• SsJj

BF december 2015 :-)

Roxy81 skrev 2015-11-14 21:17:40 följande:

Har med varit helt knäpp idag. Vaknade sju, kollade på morrontv, bara stensomnade igen. Inte varit sugen på mat heller. Ätit lite bara för att jag måste. O nu på eftermiddagen börja jag nysa som en dåre, tappa humöret helt o blev ledsen. Legat me myskläder o filt i sängen hela kvällen o sambon har eldat i kaminen som en tok för jag fryser. Han kom in förut o skulle titta till mig, då börja jag stortjuta. Jösses, har inte haft en sånhär konstig dag innan. Är i v36+3, kanske e lite förkylning på G plus att jag nog börjar bli nervös inför förlossningen. Många tankar o känslor.

Ja mycket känslor, tankar och oro kan det ju bero på. Halvtaskig sömn och dåligt med mat på det så är man inte stor på jorden..

Hoppas även du är piggare idag!
  • SsJj
    summer13 skrev 2015-11-16 17:04:58 följande:

Känns som nåt är på g. Förvärkar nu i nån timme, väntar på att mannen ska komma hem och ta över ansvaret för dottern så jag kan lägga mig i ett varmt bad..

Har försökt peppa mig själv att vara stark inför förlossningen då förra var hemsk, nu när man inser på riktigt att det kan hända när som känner jag mig mest LIVRÄDD. Hur ska jag klara detta en gång till?? Usch vilken ångest!!

Du kommer absolut klara detta!! Ingen tvekan om saken. Tänk om du får en fantastisk superbra förlossning. Det behöver inte alls bli som sist. Jag hejar på dig och Lycka till om det är dags. Kram.
  • SsJj
    summer13 skrev 2015-11-16 17:30:50 följande:

Vecka 38 nu.

Hoppas det bara är förvärkar som övar sig inför vad som komma skall.. Känner mig inte redo!! Haha paniken!

Tack för pepp SsJj jag ska försöka tänka positivt, det gör så mycket för hur det kommer bli.

Hoppas kroppen bara övat ikväll då så du får sova nu. :)
  • SsJj

33+5 idag. Gått upp 12 kilo "bara". Slutade på +28 båda gångerna innan och dit ska jag väl inte hinna upp nu! :)

Blodtryck 110/60. SF mått 28 så nu är jag uppe på lägsta kurvan igen. Huvudet är ruckbart/nästan fixerat. Trodde inte bebisar fixerade sig på omföderskor?

Hjärtljudet var uppe på 170 men lugnade sig till 150 efter vad som kändes som en evighet. Det är verkligen en livlig bebis. Kanske tur moderkaka ligger i framvägg denna gång så jag får lite vila..

Det var nog allt denna gången.. :)

• SsJj
    moruri skrev 2015-11-19 20:35:41 följande:

Bm besök! Lillkillen ligger fixerad. 17 dagar kvar till BF, får väl se när han vill titta ut. Bokat in Ullared nästa vecka, hoppas jag hinner med det :p.

Gick för jag hade ultraljud också, men neeej, då har de bokat om den tiden till nästa vecka utan att meddela. Var lagom glad över det, ville verkligen veta hur det ser ut med hans njurbäcken idag :(. Nu får jag gå och oroa mig ännu en vecka.

Va snopet att det var ombokat. :( Förstår att du vill veta. Jag har också Ullared inbokat nästa vecka. Jag hoppas mina sammandragningar och foglossningen lagt sig något tills dess för den resan gör ju inte saker bättre.. :)
  • SsJj
    Tokstollen skrev 2015-11-19 21:27:13 följande:

Här blandas hopp med tvivel om att bebis någonsin kommer komma. Konstigt eftersom jag bara är 37+0 och teoretiskt kan vara gravid i fem veckor till. Men blöder och det kommer massa slem samt har sammandragningar som gör väldigt ont. Konstant mensvärk och smärta i ryggslutet samt tryck nedåt.

Var hos barnmorska idag som gjorde gynundersökning och sa att jag var öppen mellan 2-3 cm och mogen för förlossning. "Lite sex på det här så har ni snart bebisen ute" sa hon. Ska prova hennes recept och se om det hjälper ;)

Hoppas innerligt att det snart sker. Allra helst eftersom byggarbetarna som renoverar hos oss har paus hela nästa vecka. Vore skönt om bebis kom samtidigt med en veckas ledigt från allt byggdamm som man ständigt måste städa upp.

