitt 4e och sista barn , är 24 när barnet föds :)

Grattis :)
    Hur gamla är dina andra barn?
  • PrinsessanNova13
    Elisabeth83 skrev 2015-04-26 03:28:12 följande:

Jag är 32, bor i San Jose, Kalifornien. Har BF 6 December.  (tredje barnet varav 2:a som kommer födas här i USA). 

Grattis :) Va kul !
    Vid min förra graviditet hade vi en i "gruppen" som också bodde i USA :)
    Hur funkar det hos er,får man betala något eller ingår det som här i Sverige med ultraljud,förlossning/snitt osv ?
  • PrinsessanNova13
    Honsomvill skrev 2015-04-26 19:58:33 följande:
    Åååh vad härligt!!

När jag var gravid förra gången (då jag fick missfall) och vi berättade för min mamma, så tittade hon bara på min sambo och frågade om jag hade lurat honom till detta. Nä.. Hon var inte alls glad och tyckte att vi skulle vänta 15 år till. (Jag är 22)

Har ingen bra relation till henne och kunde inte bry mig mindre om vad hon tycker, men önskar att hon kunde lära sig att bete sig bättre..

Den här gången har vi inte berättat för någon ännu, vi väntar till v13-14
    Välkommen i klubben :/ !!
    Min sambo och jag har flera barn och vi har aldrig fått ett "åh va kul! GRATTIS!"
    från mina föräldrar :/

Så jävla tråkigt rent ut sagt!
    Eftersom jag haft många missfall så har det ju hänt många gånger och det gör lika ont varje gång!

Stor kram till dig <3
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-27 19:15:32 följande:

Åh jag tycker dagarna sniglar sig fram. Hade velat snabbspola till typ v.12-13 så att man kan slappna av lite mer.

Sniglar sig är bara förnamnet :/ !!!
  • PrinsessanNova13
    tjugofjärde skrev 2015-05-01 23:44:43 följande:

Hoppar in med en fråga.

Jag Känner oro kring att mina värden i kroppen inte skulle vara bra.

Har senare halvåret mått skit. Vet inte om det varit pga min medicinnedtrappning men levt i frossa bla.

Är i vecka 6 nu och har satt ut medicin jag åt och mår förjävligt.

Blixtrar i huvudet, frossa illamåeende, yrsel m.m.

Skulle göra allt för att få ta några blodprover.

Är det möjligt? Vart vänder man sig, jag har inte träffat min bm än. Ska det först om 3 veckor.

Är så orolig att mina utsättnings symptom (om det nu är det) är ohälsosamma för barnet bla. Eller att det är något knas med mina värden i kroppen.

Hade ni ringt mvc och rådfrågat? Eller vårdcentralen. Känner mig vilsen och orolig just nu

När jag mår så dåligt

Usch det låter inte roligt :/

Någorlunda snarlikt hur jag mådde för någon vecka sedan! Jag hade hjärtklappning,svettades men frös samtidigt.....dock har jag ingen medicin som jag trappat ut...
    Vad är det för slags medicin du slutat med och när slutade du med den <3

• PrinsessanNova13
    tjugofjärde skrev 2015-05-02 09:08:16 följande:
    Det är effexor/venlafaxin, rena rävgiftet att sätta ut säger dem. Började nedtrappning för ca 2 veckor sedan..från 150 till 75 och låg på den dosen 1 vecka och sedan 75 till 0 och har nu varit medicinfri snart en vecka.
    Är de en medicin man inte kan äta när man är gravid alltså?
    Många mediciner fungerar trots att man är gravid.....

Såg att det var en antidepp medicin,är det mot nedstämdhet du äter den?
    Det är inte lätt att sluta och alla dessa hormoner som far runt!

Även du ska ju må bra eller hur <3

Vore jag dig skulle jag ringa och be om en akut läkartid på vårdcentralen eller hos den behandlande läkaren och diskutera detta!

