• SsJj

BF december 2015 :-)

Anniiica skrev 2015-06-18 10:29:12 följande:

Någon mer som lider av huvudvärk?

Dom senaste dagarna kommer det dagligen och man blir helt sänkt! Tar endast värktabletter när jag känner av att migränen är påväg.

Något tips för att slippa? ( vill inte ta värktabletter)

Dricker massa vatten, så tror inte på uttorkning.

Varje dag i 2 månaders tid! Senaste dagarna konstant från morgon till kväll. Dessutom ögonmigrän och ljuspunkter som flyger för ögonen emellanåt. Håller på att bli rejält tokig.

Alvedon hjälper inte ett dugg. Inte heller dricka mer. Provade nässpray ifall det skulle vara täppan som gjorde det men det hjälper inte heller.. Var hos läkaren igår och kollade sänkan, och hb m.m men inga fel utan det är nog bara hormornerna ev i samband med spänningshuvudvärk.. Nu ligger jag fortfarande på gränsen till dom första mest kritiska veckorna (12+4) så dom vill inte skriva ut recept eller rekommendera annan medicin än alvedon ännu...
  • SsJj

Jag har känt bebisen 5 gånger. :) Första gången runt vecka 11+4.. Nu med trean är jag väldigt säker på att det är bebis.

• SsJj

Nu vet alla på min sida släkten om bebisen.

Vissa är glada men jag hade aldrig räknat med så mycket fula kommentarer..

Hur dåligt planerar ni? (BF 24 efter kub). Vem vill fylla år i december?

December som redan är så dyrt!

Tänk om det blir en pojke, stackaren som får två storasystrar.

Hur stor ska du bli denna gången?

Jag var rätt matt sen..

Försökte med att december är en mysig månad med tända ljus och snö och pulkaåkning och marknader men det tyckte ingen..

Till slut tänkte jag kläckt ur mig att ja sambon kanske skulle fått sin abort igenom då om det nu är så fel. Så hade det kanske inte varit så illa med en decemberbebis ändå.

Har fortfarande inte berättat för någon på sambons sida. Trots att vi bor så nära alla så träffas vi sällan. I värsta fall så får dom en överraskning vid nästa familjesammankomst när jag är i vecka 19 och kulan är ett faktum... Usch så gnällig man kan bli ibland! :) ;)

• SsJj

Jag har också varit hos tandläkaren flera gånger och även tagit flera röntgenbilder. Inte haft en tanke på att säga till dom ens. :(

• SsJj

Har varit barnvakt idag till två av flickornas kompisar. Skulle vid ett tillfälle hjälpa den stora pojken ner från en klätterställning och kände att det gjorde ont i liksom i vecket mellan skrevet och låret. Nu ett par timmar senare kan jag knappt gå för det hugger nått enormt på båda sidor om könet ner mot låren till och det bara strålar smärta.

Vilken förklaring alltså. Haha. Undra om jag har sträckt något eller om det är typ foglossning.. :( Ska helt klart ta det lugnt med tunga lyft i fortsättningen iaf...

19+2 kommer jag vara i vid RUL i augusti. Kommer inte "göra det offentligt" utan min familj vet och förmodligen sambons också snart sen om någon frågar eller man träffar folk (det syns klart och tydligt) så får dom såklart veta. Nu orkar jag inte hålla det hemligt längre men det är inget jag skriver ut eller så..

• SsJj

Ardagan jag beklagar verkligen! Vilken hemsk upplevelse för er och tufft med en sådan sorg att bära på. Skönt att redan ha tre skatter att pussa extra mycket på. KRAM!

Och jag säger det igen, jag kan inte begripa hur vi kan ha haft sån otur här i tråden. Och att det fortsätter så långt fram i veckorna.. Iaf jag känner mig lite extra orolig. Jag har verkligen lärt mig att allt kan hända under en graviditet så jag håller mig alltid lite beredd. Det lärde jag mig redan med första dottern och med henne fick vi veta att hon låg i säte 11 dagar innan beräknat datum så henne fick vi åka och plocka ut med snitt med en gång..

