emelieen skrev 2015-11-21 00:02:35 följande:
Visst kan man ha uvi utan symtom. Vissa går ju med det utan att känna nånting och sen går det över :) jag tror det tar lång tid innan tappen påverkas och det ska nog krävas rätt så mycket intensiva sammandragningar. Men den kanske påverkas lättare mot slutet? Som du hör så är jag ingen expert, bara spekulerar.
Jag var inne på fl för 3 veckor sen pga sammandragningar. Det småstack i hela livmodern och den slappnade aldrig av. Väl där började sammandragningar komma tätare och ett par timmar innan läkaren kom så kom dem var 10e minut... Det visade sig vara en uvi. Vill inte skrämmas men blir det för jobbigt så ring in för en koll :)
Jag misstänker att jag fått uvi IGEN. Blir så trött. Haft olika infektioner under hela graviditeten och det ena bara avlöser det andra. Är såklart tacksam att jag inte haft större komplikationer och att min tjej är kvar i magen, men det börjar bli jobbigt :/
Fy va jobbigt. Förstår att du är trött på det. Infektioner o sånt är aldrig kul..
Jag har alltid haft lätt för att få uvi. Hade det minst 2ggr/år men sen jag blev gravid första gången för nu 5 år sedan har jag inte haft det en enda gång.
Mest nu när jag läst så mycket om att ha det utan andra symtom som jag började fundera på det.
Häromkvällen hade jag 4 sammandragningar på 10 minuter men dom kan också komma med 10 minuters mellanrum, magen kan vara konstant hård en halvtimme eller så kommer det inga alls..
Jag har vaknat ett par gånger inatt med stenhård mage. Något säger mig att livmodern inte får vila riktigt utan jobbar hårt.. Får nog kolla upp en ev uvi då.. :)