En vän till mig åt en antidepp medicin som hon slutade med när hon blev gravid,trots att det INTE var ett måste....
    Hon mådde hemskt dåligt och det var inte kul att se henne må så där :(

Usch lider med dig och hoppas verkligen att du har förstående människor omkring dig <3
  • PrinsessanNova13
    SsJj skrev 2015-05-03 16:45:16 följande:

Hej! Jag tänkte också hoppa in lite smått. Plussade för två veckor sedan. Går in i vecka 7 idag (6+0) och är beräknad runt den 27/12. Vi (min sambo) har varit lite inne på abort då det inte är riktigt tillfälle för ännu ett barn just nu. Vi har två flickor som fyller 2 och 4 i sommar. Fast nu känns det som vi har börjat smälta det hela och börjat acceptera. Det känns verkligen inte rätt att göra abort och jag har varit med om ett MA emellan mina flickor och det vill jag aldrig mer behöva gå igenom "frivilligt"..

Jag har mått bra med båda mina flickor. Symtom från vecka 8-12 ungefär och sen hemsk foglossning mot slutet annars mått hur bra som helst.

Denna gången däremot mår jag fruktansvärt. Jag har konstant huvudvärk och illamående sedan flera dagar tillbaka. Är yr. Svettas. Kissar ofta. Konstant trött. Humöret är hemskt, gråtit mycket. Blir andfådd av ingenting. Svullen. Massor av finnar. Ja alltså typ ALLT och det är en plåga!

Ska ringa mvc imorgon och boka tid för inskrivning och kub och även se om jag kan få ett tidigt ultraljud. :)

Hua det läget har vi också varit i,inte denna gång men innan.....
    Hemskt är bara förnamnet och jag mådde jättedåligt !
    Så här i efterhand tror jag att jag mådde så där dåligt pga ovissheten,ska vi eller ska vi inte och även fast vi bestämde oss för att behålla barnet så fanns ju där en liten oro som "är det verkligen rätt" .....
    Hoppas du mår bättre snart :) <3
  • PrinsessanNova13
    nikki06 skrev 2015-05-04 17:49:45 följande:
    Är lite poängen, så man inte blir påkommen ;) men lägg till Rozanna Pettersson, hon lägger till dig i gruppen och plockar bort dig efteråt :)
    Jag skulle jättegärna vilja gå med där men törs absolut inte :/
    Fasiken om jag skulle stöta på någon som jag känner!!
    Jag har ju haft missfall så sent som vecka 14 och vill därför hålla det hemligt så länge som möjligt!
    SsJj skrev 2015-05-04 18:30:49 följande:
    Visst är det hemskt! Man känner liksom tidspress och vem ska få "bestämma".. <3

Känns hemskt att skriva när det finns andra som gör vad som helst för att ens kunna få barn...

Vi har väl egentligen inte bestämt oss. Har inte kunnat prata om det på 4 dagar och nu känns det bara som att det gått för lång tid för att göra något även om jag bara är i 6+1..

Haft 1 dag utan illamående och huvudvärk. Varit himmelriket! Lite molande värk i magen bara så har lagt hela dagen bara åt barnen och lek. Var en liten plåga att åka till svärmor som gjort kålpudding och drack kaffe för första gången på 3 dagar för hon trodde jag blivit sjuk slm först tackade nej men det gick bra att bita ihop. :)
    Med ena barnet var vi relativt oense...och det är inte kul !
    Man vill inget hellre än att pappan ska hoppa jämfota av glädje liksom....
    Och ännu värre är det om man dessutom mår illa,hamnar på soffan och orkar ingenting :/
    Elisabeth83 skrev 2015-05-04 19:21:43 följande:

Vi försökte prata igenom det men med mina hormoner gick det inget vidare.. och efter att ha sett bebis på VUL så kändes det så svårt. Nu har vi inte pratat om det alls så vi har nog bara accepterat läget i det tysta. Är i v. 9-10 så det känns definitivt som att beslutet skulle ha tagits tidigare. Typ direkt.. 

Men känns inte det jobbigt att tiga dig igenom det <3
    Usch jag skulle inte klara det! Iofs är vi väldigt mcyket för att prata med varandra istället för att bära på saker...
    Vet hur det känns så all styrka <3

• PrinsessanNova13
    modernu skrev 2015-05-04 22:42:06 följande:

Vad roligt att flera sett tickande hjärtan! ????

Angående ambivalens till graviditeten kan jag inte riktigt relatera, men det kan säkert vara ett jobbigt dilemma, min upplevelse på abortmottagning är att det verkar tuffare när man redan har barn...

Jag funderar på det där med att berätta för arbetsgivare. Helst skulle jag vilja vänta men hela sommarens schema är lagt redan och höstens har precis påbörjats...känns så jobbigt att berätta för henne redan nu.

Jag har gjort abort och det var det VÄRSTA jag gjort i hela mitt liv och jag kommer aldrig att göra det igen!!!
    Jag gjorde det inte av rätt anledning....det var påtryckningar utifrån som drev mig och min sambo till det....man tyckte helt enkelt att vi fick ta och skärpa till oss och sluta skaffa barn...."ni har ju redan två" ..... det var hemskt !!!!!

Jag grät och grät,grät under tiden jag väntade på min tur,grät när dom sövde mig och skrek när jag vaknade....
  • PrinsessanNova13
    JJ15 skrev 2015-05-05 09:42:02 följande:

Vi är inne på v. 9+3 och jag mår jättedåligt. Behövde åka hem från jobbet vid lunch igår efter att jag inte ens kunde hålla vatten inne. Kom hem och sov ända till 17, först då kunde jag äta lite och kring 20 åt jag en piggelin före jag kröp under täcket för natten. Vaknade vid 5 imorse för att kräkas första ggn, har nu gjort två rundor till toan. Inget hålls inne. Stannade hemma från jobbet ännu idag men känns så fel samtidigt som jag vet att jag inte behöver berätta för arbetsgivarn än.

Någon annan som mår så dåligt att va sängliggande är det enda man orkar?

Du ska inte behöva känna dåligt samvete för att du inte berättat!
    Vem som helst kan få krångel med "magen" och var hemma och ta hand om DIG i lugn och ro <3
    Det dåliga samvetet,hormoner och en massa tankar tillsammans gör att du säkerligen mår ännu mer illa !
    Så länge du kan vara sjukskriven utan läkarintyg är det ju lugnt :)

• PrinsessanNova13
    skt1982 skrev 2015-05-05 09:45:06 följande:

Fick dropp igår. 5+5 idag och vet inte hur jag ska orka....

Den känslan känner jag igen från mina tidigare graviditeter :/
    Man undrar vad man gett sig in på,om det är värt det och om man överhuvudtaget kommer att orka!

Vid min senaste graviditet mådde jag så illa så jag tom sa till min sambo att jag inte orkade och att vi måste göra abort!! Jag mådde såååå dåligt !!!!

Det finns illamåendetabletter att få på recept!
    Dom funkar bra MEN man blir trött och bara sover,i varje fall gjorde jag de :P
    Sov sov sov,men hellre de än att vara vaken och må pest !
  • PrinsessanNova13
    Johanna90 skrev 2015-05-05 12:25:13 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här

Är beräknad den 3/12 efter ett nytt ultraljud men det kan ju komma att ändras mer längre fram

Välkommen :)
  • PrinsessanNova13
    marrann skrev 2015-05-05 12:34:14 följande:

Hej, har läst era inlägg ett tag. Jag är själv gravid i vecka 6+4, men nästan alla ni verkar ju må så himla dåligt, jätte illamående och kräks. Själv mår jag lite illa ibland, sen är de bara tunga bröst. Annars är de lugnt. Finns ju många som mår bra under graviditeten men man blir så orolig när alla ni mår jättedåligt. Man tror ju att de är något fel på ens graviditet då. Förra gången mådde Jag helt okej, mådde rätt illa då men aldrig att jag behövde spy, de blev ett MA i vecka 10+1. Så man är orolig att eftersom man knappt har symptom att de är något som är fel. Får ju inget vul gratis här i Skåne. Inte förrän vanliga ul v19.

