• Beya

BF december 2015 :-)

Ok då ska jag inte klaga mer angående min vikt här men kände jag behövde ventilera att jag mår dåligt över att gå upp så fort för det känns inte hälsosamt. Skönt för mig att höra att jag inte var ensam men...

• Beya
    Winny87 skrev 2015-05-12 06:51:25 följande:

Det är väl klart man ska få prata om sin vikt för vi kommer gå upp alla en massa och innan den riktiga bebismagen har kommit känns det jobbigt att bara se tjock ut.

Det handlar inte om att gå ner i vikt utan om att få ventilera sina tankar. :)

Jag har jätte svårt med kläder nu då alla vet om att jag går eller gått på Viktväktarna och vill inte att det ska synas att jag börja bli tjock förens bebismagen kommer och jag kan berätta för alla att jag går upp i vikt på grund av att jag är gravid.

Tycker vi ska stötta varandra i detta forumet även om man inte alltid håller med eller har samma bekymmer. Vi kommer bli tjockisar och det är okey för vi ska bli mammor :)

Jag älskar min bebis och allt som hör till men måste få gnälla också hihi

Just precis ????
  • Beya
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 16:33:48 följande:

Jag har blödningar :/

Var till gynakuten igår och fick göra vul .... hjärtat slog,bebisen använde fortfarande gulesäckern och hon drog bak mig en vecka,vilket vore helt fel,för jag vet precis när jag blev gravid,så om inte annat är bebisen liten...
    Enligt gyn var jag i v 6+3 .... enligt mig 7+2 (igår alltså)...

Jag hade sparsam blödning och behövde absolut INTE oroa mig sa gynläkaren.

Idag blöder jag ännu mer,inget brunt längre,nu är det mer klarrött.

Läkaren sa att det är vanligt med blödningar,men alla graviditeter jag haft som gått bra har varit blödningsfria!

Jag mår såååå dåligt Gråter

Snälla är det nån som haft så här utan att det varit nån fara?????

Usch vad jobbigt :( lider med dig. Men har ju också läst överallt att det är vanligt o min bm sa att så länge det är sparsamt så. Håller verkligen tummarna för dig!
  • Beya
    TessOphira skrev 2015-05-12 17:14:14 följande:

Idag fick vi se lilla kornets hjärta ticka på för fullt. Vilken helt magisk känsla. Fick med mig en liten bild som sitter på kylen nu <3

Fick nytt bf från 22/12 som beräknat efter ivf:en till 25/12. Blir världens bästa jul :)

Va skönt grattis! :)
  • Beya
    min väg skrev 2015-05-12 21:05:34 följande:

Hakar gärna på denna gruppen. vårt lilla mirakel är beräknat till den 15 december. detta är nr 2, men känns som man gör allt för första gången igen. kan bero på att dottern i skrivande stund är 6år.

Välkommen!:) har också en 6-åring så förstår hur du menar. Jag har Bf 12dec
  • Beya
    Anniiica skrev 2015-05-12 21:28:32 följande:

Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?

Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.

Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.

Ja jag gör mitt bästa för att ha koll och följa dem.
  • Beya
    velvet skrev 2015-05-13 11:42:52 följande:

Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.

Ja jag ska göra det. Ska lämna blodprov nästa veckan sen är del ultraljud den 4 juni. Nervöst minst sagt. Bm påminde mig att man faktiskt kan hitta något där så man är beredd på det och tänkt ut hur man vill göra då.
  • Beya
    Snobi skrev 2015-05-13 13:26:26 följande:

Oj, ska alla utom jag göra kub? Känns som att jag har missat något.

Min bm rekommenderade förresten lightprodukter för att de är d-vitaminberikade. Tror jag struntar i det rådet för det känns så jättefel för mig som annars har kört på mer (nyttigt) fett och mindre kolhydrater.

Kanske har med din ålder att göra? där jag bor erbjuds det först efter 34 år tror  jag hon sa.
  • Beya
    bebba83 skrev 2015-05-18 09:38:34 följande:

phpobj8Kr78664.jpg

Idag fick vi se en sprallig krabat och jag beräknas vara i 12+2 :)

detta är lätt det häftigaste jag vart med om !

Grattis! Härlig känsla ????
  • Beya
    velvet skrev 2015-05-19 07:06:42 följande:

Någon annan vars byxor stramar? Kan knappt ha mina vanliga och det känns obehagligt. Men för tidigt med mammakläder liksom. Eller hur resonerar ni andra?

För tidigt? Det är det enda jag kan ha så har inte så mycket val ??
Svar på tråden BF december 2015 :-)