Nej det låter verkligen inte som att du behöver oroa dig utan snarare som att du har din bebis här snarast.. :) Håller med din BM! ;) Är 100 på att det var det som fick igång min förlossning senast.

Min sambo vågar knappt nu för jag får jättemycket sammandragningar efteråt och känningar i låren och han tycker det är lite väl tidigt för en förlossning. Dock är dom ju inte alls onda eller så så jag tycker ju vi ska passa på. ^^
  • SsJj

Alltså den hemska ilande smärtan i underlivet är ju inte nådig.. Nu misstänker jag ju att det är för att hon är fixerad men där kan hon ju inte ligga i 5 veckor till och plåga mig..

Annars misstänker jag typ urinvägsinfektion? Det är ju rätt vanligt när man är gravid och man kan visst ha det utan att ha massa symptom mer än tex mycket sammandragningar som jag har..

Kunde livmodertappen påverkas av mycket sammandragningar? (Som ej gör ont). Isf är det kanske också något att kolla upp..

Imorse var magen stenhård konstant i en halvtimme. Man undrar vad som försiggår där inne.. :)

• SsJj
    moruri skrev 2015-11-21 00:31:47 följande:

Stått med ugnen på hela kvällen, 16 små tacopajer, 4 plåtar pizzabullar och 7 plåtar lussekatter!

Tänkte att jag ska baka kanelbullar imorgon med pojkarna.

Bunkrar upp! :D

Är ni alla all set inför förlossningen?

Jag har en mängd saker jag skulle behöva köpa. Så tycker han kan stanna där inne dn vecka till så är han välkommen 29-30/11, han får gärna komma en vecka innan bf! :)

Oj va flititigt! Och gott! :)

Ska också ta tag i det där snart.

Tror att efter en liten sväng till gekås så kommer jag känna mig redo. Saknar dock bara saker till mig själv och inte bebisen.

Fast hon får gärna dröja ändå.. :)
  • SsJj
    emelieen skrev 2015-11-21 00:02:35 följande:

Visst kan man ha uvi utan symtom. Vissa går ju med det utan att känna nånting och sen går det över :) jag tror det tar lång tid innan tappen påverkas och det ska nog krävas rätt så mycket intensiva sammandragningar. Men den kanske påverkas lättare mot slutet? Som du hör så är jag ingen expert, bara spekulerar.

Jag var inne på fl för 3 veckor sen pga sammandragningar. Det småstack i hela livmodern och den slappnade aldrig av. Väl där började sammandragningar komma tätare och ett par timmar innan läkaren kom så kom dem var 10e minut... Det visade sig vara en uvi. Vill inte skrämmas men blir det för jobbigt så ring in för en koll :)

Jag misstänker att jag fått uvi IGEN. Blir så trött. Haft olika infektioner under hela graviditeten och det ena bara avlöser det andra. Är såklart tacksam att jag inte haft större komplikationer och att min tjej är kvar i magen, men det börjar bli jobbigt :/

Fy va jobbigt. Förstår att du är trött på det. Infektioner o sånt är aldrig kul..

Jag har alltid haft lätt för att få uvi. Hade det minst 2ggr/år men sen jag blev gravid första gången för nu 5 år sedan har jag inte haft det en enda gång.

Mest nu när jag läst så mycket om att ha det utan andra symtom som jag började fundera på det.

Häromkvällen hade jag 4 sammandragningar på 10 minuter men dom kan också komma med 10 minuters mellanrum, magen kan vara konstant hård en halvtimme eller så kommer det inga alls..

Jag har vaknat ett par gånger inatt med stenhård mage. Något säger mig att livmodern inte får vila riktigt utan jobbar hårt.. Får nog kolla upp en ev uvi då.. :)
  • SsJj

Förlåt, men någon som har erfarenhet utav att förlossningen startat med tarmtömning?

Jag har nog aldrig varit såhär dålig i magen i hela mitt liv.. Jag mår annars hur bra som helst men nu är jag såklart såå nervös över att det skulle vara dags för bebis snart pga detta.. Har hört att det är vanligt men har själv ingen erfarenhet utav det..

Är själv född på dagen en månad för tidigt så mamma säger att jag borde förbereda mig för bebis. Är beräknad 27/12 enligt mens och 31/12 enligt rul..

Tokstollen hur har det gått för dig?

Svar på tråden BF december 2015 :-)