• SsJj

BF december 2015 :-)

Tack! Det fick bli lösningen då det inte går in ett vanligt skötbord eller vägghängt bord på vår toalett på nedervåningen och det känns lite otryggt att springa upp på övervåningen med två nyfikna storasystrar hack i häl varje gång (den ena kan inte gå själv i trappan heller) och byter vi på golvet så måste allt plockas bort varje byte om det inte ska lekas med det. ;) :)

• SsJj

Haha samma problem här, jisses vilken bra skräpsamlare skötbord är. Precis allt hamnar där och sen står man och irriterar sig när blöjan ska bytas och där är fullt med saker. ;)

4 och 2 är dom. Så lillan kan ju gå i trappan själv men bör helst inte då hon har massa annat för sig samtidigt och tappar lätt fokus eller så ska hon gå på knasiga sätt upp osv. Sedan når hon inte upp till räcket heller. :)

Jag tror inte det finns någon spec vecka då man räknas som höggravid utan man får nog bestämma det själv. Jag skulle nog kalla mig höggravid kring vecka 35.

• SsJj

Wow va fint! Va duktig du är! Fixar du babynest fixar du amningskudde! :)

• SsJj

TUL idag visade att bebis väger 1880 gram och kommer då väga ca 3300 gram vid födseln. Systrarna vägde 3050 och 3330 så hon hamnar på samma ungefär. Dock visade alla mätningar att jag skulle vara i vecka 32+5 ca medan jag är i vecka 31+4 eftersom jag blev flyttad. Detta sa hon inget om men jag får nog förbereda mig på en julaftonsbebis ist för nyårsbebis. :)

• SsJj

Var på vårdcentralen idag efter ultraljudet. Har ju hostat konstant i två veckor. Det avtog förra veckan och istället fick jag väldigt ont bakom skulderbladet. Nu har jag så ont att jag inte kan röra överkroppen eller vänstra armen och inte heller andas ordentligt. Har hostat sönder en muskel eller ett muskelfäste. Det gör visst som ondast efter en vecka så det är väl nu. Till och med prata i telefon blir för intensivt. Har nog aldrig haft så ont någonstans och inte kan jag ta några starkare värktabletter eller linement heller. Kan visst ta ett tag att läka så jag hoppas jag hinner bli helt återställd innan förlossningen..

Oj, ja det är ju december redan om 4 veckor. Jisses va spännande! :)

• SsJj

Någon som dricker eller kommer dricka hallonbladste? :)

I vecka 35 började jag dricka hallonbladste och även smörja med Weleda Perineum Massage Oil när jag väntade barn förra gången.. Blir väl likadant även denna gång gissar jag mest bara för att.. Kroppen är helt fantastisk men kan jag hjälpa lite på traven så gör jag gärna det. :)

• SsJj

Är man så flitig tror jag allt man behöver en mysdag och vila emellanåt! :)

Jag har gjort allt annat än o vila idag. Min syster hade ordnat en baby shower för mig i helgen. Aldrig blivit så bortskämd och överröst med presenter i hela mitt liv. Så idag boar jag för fullt trots att jag borde vila. Tvättar och stryker och rensar ut och ställer saker i ordning så det står härliga till. :)

Jag har inte hittat en ordentlig väska att packa i annars hade min BB väska varit klar sedan länge. Dock har jag min lilla lista här och har börjat lägga fram småsaker. :)

Nybäddat igen med påslakanset som vi fick i helgen och en sängmobil som min lillasyster gjort med små Mirandanallar.

• SsJj

Jag går in i vecka 33 imorgon så ska också vänta lite till. Det var Clippers jag drack förra graviditeten så blir säkert den denna gången också. Såg en annan sort med mycket mer saker inblandade men den var 3 gånger så dyr för mindre mängd.

Jag sitter endast med telefonen så borde inte vara därför. :)

• SsJj
    summer13 skrev 2015-11-05 07:25:10 följande:

Drack hallonbladste förra gången, man skulle ju blöda mindre stod det... jag fick blodtransfusion med ett par påsar blod för det inte slutade blöda så vettitusan om de hjälper

Så denna gången har jag hoppat över det!

Jag har med mensvärk till o från, ont ner i ljumskarna och det svider till som tusan i urinröret (haha) känns det som. Är nog bebis som trycker på med huvudet neråt! Har mycket sammandragningar med. Hoppas den kommer om 2 veckor :-P

Oj! Vad läskigt! Jag slutade blöda jättefort..

Låter ju onekligen som att det är bebis på gång strax! Spännande. :)
  • SsJj

Tokstollen - det där lät ju helt klart godare än att dricka rent hallonbladste! :)

Borde du inte åka in och kolla läget om du har förvärkar och blodigt slem och magen redan sjunkit? Tänker att det kanske händer något redan nu?

Första barnet var kejsarsnitt för mig men andra barnet, min första vaginala förlossning så öppnade jag mig från 4 till 10 cm och fick krystvärkar redan 1 timme efter vi kom till förlossningen så jag är också ordentligt orolig.. Värkarna började göra ordentligt ont 2 timmar innan vi åkte så vi hann med nöd och näppe känner jag..

Hört av vänner som hört av förlossningspersonal att andra förlossningen går fortare men tredje kan gå precis hur som helst.

Min syster fick krystvärkar i en ambulans och hade poliseskort in till förlossningen. Jag är beräknad samma dag som hennes son är född och jag ska till samma ställe. Det föder lite oro!

Svar på tråden BF december 2015 :-)