• SsJj

BF december 2015 :-)

Hej! Jag tänkte också hoppa in lite smått. Plussade för två veckor sedan. Går in i vecka 7 idag (6+0) och är beräknad runt den 27/12. Vi (min sambo) har varit lite inne på abort då det inte är riktigt tillfälle för ännu ett barn just nu. Vi har två flickor som fyller 2 och 4 i sommar. Fast nu känns det som vi har börjat smälta det hela och börjat acceptera. Det känns verkligen inte rätt att göra abort och jag har varit med om ett MA emellan mina flickor och det vill jag aldrig mer behöva gå igenom "frivilligt"..

Jag har mått bra med båda mina flickor. Symtom från vecka 8-12 ungefär och sen hemsk foglossning mot slutet annars mått hur bra som helst.

Denna gången däremot mår jag fruktansvärt. Jag har konstant huvudvärk och illamående sedan flera dagar tillbaka. Är yr. Svettas. Kissar ofta. Konstant trött. Humöret är hemskt, gråtit mycket. Blir andfådd av ingenting. Svullen. Massor av finnar. Ja alltså typ ALLT och det är en plåga!

Ska ringa mvc imorgon och boka tid för inskrivning och kub och även se om jag kan få ett tidigt ultraljud. :)

• SsJj
    Elisabeth83 skrev 2015-05-04 15:57:29 följande:

Är i samma situation. Mina tjejer är 5 och 3.. har nog inte smält alltihopa än.. 

Visst är det hemskt! Man känner liksom tidspress och vem ska få "bestämma".. <3

Känns hemskt att skriva när det finns andra som gör vad som helst för att ens kunna få barn...

Vi har väl egentligen inte bestämt oss. Har inte kunnat prata om det på 4 dagar och nu känns det bara som att det gått för lång tid för att göra något även om jag bara är i 6+1..

Haft 1 dag utan illamående och huvudvärk. Varit himmelriket! Lite molande värk i magen bara så har lagt hela dagen bara åt barnen och lek. Var en liten plåga att åka till svärmor som gjort kålpudding och drack kaffe för första gången på 3 dagar för hon trodde jag blivit sjuk slm först tackade nej men det gick bra att bita ihop. :)
  • SsJj

Igår em började jag få hemsk magknip. Trodde det var svärmors kålpudding som skulle bråka en stund men det höll i hela natten så jag inte ens kunde sätta mig upp i sängen själv och det avtog först imorse. Var helt säker på att det skulle vara kört så har varit ordentligt orolig..

Försökt ringa mvc ett par dagar men det är alltid konstant upptaget på deras telefontid. Idag fick jag dock tag i dom och berättade om magontet och frågade om man kanske kunde få kolla upp så allt var okej innan man skrev in sig men hon sa att jag skulle ta en värmedyna på magen när det blev så och så fick jag tid den 3 juni. I vecka 10 sa hon men enligt mig 10 fulla så vecka 11 men vi menade kanske samma ändå. Och då blir det både hälsosamtal och inskrivning så hon skulle skicka hem papper att fylla i och ett rör att ta med morgonurin i.

Jag har bara berättat för en tjejkompis som jag kände jag kunde få stöd ifrån när jag var så ledsen över att sambon vill göra abort och så för min pappa då han bodde här i 4 dagar medan jag låg med hemsk huvudvärk och illamående. Resten av familjen får veta när jag fått en ultraljudsbild från KUB runt vecka 12. Jag behöver inte berätta för någon arbetsgivare då jag är mammaledig med min snart 2åring och inte har något jobb när hon börjar förskolan efter sommaren.

• SsJj

Jag säger att jag är i v 7 för jag har varit gravid i 6 fulla veckor och så 4 dagar in i vecka 7.

När min blivande BM sa att vi ses i vecka 10 menade hon däremot 10 fulla veckor (10+3). Jag hade då sagt vecka 11. :)

Trots tredje barnet förstår min sambo fortfarande inte när jag förklarar.. ;)

• SsJj

Jag är lite tvärtom med mina 50kg till 160 cm. Går lätt upp 20-25kg under en graviditet.

Äter allra helst lagad mat och det är det enda som tar bort illamåendet. Mår jättedåligt fram till lunch trots smörgåsar, yoggi och frukt m.m men sen efter riktig mat mår jag toppen ett par timmar. Samma igen sen när kl närmar sig 16..

Åh inlagd gurka! Det var ett måste när jag väntade flickorna! Och fefferoni i mängder.. :)

• SsJj

Vi har haft sex 1 gång sedan plusset. Viljan finns där mer än någonsin men det gör även tröttheten och dom två små kidsen som gärna inte somnar innan 21 och gärna inte i egna sängar. ;)

Sen är det inte roligt med mensvärken som kommer på köpet och jag vet att när jag väntade flickorna så fick jag kväljningar medan vi hade sex på grund spänningar eller något?!

2 dagar efter vi hade sex nu sist så kom värsta stora slembobban ut och jag tyckte den var rosafärgad först men ögonen kanske lurade mig. Trodde det var någon form av slempropp eller annat konstigt så blev orolig men läste att fler gravida fått så efter sex?

• SsJj
    bebba83 skrev 2015-05-10 20:12:19 följande:

Häftig grej! Visste inte ens att det fanns! En sån måste beställas :)

Jag provade en sån med första dottern men samtidigt "varnar" dom ju lite om att barnet skulle bli stressat och påverkat av vågorna från den. Samtidigt kan den skapa en onödig oro om man inte skulle hitta hjärtljuden.
  • SsJj

Jag tror inte man kan påverka vikten speciellt mycket hur mycket man än vill. Det är ju inte bara bebisen som väger utan allt annat också..

Mina flickor är födda mitt i sommaren så hela jag fylldes med vatten till slut och det vägde ju också. Hade dock nästan inget fostervatten (inte alls bra) som vägde något men jag gick upp stadiga 25 kg trots att jag åt nyttig och bra mat och inte åt för två.. Varenda gram rasade av mig på ett par månader med båda. Är inte ett dugg orolig för vikten nu heller men pga IBS ser magen enorm ut nu och mår inte alls bra av allt extra pga illamåendet..

Idag är första dagen jag klarar dricka vatten som fått mig att vilja kräkas i ett par veckor. Tror jag hällt i mig närmare 2 liter. Även ätit massor med grönsaker i 3 dagar och 2 dagar har vi varit ute mycket och lekt och rört på oss. Känns såå skönt att få ha ett par sådana här dagar på lager inför nästa eventuella soffliggardagar som ger dåligt samvete..

• SsJj
    Loveway skrev 2015-05-12 11:37:59 följande:

Hallå alla härliga människor :)

Jag hoppar in här jag också. Är just nu i vecka 7+2 med första barnet och allt känns så nytt och spännande.

Var på mitt första besök hos Bm förra veckan och plötsligt känns allt så verkligt.

Jag jobbar som timanställd i butik och min sambo studerar. Är det någon annan som är i en liknande sits och hur tänker ni i sådana fall ekonomiskt sätt? :)

/Johanna

Välkommen! :) Då är vi beräknade till samma dag du och jag.
Svar på tråden BF december 2015 :-)