Tokstollen skrev 2015-11-22 17:33:25 följande:
Förlossningen med min första startade så. Med andra och tredje har jag haft så från vecka 35-36+ ca så ser det inte längre som ett tecken för mig. Men det är ju klart att det kan vara ett tecken på förlossning. Precis som det kan vara något helt annat. Tänk om man visste allt exakt så man mentalt kunde förbereda sig. Vad skönt det vore!
Mina värkar drog igång igår och blev snabbt intensiva och täta för att sen klinga av helt och hållet. Var på koll på förlossningen idag men fortfarande 3 cm öppen. Dock inget kvar av "ringen" som hon kallade det och tappen utplånad. Så jag hoppas det sätter fart igen. Hon sa att det var vanligt och att det inte heller var ovanligt att gå så i flera veckor med värkar som sen klingar av. Men det hoppas jag att jag slipper! Nu ligger jag och ska vila lite. HAr ganska kraftiga förvärkar som börjar täta på sig lite. Hoppas på bebis snart. Tror jag blir mer uppmärksam på alla tecken eftersom mina tidigare förlossningar varit så extremt snabba. Letar minsta lilla tecken på att vi ska ringa barnvakten så vi hinner!
Åh jag vill ju verkligen inte gå runt och vara såhär dålig i magen i 5 veckor eller nått.. Visst hade det varit underbart att ha koll på allt! Vad som komma skulle hela tiden och veta precis när ungen tänkt kika ut! :)
Fy sjutton va hemskt att gå med värkar och tro allt är på gång hela tiden och så bli besviken lika fort varje gång. Svårt att veta när man ska ta något på allvar då..
Jag försöker leta tecken men allt är så oklart på något sätt. Jag kan inte alls sätta fingret på vad jag känner.. Det ilar ibland och bränner ibland och molar lite här och lite där och ibland känner jag när magen blir stenhård och ibland undrar jag om jag inbillar mig alltihop.. Jag kan känna smärta och tryck utan att veta varifrån det kommer.. Känner mig rätt tom och öm i kroppen nu. Lillan har levt rövare nästan konstant sen kl 3 inatt..
Hållt igång hela dagen idag men nu ska jag minsann vila. Så gott det går med en 4 o en 2 åring.. :)