• SsJj

BF december 2015 :-)

Jag är såå anti till människor när jag är nyförlöst. Nästan hatisk alltså. Är väl någon instinkt..

Känn efter när bebis är född säger jag. Det är så lätt att tycka och känna en sak nu men det kan verkligen ändras när bebis väl är här.

• SsJj

Oj vad nära det är för många utav er nu. Så roligt att läsa om alla era tecken!

Jag blir själv supertaggad och vill också känna saker men jag är ju inte beräknad än på länge.. 1 dec är ett fint datum att födas.

Själv laddar jag med pepparkakor och hallonbladste inför en promenad till barnmorskan. :)

Jag har bara packat det nödvändigaste när flickorna föddes. Denna gången är jag nog mer extrem..

Jag har packat alldeles för mycket kläder till bebisen. Bodys, byxor, strumpor, strumpbyxor, pyjamasar, mössor, overall, vantar, filt.

Mjuka kläder och amningskläder till mig. Amningsskydd och lite bindor. Borste, tofsar, lypsyl, deo, tandborstar, vetekudden, småmynt, vattenflaska, godis, kameran, förlossningsbrev, inneskor, napp, hörlurar och laddare till telefonen. Säkert glömt skriva något.. ;) Har nästan 10 mil till förlossningen så tanken är väl att stanna iaf 48 timmar så alla prover o så kan tas så vi slipper ligga och köra massor fram och tillbaka. Blir inte kul om det är snöoväder eller halt. Inte för att vi ser ut att få någon snö i år men ändå. :)

• SsJj
    moruri skrev 2015-12-01 20:08:36 följande:

Fick gå hem! Skönt. Packar om bb-väskan med de minsta plaggen :( lillskrutten! <3

Ska tillbaka kl 8 imorgon bitti och kolla hur moderkakan/tillförseln ser ut, men det blir antagligen igångsättning efteråt.

Blev igångsatt sist också, väldigt jobbig intensiv smärtsam förlossning. Tänker nog be om epidural nu.

Vad jobbigt för dig. :( Hoppas du kan sova inatt och samla krafter. Hoppas igångsättningen går bra och att lillkillen bara mår fint!
  • SsJj

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

• SsJj
    moruri skrev 2015-12-03 01:20:14 följande:

Hej världen!

Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!

Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3

Oj, nu snackar vi raketfart. :) Grattis till en perfekt liten kille!
  • SsJj

Usch idag har jag haft ovanligt mycket tryck nedåt och det ilar nått så förbaskat nästan hela tiden. :( Inget att klaga på egentligen för det kunde ju varit betydligt mycket värre men när det varit samma ilande smärta i underlivet i flera veckor och man inte vet när det kommer få ett slut så blir det liiiite tröttsamt. :( Försöker hålla en snygg fasad utåt och njuta sista tiden då jag ändå mår helt okej men fy fasen va tålamod och energi är i botten just nu.

• SsJj

Grattis velvet och estmat. :)

Helt otroligt att alla dessa månader nu är över..

• SsJj
    Fiiaaa skrev 2015-12-12 12:32:04 följande:

Tack! De kommer typ en gång i kvarten och vissa gör för jvligt ont och andra är lite lugnare. Nånting är ju helt klart på g. Men vågar inte tro att det är på riktigt på riktigt än. Hoppas!!

Jag vet inte men när jag väntade dottern så sades det hela tiden att man skulle ta 2 alvedon och en dusch och om det inte avstannade då så var det på riktigt igång..
  • SsJj

4 dagar med konstant sammandragningar.. 25 stycken redan idag. Blir tokig. Dom känns så onödiga. Vill ha värkar eller inget alls och inte plågas såhär.. :( Sambon har dessutom jouren hela veckan och mamma som var tänkt att ta barnen åker nu i 5 dagar..

• SsJj

Vischyvatten skulle vi ta mot torsk på tungan när barnen var små.

• SsJj
    emelieen skrev 2015-12-25 19:49:54 följande:

Inatt kl 02 började värkarna, kl 04 var dem regelbundna, kl 10 var vi välkomna in och då var jag öppen 7 cm. Kl 13:51 tittade vår lilla flicka ut och nu myser vi för fullt på familje bb. :)

Stort grattis! :)
  • SsJj

Nu har jag blivit inlagd för igångsättning imorgon bitti. Tjejen har varit väldigt stilla i nästan 2 veckors tid. Jag har känt huvudet, ena foten i sidan emellanåt, hicka ibland och haft en del sammandragningar. Julaftonskvällen kickade hon på en stund men sedan lugnt igen. Ctg ser perfekt ut, har fostervatten och bra flöde i navelsträngen men hur mycket dom än flyttar på henne så vill hon inte reagera som hon ska.

Är så otroligt rädd och ledsen. Ett kejsarsnitt, en "vanlig" förlossning och snart då en igångsättning så har jag provat allt sen..

Dom säger att en igångsättning kan ta 2-3 dagar då jag är omogen?! Hur sjutton ska jag hitta kraft till att orka detta undrar jag.

Längtar redan ihjäl mig efter mina tjejer hemma.

• SsJj

Tack!

Hon skulle känna på mig igår sa hon men verkar ha gjort en hinnsvepning för jag blödde lite efteråt, fick göra ctg inatt och nu har jag sammandragningar. Skumt att jag inte fick det förklarat bara utan fick lista ut det själv.

Knappt sovit inatt och nu kan jag inte somna. Sambon är hemma med barnen och kommer hit nu på morgonen.

Håller verkligen tummarna för att det går snabbt men ändå lagom.. Det som skrämmer mig mest är nog om det skulle gå illa och bli akutsnitt.. Bara att vänta och se..

• SsJj

Igångsättningen påbörjades kl 10 igår morse. Inte mycket hände förens inatt. Kl 23 var jag öppen 1,5 cm och livmodertappen fortfarande 1,5 cm. Kl 01 hade jag onda värkar och ville gå bort till förlossningen för smärtstillande. När jag kom in på förlossningsrummet gick allt jättefort. På 30 minuter öppnade jag mig fullt och hade krystat ut vår fina dotter.

• SsJj

Kan dom få RS av en vanlig förkylning? Sambon och stora tjejerna har varit förkylda och halsfluss i en vecka här men den lilla, som nu fått namnet Amilia har klarat sig helt. *peppar peppar* 2 snabbisar har hon hängt med till affären men jag tror hon sitter rätt skyddad i babyskyddet och vi är såå noga med handhygien här. Här går det över förväntan annars. Träffar ju henne knappt för det känns som om hon sovit i 3 veckor och vaknar bara för 10 min amning då och då. Någon lite skrikig kväll bara och en himlans massa bajsblöjor. 3 barnet måste vara lugnast. ;) Mer jobbigt med dom två stora (4,5 och 2,5) som varit hemma nu i en månad och har tappat öronen och är ganska rastlösa.. :)

• SsJj
    emelieen skrev 2016-01-18 23:22:57 följande:

Hur lång tid tar det tills man blir kallad för att fastställa faderskap?

Vi fixade det idag. Fick papper i onsdags förra veckan. Man kan ringa själv och få tid till det innan barnet ens är fött. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)