• Beya

BF december 2015 :-)

Snobi skrev 2015-05-08 08:52:38 följande:

Allt såg bra ut på vul idag. Så himla skönt!

Åh va härligt! kan du pusta ut lite nu då
  • Beya
    DrDonna skrev 2015-05-08 09:10:36 följande:
    Nä det låter som sånt man drömmer för o hantera sin oro! Själv drömde jag att jag hade världens lättaste förlossning och sen frågade jag min man om könet o då sa han "oj det glömde jag kolla" :)

Är det bara jag som blir väldigt pilsk när jag är gravid och drömmer mkt heta drömmar? Förra grav kom jag i sömnen för första ggn ever....
    Jo det hände mig också för någon vecka sedan :-P
  • Beya
    Snobi skrev 2015-05-08 11:10:09 följande:
    Hoppas det jag försökte få honom att säga att missfallsrisken är lägre nu men han svarade bara att de brukar säga att risken minskar efter v 12. Men men.. får väl ta till mig av vad andras gyn har sagt
    Jag vågade inte ens fråga det, töntigt av mig! så gör jag när jag är rädd för att få ett svar jag eventuellt inte vill ha Ja så gör jag också, det är ju många som skrivit det så

BM sa först att jag var tvungen att göra ett gynekologiskt ultraljud för det var nog för tidigt för ett vanligt, men det räckte med ett vanligt så glad för det för jag var inte alls förberedd på att det skulle få ett ultraljud överhuvudtaget
  • Beya

Förresten, får ni i er en massa nyttigt? vet hur viktigt det är med mörka blad såsom spenat och annat grönt nu men just nu äcklar det mig och jag får inte i mig så mycket grönsaker och det ger mig så dåligt samvete

• Beya

Jag måste äta varannan timme för att inte må illa vilket resulterat i att jag redan gått upp 5kg! Är orolig hur det ska sluta..

• Beya
    TessOphira skrev 2015-05-09 06:07:16 följande:

Jag är 167 lång och vägde 78 innan vi startade våran ivf. Vid inskrivning nu vägde jag 81. Tycker inte det räknas som stort. Vill bebis ha mat, då får bebis mat :D Att gå upp i vikt under en graviditet är inte ohälsosamt utan snarare nödvändigt och oftast inget man kan påverka.

Min vikt är det sista jag tänker på just nu. Har så mycket viktigare saker att fokusera på :)

Vilken skön inställning du har önskar man kunde ha samma..

Vägde 59 kg (är 1.67)innan jag blev gravid o nu redan 65kg. Borde väl inte klaga men jag känner att jag ätit lite väl mkt o gått upp för snabbt. Kämpat länge med vikten innan o var äntligen nöjd, o jag vet ju hur svårt det är att gå ner igen.
  • Beya
    Astli85 skrev 2015-05-11 13:05:22 följande:

Jag är så jävla hungrig hela tiden.. känns som magen Bara är ett stort hål..

Ovan med det då jag äter lågkolhydratskost och aldrig blir såhär hungrig. ..

Och äter jag inte då blir jag sådär magkatarrig. .. vanligt i guess? :P

Ja jag känner likadant! åt också lågkolhydratkost förut men det funkar bara inte nu, det är väl därför jag gått upp så mycket i vikt. Lyckas du äta lågkolhydrat ändå?
  • Beya
    Milasmamma skrev 2015-05-11 15:39:22 följande:

Om det är till någon tröst så åt jag lågkolhydratkost innan min förra graviditet men slutade när jag blev gravid.

Jag gick upp 15kg under graviditeten och tappade allt strax efter att dottern föddes.

Det är bara att ni börjar med det sen när ni har varit gravida färdigt ;)

Åh det var skönt att höra ????
Svar på tråden BF december 2015 :-)