Vi ligger ganska lika tidsmässigt och jag mår inte heller illa....känner också oro över det eftersom jag mått pest vid tidigare graviditeter!
    Vid förra graviditeten var jag totalt urlakad i vecka 6 (5+några dagar)....så pass att jag besökte vårdcentralen.
    Men ett stort men är att i vecka 8-9 bröt de riktiga illamåendet ut,jag trodde att jag skulle avlida!
    Kräktes inte men mådde sååååå illa....så det kan komma men jag är glad om jag slipper :)
  • PrinsessanNova13
    JJ15 skrev 2015-05-05 13:01:01 följande:
    Tack <3 det är precis vad jag behövde höra!
    Har haft det lika och jag ångrar att jag låg där,illamående med dåligt samvete istället för att ta hand om mig själv :)
    Du bär på något unikt,ta vara på de och var rädd om dig själv som är denna lilla juvels lilla boplats :D <3
  • PrinsessanNova13
    gällka88 skrev 2015-05-05 17:03:38 följande:

Igår var jag till MVC på första besöket.. Lämnade dom "vanliga" proverna. Idag ringde BM och sa att jag måste gå å lämna nya prover för att TSH var förhöjt. Ska gå på fredag och ta nytt TSH och TPO-antikroppar..

Någon som varit med om detta?

Vet inte ens vad TSH och TPO-antikroppar är :/
    Vet du??
  • PrinsessanNova13
    Astli85 skrev 2015-05-10 01:54:35 följande:

Första här med.. bf den 31/12 on jag räknat rätt.. allt kan ju dock ske... Här är man ensam om det hela.. ska bli roligt men antagligen galet tufft... tur man har så många nära å kära som stöttar mig

Grattis till graviditeten :D !

Många tankar antar jag....tror du kommer att fixa det galant!!!

• PrinsessanNova13
    Pollyboy skrev 2015-05-10 02:54:43 följande:

Hej, här hoppar gärna jag in också :D

Är just nu i vecka 11, är beräknad 1/12. Det är första barnet, helt oplanerat och faktiskt lite opassande i livspusslet.. Är ju så ung och fortfarande student xD Men jag och sambon gör det bästa av situationen! Det ska bli otroligt spännande men jag är väldigt nervös inför framtiden. Jag är rädd och orolig. Redan nu mår jag dåligt, mår så illa hela tiden och klarar knappt ta mig ur sängen vissa dagar.

Ser att ni pratar om vikt också. Jag är väl en aning överviktig enligt mitt BMI, men av någon anledning orkar jag inte bry mig just nu. Det finns ingen chans att jag ska orka mortionera 30 min varje dag, spyr ju bara av att sätta mig upp. Är noga med vad jag äter såklart, men det har blivit mycket nudlar (cravings) och annan lättlagad, näringsfattig mat., jag äter ju tabletter med vitaminer men jag vet att jag borde äta mer näringsrik mat. Det är så svårt eftersom jag inte kan stå och laga mat - jag reser mig upp, springer till mikron, och springer tillbaka till sängen. Jag hoppas verkligen illamåendet går över snart så jag kan börja leva ett normalt liv igen xD

Pollyboy min första graviditet var också helt oplanerad och opassande i livets pussel....jag känner igen mig i typ allt du skriver! Jag var också rädd orolig och mådde sååå illa så jag orkade ingenting.
    Jag provade allt mot illamående,men ingenting hjälpte....

Med facit i handen tror jag att det var oron som gjorde att jag mådde så illa.
    En liten del kanske var av graviditeten men mest berodde det nog på hela situationen.
    Hur skulle vi ha råd,vad skulle hända med mina studier,vad skulle alla säga osv osv....

Huvudsaken är att du dricker ordentligt så du inte blir uttorkad <3
    Och sen att du försöker äta de du kan,är du bara sugen på potatis idag så ät bara potatis,en annan dag kanske det blir köttbullar ;)

Du kommer att fixa det galant <3
  • PrinsessanNova13

Jag har blödningar :/

Var till gynakuten igår och fick göra vul .... hjärtat slog,bebisen använde fortfarande gulesäckern och hon drog bak mig en vecka,vilket vore helt fel,för jag vet precis när jag blev gravid,så om inte annat är bebisen liten...
    Enligt gyn var jag i v 6+3 .... enligt mig 7+2 (igår alltså)...

Jag hade sparsam blödning och behövde absolut INTE oroa mig sa gynläkaren.

Idag blöder jag ännu mer,inget brunt längre,nu är det mer klarrött.

Läkaren sa att det är vanligt med blödningar,men alla graviditeter jag haft som gått bra har varit blödningsfria!

Jag mår såååå dåligt Gråter

Snälla är det nån som haft så här utan att det varit nån fara?????

Svar på tråden BF december 2015 :-)