• Beya

BF december 2015 :-)

Så vit skrev 2015-06-06 11:09:26 följande:

Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".

Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(

Hemskt ledsen för din/er skull känns ju extra orättvist när ni har problem med att bli gravida.
    Förstår att det känns som allt suger nu stor kram!
  • Beya
    Honsomvill skrev 2015-06-09 08:56:19 följande:

Någon mer som hört om den här "kissa i en plastmugg med bikarbonat" grejen för att gissa könet på bebisen?

Man ska tydligen ta en sked bikarbonat i en plastmugg och kissa i den och sen röra om snabbt. Om det bubblar och låter - är det en pojke, om det inte händer något alls, är det en flicka.
    Nån som testat?

Nej sådant tror jag inte alls på

Stackars er som fortfarande mår illa! måste vara riktigt jobbigt... hoppas det vänder snart!
  • Beya

Vet att en del inte vill tala om vikten, men är det fler än jag som redan gått upp över 6 kilo? hade varit skönt att få känna sig lite normal men känner att det är mitt eget fel, var ju tvungen att äta varannan timme den första tiden om jag skulle må bra... sen har jag ätit mycket mer pasta, bröd och ris som jag inte gör i vanliga fall. Önskar jag kunde skylla på bebisen i magen men det är ju jag själv som ätit mig till detta :)

Angående bebiskläder och inköp så avvaktar jag.. tycker det känns alldeles för tidigt. Kanske efter RUL, vi får se min pojkvän däremot vill redan börja titta på barnvagnar

• Beya
    velvet skrev 2015-06-10 10:35:02 följande:

Beya - Jag vågar inte ens väga mig. Men antar att jag måste ta tjuren vid hornen snart, återkommer då.

När det gäller bebisprylar så struntar jag faktiskt i att man "borde" vänta. I värsta fall så får vi ge bort/sälja det vi köpt. :)

Vågar knappt inte det jag heller längre... fick chocken när jag vägde mig på inskrivningen...

Ja man ska ju göra precis som man känner för
  • Beya
    velvet skrev 2015-06-10 10:46:59 följande:

Beya - Jag vet ju att jag får "skylla mig själv". Och intalar mig själv att även om jag gått upp mycket nu (det har jag garanterat!) så kan jag bromsa det om jag skärper mig. Det var nämligen exakt samma sak förra graviditeten, och den slutade på totalt +10 kg. Om jag lyckas hålla mig under +15 kg den här gången så är jag nöjd. Hehe.

Ja då hade jag också varit jättenöjd om jag lyckats med det
    Försöker också skärpa mig nu när jag mår bättre men tycker det skenar iväg ändå. Och med tanke på hur många månader det är kvar så tror jag inte det är möjligt för mig att bara gå upp 4 kilo till. Men jag tänker inte vara för hård mot mig själv, utan bara göra mitt bästa så får man försöka ta slitgörat att gå  ner efteråt istället. Det ska ju tydligen vara svårare att gå ner efter andra barnet men hoppas det inte stämmer.
  • Beya
    ardagan skrev 2015-06-10 19:46:24 följande:

Med första barnet hade jag vid det här laget gått upp 10 kg. Totalt över 20 kg. Borta inom 4 månader och nåt kg till.

Med andra barnet hade jag vid det här laget gått upp 7 kg. Totalt 17 kg. Borta inom 6 månader och nåt kg till.

Med tredje barnet gick jag upp gode biten över 20 kg. 10 kg vid det här laget. Borta inom 6 månader men jag tappade inget extra.

Nu ligger jag på minuskilo men hade betydligt högre startvikt. 

Det jag vill säga är: Oroa dig inte men tänk på vad du stoppar i dig. Du behöver inte äta för två men gå inte omkring hungrig heller. Tänk smart på maten men mår du illa så ät av det du kan.

Åh det var lite skönt att höra minns bara  med mitt första barn att jag fick ligga i som sjutton för att gå ner. Å andra sidan så gick jag ju faktiskt ner till mindre än när jag blev gravid tog dock minst ett år.
  • Beya

Jag ska på RUL om exakt en månad nu börjar jag faktiskt bli riktigt nyfiken på könet de flesta i min omgivning tror på pojk.

En annan sak som jag skäms lite över... jag är så extremt svartsjuk nuförtiden! har jag alltid haft en släng av men nu känns den så orimlig och knäpp. Har verkligen inga skäl till det men någon som känner igen sig?

• Beya
    laluna skrev 2015-06-21 08:59:33 följande:

Nu ger jag upp och skall idag bege mig in till stan och köpa mammabyxor ???? tröttnat på att försöka pressa mig in i div tortyrbyxor som mina vanliga känns som ???? det må vara rekord i att vara tidig men jag vill kunna känna mig bekväm ????

Har jag använt sen i v. 8 typ och nu kommer jag definitivt inte i något annat..
  • Beya

Jag blev lite nojig idag jag också när jag läste i en app att nu börjar man känna sparkar! Det har jag då inte känt... lite fladder någon gång men det var ett tag sedan nu
    Är det någon som känt en spark? är inte det lite tidigt?

• Beya
    Anniiica skrev 2015-06-23 10:57:31 följande:
    Jag har också känt fladder 2 ggr. Förklarade för bm igår och hon sa att det troligtvis var fosterörelser.
    Men man behöver inte vara orolig om man inte känner något fören framåt vecka 25, då ska man känna dagligen :)
    Ok det var skönt att höra
Svar på tråden BF december 2015 :-)