FET/IVF 2015 Maj
Någon som vet vad kortison är bra för?:)
Någon som vet vad kortison är bra för?:)
Idis 90 hur hög dos kortison fick du? Det ska hjälpa att dämpa egna immunförsvaret att stöta bort embryot.
Jag har fått 5 mg och 10 mg. Väldigt låg dos. I USA får det 25 mg o uppåt.
Åå jag var då dum så jag testade idag på rd fem med blastis. Minus såklart. Jag vet att det är tidigt men man läser ju att många redan plussat på rd fyra. Ni som har plussat, på vilken rd visade det positivt? Kram
Rd fem är ju otroligt tidigt, jag hade nog absolut inte plussat då om jag testat. Det måste vara ovanligt att man får ett plus så tidigt. Jag fick ett svagt plus på ruvardag 11, det var inte ens särskilt starkt då.
Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...
FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...
Jag plussade på rd 8 med blastis.. Vänta nån dag och försök igen. =)
Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!
Beklagar till er som börjat blöda :( nya tag efter sommaren! Själv fick jag tillbaka ett tre dagars 8 celligt embryo idag! Det var ett embryo av högsta kvalité sa dem. Av våra 12 ägge så blev det tot 8 befruktade men 5 av dem delades inte som de skulle. Så det blev ett fint till mig och 2 helt ok till frysen. De två till frysen hade lite fragment sa dem. Nu är man då ruvare för första gången! Hur har ni andra gjort under er ruvar tid? Sysselsatt er extra för att föra tankarna på andra håll eller bara levt som vanligt? Vilat extra mycket? Kram på er!
Blev inget den här gången heller. Testade negativt igår. Känns skit! Tredje gången man misslyckas:(