Inlägg från: PrinsessanNova13 |Visa alla inlägg
  • PrinsessanNova13

BF december 2015 :-)

FruGru skrev 2015-04-22 20:22:06 följande:
    Har fortfarande blodiga flytningar. Tog ett nytt test nu på em som är svagare än gårdagens test. Får se om jag åker in och kollar på sjukhuset innan helgen.
    <3
  • PrinsessanNova13
    skt1982 skrev 2015-04-22 13:14:57 följande:

Tack! Vilken v är du i?

Jag har haft rätt tuffa graviditeter så blir väl massa dr besök och annat.

Sambons dotter har även ett handikapp dandy walker syndrom - men vi kör på!

Nu blev jag nyfiken om det är okej :) Vad är dandy walker syndrom för sjukdom? Och hur många barn har du sen tidigare och på vilket sätt har dina tidigare graviditeter varit tuffa?
  • PrinsessanNova13
    skt1982 skrev 2015-04-23 08:10:45 följande:
    Dandy walkers syndrom är ett hålrum i hjärnan. Man kan få många saker av det. Vattenskalle, urinvägar osv kan va fel på. Och oftast har man en utvecklingsstörning. Och det har hon. Vilket vi är rädda för.

Ärftlighet finns.

Jag har två flickor Felicia 06 och Mathilda 09. Med Felicia och Mathilda kräktes jag från v 5. Så det blev dropp på sjukhuset flera ggr under graviditeten. Kräktes dagligen. Bra dag typ 10 ggr. Hela graviditeten.

Med Felicia fick jag även havandeskapsförgiftning som gick över i eklampsi. Dvs kramper typ ep. Så jag krampade och mindes inget av mitt liv i 2 dagar.

Andra graviditeten va jag mkt bevakad.

Än så länge mår jag okej. Väldigt varm om nätterna. Och småäter mkt.

Börjat med näringsdryck innan jag går upp på morgonen. Testar allt för att slippa illamående.

Har även några missfall i bagaget.

Fler med jobbiga graviditeter bakom sig?

Okej :) Jag har nog aldrig hört talas om de syndromet.....hur funkar livet? Är det mer komplicerat,missförstå mig rätt,har själv barn med sjukdom som innebär extra läkarbesök osv :)

Ang ärftligheten,är det något ni tänkt kolla under graviditeten? Kan man ta test,se på ul osv?

Mina tidigare graviditeter har inte varit så himla lätta....
    Illamåendet från helvetet! Sista graviditeten var det så pass att man trodde att det var tvillingar och tog blodprover i massor för att se hormonhalten och om den var förhöjd skulle jag på tidigt UL

Jag har kräkts och varit däckad första 15 veckorna,resterande tid har inneburit vätska i ben och fötter så jag knappt kunnat gå.....

Än så länge mår jag bra,vilket skrämmer mig lite....väntar på illamående som tecken på att detta ska gå vägen men det kommer inte....förutom att jag kräkts 2 ggr pga dofter :P

• PrinsessanNova13
    skt1982 skrev 2015-04-23 16:23:41 följande:
    Hej,

Jag vet inte hur vi ska kolla det. Inte kollat upp men går det via ul som jag hoppas gör vi det. Vet inte om det är via fostervattenprov..

Låg du inne mkt med då? Jag spydde sjukt mkt. Låg inne flera ggr med dropp. Har börjat med näringsdryck redan och är helt fast i Loka citron !? Än så länge mår jag dock bra. Och jag har slagit bort tanken på var illamåendet blir av - går det bra så går det bra. Illamåendet slipper jag gärna!

Sovit 1 h nyss och nu är man väl snart på g igen.

Vad jobbar alla med?

Jag jobbar vaken natt som personlig assistent.
    Det mesta går att se via UL :) Vid förra graviditeten ingick jag i nån slags studie och fick extra ultraljud med studenter osv.
    Kändes tryggt,dom gick igenom alla barnets kärl,hjärta och huvud mm :)
    Ibland är jag lite inne på det där med fostervattensprov....men vet inte när dom rekommenderar det? Är det när man är över 30? 35? 40? Har dålig koll på de :)

Mitt landsting är sjuka i huvudet enligt mig ! Jag har aldrig fått hjälp med dropp eller så....jag var så uttorkad en gång så fostret torkade ihop :'(
    Jag hade förlorat massor i vikt och var jätteilla däran,men ändå struntade man i det och sa bara att jag skulle dricka lite i taget....men så slutade det som de gjorde också :/

Jag bävar inför kommande veckor och eventuellt illamående....tyvärr arbetar jag i butik med kunder som luktar både gott och mindre gott hahaha!
    Försöker hålla mig undan hyllorna där det står svettmonster eller parfymerade kvinnor :P

• PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-23 16:41:07 följande:

Jag jobbar på förskola med de allra yngsta barnen.

Åh jisses :-O ;)
    Hur orkar du hahaha ! Jag brukar hamna i förlamande trötthet några veckor in i graviditeten och skulle jag jobba på dagis hade jag avlidit :-O :)
  • PrinsessanNova13
    bebba83 skrev 2015-04-23 16:46:49 följande:

Jag jobbar natt som undersköterska men är sjukskriven 50 procent en månad....

Funkar det bra med natt trots graviditet :) Är det pga graviditeten som du är sjukskriven 50% ?
  • PrinsessanNova13
    Anniiica skrev 2015-04-23 19:29:17 följande:
    Jag blev avrådd till vecka 12, sen sa min bm att man får känna efter själv, men promenader går ju bra :)
    Gjorde hon :-O Är det av nån speciell anledning?? Shit jag blir alldeles orolig,jag har nämligen börjat promenera och ska iväg på gymmet på lördag fm :/
  • PrinsessanNova13
    Anniiica skrev 2015-04-24 12:47:28 följande:
    Väldigt konstigt att folk säger olika.

Men jag väljer att ta det "säkra" före det osäkra och väntar till efter v 12:)
    bebba83 skrev 2015-04-24 12:22:37 följande:

Frågade min fertilitetsläkare och hon sa att de finns inga risker med att ha sex... konstigt hur de kan vara så olika? ??

Beya skrev 2015-04-24 11:53:44 följande:
    Vad lustigt, för det står ju inte någonstans när man läser i alla gravidappar eller ens i 1177 vårdguiden!
    Jo min sambo hade absolut förstått det med men det är ju min förlust också Tungan ute 
    Skulle bara verkligen vilja veta fakta, så jobbigt när man hör så olika.
    Jag och min sambo har under denna 10 års period haft många många missfall....minns inte exakta antalet men 15 stycken är det säkert.
    Det är aldrig någon som sagt att vi ska hålla oss ifrån sex eller att jag inte ska träna :)
    Vi har bara fått höra att vi ska leva "normalt" :)

Min kompis har gjort IVF så jag var tvungen att fråga henne och även hon hade blivit rådd att leva "normalt" :)

Det kanske är olika,vissa kanske har försvagad livmodertapp?
    Varje kropp är unik så vad just din/er läkare rått er till är säkert anpassat efetr just er kropp :)

• PrinsessanNova13

Alltså jag mår skitdåligt !!
    Vet inte vad det är,men är alldeles matt,skakig i knäna,helt ostadig,yr och ont i huvudet.....hjärtat slår i över 100 slag i minuten 105-128 .... och jättehårt!

Detta har hållit på nästan hela veckan nu :/

• PrinsessanNova13
    Lizzie09 skrev 2015-04-25 22:02:03 följande:
    Usch vad jobbigt, har du pratat med sjukvården?
    Nä jag har inte ringt än,först började jag fundera över blodvärde osv....men jag äter järntabletter och dricker äckel-päckel-saft ;)
    Så jag tror inte att det är de....förra graviditeten hamnade jag på 52 i blodvärde och ilfart till sjukan,så jag har lärt mig en läxa där.

Funderar på om jag ska ringa imorgon,för det stramar och gör väldigt ont i magen också,först var det ensidigt men nu är det hela nedre delen som gör ont....

Helt förlamande trött,jättehungrig hela tiden men ändå inte sugen på någonting förutom vatten!
Svar på tråden BF december 2015 :-)