BF december 2015 :-)
ardagan - Till att börja med, välkommen och grattis till graviditeten! Vilken jobbig sits ni hamnat i, har du funderat på vad du vill göra om resultatet inte är positivt? Har ni andra barn? Kram!
ardagan - Till att börja med, välkommen och grattis till graviditeten! Vilken jobbig sits ni hamnat i, har du funderat på vad du vill göra om resultatet inte är positivt? Har ni andra barn? Kram!
Jag är bara i vecka 14 men tycker mig redan kunna ana "fladder" i magen då och då. Kan det vara för att jag varit gravid tidigare och minns hur det kändes då? Eller inbillar jag mig? ;)
Jag har inte testat den där bikarbonatgrejen (tror inte på sånt, även om det såklart kan vara kul) men är sjukt nyfiken på könet! Kan knappt vänta till RUL.
Någon annan som inte lyckats hålla sig och börjat shoppa till bebisen redan?
JJ15 - jag har nästan bara shoppat på nätet. ;)
gällka88 - visst är det svårt! Vad lutar det åt för vagn för er del? Vi hade en Bugaboo Cameleon förra gången och vi var sååå nöjda med den (bor i Stockholm med liten hiss och hall :)) så det blir nog någon bugga den här gången också. Sugen på Cameleon 3 all black. ^.^
Beya - Jag vågar inte ens väga mig. Men antar att jag måste ta tjuren vid hornen snart, återkommer då.
När det gäller bebisprylar så struntar jag faktiskt i att man "borde" vänta. I värsta fall så får vi ge bort/sälja det vi köpt. :)
Beya - Jag vet ju att jag får "skylla mig själv". Och intalar mig själv att även om jag gått upp mycket nu (det har jag garanterat!) så kan jag bromsa det om jag skärper mig. Det var nämligen exakt samma sak förra graviditeten, och den slutade på totalt +10 kg. Om jag lyckas hålla mig under +15 kg den här gången så är jag nöjd. Hehe.
Beya - Uuuh, jag hoppas verkligen inte heller det. :( Men jag är också inne på att försöka vara snäll mot mig själv. Går jag inte ner all vikt någonsin så känns det faktiskt också helt okej.
Honsomvill - Jag tror att dom rekommenderar att man har några plagg i olika storlek med sig till BB? Typ 44, 50, 56. Man vet ju inte exakt hur stor bebis man får! Vi hade bara med oss storlek 50 vilket vår dotter drunknade i. Hon kunde bara ha storlek 44 den första tiden. Hon var trots allt 49 cm lång och vägde drygt 3200 g när hon föddes, så lite konstigt att inte storlek 50 passade!
Grattis till husköpet! Underbart! Och vad roligt att inreda ett litet bebisrum! :D
Tycker inte att du ska oroa dig över symptomen, jag har läst överallt att man oftast mår mycket bättre vid det här laget! Jag märker en enorm skillnad, framförallt när det gäller tröttheten.
Jag vågade väga mig för första gången sen inskrivningen (lite ångest kring detta) men hade till min stora förvåning bara gått upp 1,5 kg. Jag vet att det inte ska vara fokus nu men det är svårt att inte noja när man har ätstörningar bakom sig.