• velvet

BF december 2015 :-)

Pyret85 - Man hatar ju att vänta! Vi ska göra KUB den 1 juni och väntan dit känns också som en evighet. Vilken vecka är du i den 26/5? Du får "glädja" dig med att dom inte kan se så mycket om det är för tidigt.

• velvet

Jag är också jätterädd för att gå upp för mycket i vikt. :( Förra graviditeten gick jag upp drygt 10 kg från 64 kg (är 170 lång) men det känns inte som att det kommer vara lika "lätt" den här gången... Tips någon?!

• velvet

evve88 - Usch ja, det är tufft. :( Jag har ätstörningar bakom mig som fortfarande inte är helt borta även om jag mår mycket bättre nu. Tycker dock att det är jobbigt med en massa fokus på vikten från alla håll och kanter nu när man är gravid. Allra minst från min barnmorska. Och då är jag ändå normalviktig med ett BMI på 22. Vi kan väll försöka hjälpa varandra att hålla upp en positiv attityd kring kroppen här inne? :)

• velvet

Misshjb - Jag har aldrig hört att man gör det. Hoppas inte det. :(

• velvet

Me Is Mommy - usch, det låter inte kul! Berätta mer om du orkar.

• velvet

frida1991 - Jag håller med dig, blir också lite triggad. :( Samtidigt så har man ju ett behov av att ventilera alla sina tankar och all oro, även den över vikten och att kroppen förändras. Svårt det där.

Idag tränade jag för första gången sen jag plussade. Sprang på bandet som vanligt vilket min BM sagt är okej. Fick dock ont i livmodern ganska omgående... Behöver man oroa sig? Det gick över fort igen.

• velvet

Frida - Håller verkligen med dig. Blir arg, frustrerad och deppig på samma gång när jag tänker på det.

• velvet

Loveway - Grattis till plusset! :D Vi befann oss i en liknande situation när jag blev gravid med dottern för fyra år sen. Jag hade ett ganska dåligt betalt arbete och min sambo hade två år kvar av sin utbildning. Dessutom bor vi i Stockholm vilket är dyrt. Det fungerade dock jättebra och dottern saknade aldrig någonting! Dessutom anser jag att många av grejerna vi köpte till henne var heeelt onödiga. (Sen vill man ju köpa vissa onödiga grejer för att det är roligt, men det är ju en annan sak ;))

Nu är vår situation helt annorlunda. Vi har båda fått bra jobb och har precis köpt en bostadsrätt. Men hade vi befunnit oss i samma situation som förut så hade det fungerat det också. :)

• velvet

Loveway - Minns inte exakt, men runt 14000 i månaden tror jag att jag fick ut. Inte så mycket alltså. :) Och då pluggade som sagt min sambo och fick ingen ersättning under sommaren innan dottern föddes i september. Men det gick jättebra! Vi köpte säng, badbalja och andra nödvändigheter på IKEA, kläder fick vi ärva till största del och vagn köpte faktiskt min mamma till oss i present. Men hade hon inte gjort det så finns det ju en jättebra andrahandsmarknad för vagnar och andra babyprylar! :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)