• SsJj

Jag har fått en sån hemsk rodnad på kinderna. Ser förjäkligt ut!

En flicka stjäl sin mammas skönhet säger dom och det var det som påminde mig om att jag haft samma skit när jag väntat flickorna och det satt i flera veckor båda gångerna. :(( Går in i vecka 17 imorgon och foglossningen gör sig redan påmind. Även det enorma suget efter smörgåsgurka och spenatstuvning precis som med tjejerna. :)

• SsJj

Skönt att era RUL ser bra ut. 3 veckor kvar till vårt..

Någon som vet om det finns syskonvagn med möjlighet att sätta på en ståbräda?

Jag har väl planer på att försöka få till ett körkort i höst innan trean kommer men jag har alltid promenat mycket och älskar att göra det så vill gärna fortfarande ha möjligheten. Innan jag blev gravid gick vi 3-4 mil i veckan.

• SsJj

Vi är väl fortfarande ett par med RUL kvar?

Har 12 långa dagar kvar..

Förlossningen har jag knappt tänkt på. Jag hoppas bara jag slipper snitt denna gången även om det var häftigt att bli mamma även på det sättet. Att få föda vaginalt problemfritt och väldigt snabbt och utan bedövning för att sedan kunna upp och gå 2 timmar senare är vad jag hoppas även denna gång. Snarare rädd att det ska gå för fort så jag får krystvärkar i bilen i väntan på ambulansen precis som min lillasyster..

Något jag däremot funderat en del över är hur sjutton man klär en bebis i smällkalla vintern. Mina barn fyller år nu så har inte behövt oroa mig jättemycket att det ska bli alldeles för varmt/kallt. Skrämmer mig lite att man ska bädda för varmt. Det är ju så mycket prat om psd i sluten av graviditeten så man nojjar ju för allt. Iaf jag..

Sen har jag även funderat över om storasystrarna ska få vara hemma från förskolan en längre period när bebis kommit. Lite för att slippa stressa med 3 barn i början och släpa oss fram och tillbaka för 15 timmar och dels för risken med alla sjuldomar som kräksjukan och RS virus och alla förkylningar m.m.. Hur tänker ni andra med syskon? Många släpar ut nyfödda direkt till matbutiken och överallt men jag håller oss gärna lite avsides för immunförsvarets skull och avrådan från barnmorskorna..

• SsJj
    Noli skrev 2015-07-23 09:45:21 följande:

Här är en till med RUL kvar, på måndag är det dags för oss. Har hållit mig i bakgrunden här i tråden eftersom jag fortfarande är nervös för att det ska hända något eller att bebisen inte är frisk. Hoppas att slippa mycket av den känslan efter måndagen.

Jag har iallafall samma tankar som dig angående nyfödd mitt i vintern, sjukdomar osv. Har två barn sedan tidigare som båda är födda i juli vilket har varit tacksamt på många sätt. Vi funderar på om pappan ska ta ut mer föräldraledighet än de 10 givna dagarna så att vi båda kan vara hemma minst en månad, vilket skulle underlätta när det gäller att ha de äldre barnen hemma (vilket jag absolut vill pga smittorisk just den årstiden). De är två spralliga individer som behöver aktiveras om dagarna och då skulle det verkligen underlätta att vara två vuxna den första tiden. Man vet ju inte hur man själv eller bebisen kommer att må, hur det funkar med sömn etc. 

Ja men precis. :)

Min sambo har gjort så när flickorna föddes att han la sin semester i anslutning till pappadagarna och var då hemma iaf 6 veckor när dom föddes. Jätteskönt har det varit. Han sparar även alltid någon vecka till julen för att kunna vara långledig då så förhoppningsvis får vi ihop det så han kan vara hemma ett par veckor när bebis kommer. Har inte tänkt på att han kan ta ut föräldraledighet faktiskt men får säga det till honom. Sån ledighet kan han ju inte heller bli nekad. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)