• Beya

BF december 2015 :-)

evve88 skrev 2015-05-21 08:37:43 följande:
    Har en känsla i hela mig att det är en tjej.. Ingen aning varför. Sambon tror också att det är en tjej. Vad det blir får vi veta nästa vecka. Men ofta när man tror nått blir det ju raka motsatsen.. :p båda Mina systrar har fått killar som första barn så inbillar mig att det blir en tjej för mig först. Haha. Konstiga tankar man har. Inte för att de spelar någon som helst roll! :)

Alla verkar drömma om va dom kommer få... Jag har inte drömt något alls!
    Menar du att du kan få reda på könet så här tidigt?:)
  • Beya
    Kauwe skrev 2015-05-21 08:58:36 följande:
    Jag är också 36 och frågade om riskerna vid denna ålder. Åt mig svarade man, att risken för t.ex. downs anses bli store först efter 38 års alder...

Men jag är också orolig. Blöder mer eller mindre s.g.s. varje dag och måste vänta till 2.6. före ul. Hoppas allt e bra och att inte få "slag i ansiktet där och då" Tyst
    Det var ju skönt att höra!

Tråkigt att du blöder :( ska heller inte göra mitt kub förrän den 4/6
  • Beya
    evve88 skrev 2015-05-21 09:37:32 följande:
    Jag ska göra moderkaksprov nästa vecka på grund av ärftlig sjukdom i släkten, och då får vi även reda på kön.. Har även Downs syndrom i släkten.
    Ok då förstår jag. Lycka till då!
  • Beya
    Astli85 skrev 2015-05-22 19:18:57 följande:

Äter ni tillskott?

Man ska väl äta folsyra å så i guess . Men blev rekommenderad apotekets gravid multivitamin. . Och jag hade tydligen förträngt att jag pallar ju inte sånna piller... alltid spytt av sånna ända sen jag va liten... vad borde man äta . Järn behöver jag tydligen inte . Massa i dipåerna. . Men om jag ska äta lixom enskilda vitaminer.. vad rekommenderar ni?

Ja jag började äta det redan när vi försökte bli gravida.
    Folsyra finns annars i gröna bladgrönsaker bland annat. Det är den viktigaste vitaminen när man är gravid, sen är c-vitamin, d-vitamin och magnesium viktiga.
  • Beya

Åh tänk att man går in i vecka 12 imorgon ???? ett tag trodde jag inte jag skulle gå så långt.

• Beya

Usch tror min son smittat mig med maginfluensa :( orolig att det ska påverka bebisen i magen..

• Beya
    SsJj skrev 2015-05-25 10:26:22 följande:
    Det behöver du inte oroa dig för! Bebis tar all näring den behöver i första hand så det är du som blir utan isf. Hoppas det går över fort! Krya på dig!
    Tack så mycket!

Har ingen matlust alls:( o råkade läsa en artikel att om man får maginfluensa som gravid kan det leda till diabetes senare i livet för barnet :(
  • Beya

Välkomna alla nya:)

Förresten, jag ska ju göra KUB- testet nästa vecka, får man reda på resultatet direkt, eller det tar några dagar det också?

• Beya
    JJ15 skrev 2015-05-26 13:30:13 följande:

Tack tjejer <3 har precis stigit upp ur sängen för första ggn för dagen. Läskigt hur svag man kan känna sig.

Beya - du får veta resultatet direkt ifall du tagit blodproverna i förväg :) jag tog blodproverna förra veckan och har tid för kub på fredag. Spännande! :)

Ja det har jag gjort:) det var ju skönt det iaf:)
  • Beya
    Kauwe skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:
    Kan du ge mig källan Beya? Skulle gärna kola upp detta närmare, då jag även inledde min gravidited med magsjuka... Obestämd
    JJ15 skrev 2015-05-26 08:58:55 följande:

Sjukskriven resten av veckan och läkarn har skrivit ett recept på primperan (verkar vara vanligt här i Finland mot illamåendet). Är sängliggandes, känner mig som en zombie. Sovit riiiktigt dåligt inatt. Hoppas att veckan börjat bättre för er andra mammor!

Var bor du, JJ15? Här är en Esbo-bo...

Det var en artikel i Aftonbladet så den källan är kanske inte speciellt säker får vi hoppas.
Svar på tråden BF december 2015 :-)