• Idis90

FET/IVF 2015 Maj

Hej! Hoppar in här om det är okej :) Efter ett misslyckat färskförsök ska jag nu i maj göra ett Fet försök, om dom överlever upptiningen. Hur mår ni andra som håller på med Ivf? Jag känner mig jättedeppig. Känns som det aldrig kommer att funka...

• Idis90

Tack tjejer! Vad gulliga ni är. Skönt att prata med andra i samma situation. Hoppas vi alla får plus. Det är våran tur nu!

Jag går i Falun:)

• Idis90
    Kingston skrev 2015-04-20 22:37:07 följande:

Hej hej! Du är bland vänner här och vi är många, inkl. mig själv som känner som du...

Deppigt, grått och trist! Man har svårt att se ljusglimtarna... Men man får bara försöka ännu hårdare, för dom finns där!

Jag skall också göra mitt första FET i maj. Går på Carlanderska... Vart går du?

Jag är jätterädd att mina ägg (har "bara 2) inte skall klara upptiningen!

Hoppas dina två ägg klarar sig och att de bara behöver tina upp ett :) Hur länge är dom odlade? Jag går i Falun, det tar några timmar att åka dit så skulle vara jobbigt o komma dit o att ingen klarar sig
  • Idis90
    Kingston skrev 2015-04-21 17:18:22 följande:

Ja jag hoppas också på att slippa "slösa bort" båda äggen på ett försök!

Dom är 5-dagars blastocyster så återföring på dag 6 isf. Hoppas min ägglossning kommer tidigare än denna månaden så att vi hinner få tillbaka innan vi ska på minisemester...

Hur länge är dina odlade? Trist att behöva åka så långt, men Falun sägs ju vara riktigt bra så förhoppningsvis är det värt besväret :)

Någon som vet hur lång tid det tar att tina upp? 1 dag?

Jag tror på er :) när tror du ni kommer ha insättning?

Vi har två 5-dagars och två 6-dagars i frysen. Blir nog i mitten på maj skulle jag tro :)
  • Idis90
    Kingston skrev 2015-04-21 22:29:26 följande:

Tack! Skönt att någon har tron kvar ;)

Jag hoppas vi ska ha insättning omkring den 6:e maj. Men min senaste ägglossning var som sagt väldigt sen... Och händer det igen så är det kört denna månaden!

Så jag håller verkligen tummarna för att kroppen ska vara med på noterna denna gången!

Skönt för er att ni har så många i frysen! Vill inte ens tänka på vad som händer om våra två "isbitar" går förlorade...

Jobbigt att behöva vänta ännu en månad isf! Hoppas ni slipper det.

Nä man vet ju aldrig om dom kommer överleva. Skulle vara tungt om dom inte gjorde det. Men isf borde man få starta en ny behandling på en gång.

Men nu håller vi tummarna att det ska gå!
  • Idis90
    Liil skrev 2015-05-17 07:40:33 följande:

Jag har en fundering. 

Ni som har haft "mensvärk" under ruvningen blev det just mens eller blev det ett plus?

Ni som inte känt något speciellt fick ni trots allt mens eller plus?

Jag har fått menskänningar idag på rd 5 med en fryst blasto. Fick det vid förra Ivfn oxå, som misslyckades :/ känns inte bra. När ska man lyckas?! Vilken ruvardag är du på?
  • Idis90
    Liil skrev 2015-05-17 17:59:09 följande:

Jag är på rd 6, har haft från och till nu i flera dagar som lite mensvärk, som en olustkänsla att mensen ska komma. Känns att man inte är på topp...Håller tummarna för oss. 

Ja får hålla tummarna, än är det inte kört:)
  • Idis90

Minus på rd 10:( är väl bara att inse att det är kört. Jag hoppas man hinner med ett försök till innan sommar, annars blir det till att vänta till hösten :(

• Idis90
    Söndag skrev 2015-05-22 07:51:30 följande:

Klinikens testdag idag!

Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart

Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!

Grattis! :D
  • Idis90

Grattis till er som fått plus! Ni är så värda det!

Igår gjorde jag mitt andra fet. En blastis som redan hade kläckts. Fick trombyl, kortison och lutinus utskrivet. Nu är det bara att vänta, långt till testdagen och är livrädd för att misslyckas igen!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj