• Idis90

FET/IVF 2015 Maj

Någon som vet vad kortison är bra för?:)

• Idis90
    mom2012 skrev 2015-06-13 21:21:35 följande:

Idis 90 hur hög dos kortison fick du? Det ska hjälpa att dämpa egna immunförsvaret att stöta bort embryot.

Jag har fått 5 mg och 10 mg. Väldigt låg dos. I USA får det 25 mg o uppåt.

Jag fick 15 mg (10mg x 1,5) Okej, hoppas det hjälper!
  • Idis90

Åå jag var då dum så jag testade idag på rd fem med blastis. Minus såklart. Jag vet att det är tidigt men man läser ju att många redan plussat på rd fyra. Ni som har plussat, på vilken rd visade det positivt? Kram

• Idis90
    helnil_ skrev 2015-06-17 16:31:51 följande:

Rd fem är ju otroligt tidigt, jag hade nog absolut inte plussat då om jag testat. Det måste vara ovanligt att man får ett plus så tidigt. Jag fick ett svagt plus på ruvardag 11, det var inte ens särskilt starkt då.

Okej ja jag ska försöka hålla mig ett par dagar tills jag testar igen. Fick du en blastis? Hade du några symtom? Jag känner jättemkt i magen, typ mensvärk (gjorde det vid de tidigare försöken oxå som blev minus). Kan ju bero på lutinusen också. Detta är så psykiskt påfrestande:(
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-17 21:37:36 följande:

Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...

Nej:/ kramar!
  • Idis90
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:23:21 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Åå neeej! Fy fan vad orättvist! Sänder massa styrkekramar
  • Idis90
    maka011 skrev 2015-06-18 14:44:31 följande:

Jag plussade på rd 8 med blastis.. Vänta nån dag och försök igen. =)

Hade du testat tidigare eller var det första testet du tog? Denna väntan är så jobbig, har ställt in mig på att det inte gick den här gången heller. Känns så himla omöjligt att bli gravid. Har aldrig sett ett plus. Men jag ska avvakta ett par dagar och testa igen. Kram
  • Idis90
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:06:52 följande:

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

Nej :/ men du har inte tagit nåt test än?
  • Idis90
    Semlan1988 skrev 2015-06-20 19:13:15 följande:

Beklagar till er som börjat blöda :( nya tag efter sommaren! Själv fick jag tillbaka ett tre dagars 8 celligt embryo idag! Det var ett embryo av högsta kvalité sa dem. Av våra 12 ägge så blev det tot 8 befruktade men 5 av dem delades inte som de skulle. Så det blev ett fint till mig och 2 helt ok till frysen. De två till frysen hade lite fragment sa dem. Nu är man då ruvare för första gången! Hur har ni andra gjort under er ruvar tid? Sysselsatt er extra för att föra tankarna på andra håll eller bara levt som vanligt? Vilat extra mycket? Kram på er!

Spännande! Då håller vi tummarna. Är det första ivfn?

Jag försöker ta det lugnt de första dagarna iaf. Inte göra tunga lyft etc. Sen lever jag väl som vanligt förutom att jag har dragit ner på kaffe. Man är så inne i denna bubbla så det är så himla svårt att tänka på nåt annat.
  • Idis90

Blev inget den här gången heller. Testade negativt igår. Känns skit! Tredje gången man misslyckas:(

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj