• Idis90

FET/IVF 2015 Maj

Linda8110 skrev 2015-06-22 10:03:10 följande:

Beklagar... Usch vad jobbigt detta är!

Tack! Ja o nu får vi vänta till hösten med nästa försök. Har en kvar i frysen. Är lite kluven om vi ska köra på den el köpa tre-pack. Vi fick ju bara ett et och ett fet finansierat av landstinget.

Vilken vecka är du i nu? Har dom sagt varför du blöder? Det är ju positivt att du kräks iaf:)
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-22 10:55:52 följande:

Vilken kommun bor du i? Ja det var ett svårt val... Kanske lika bra att köpa 3-pack om ni har ekonomi för det. Vad har du/ni för problematik?

Jag är bara i v.7 (6+3).... De vet ej varför jag blöder lite hela tiden sedan i onsdags. Läkaren säger att det sker i 30% av graviditeter ungefär. Men alla dessa blöder ju inte hela tiden. Det är oerhört stressande! Mådde skräp imorse men nu är det bättre... Igår var jag dålig hela dagen.

Vi bor i mellersta Sverige. Dom dkulle ändra reglerna januari 2016. Ja nu måste vi lägga ut 12000 för det här försöket. Och 12000 till för den vi har i frysen om vi kör på det alltså. Och sen trepack går väl på typ 60? Det blir ju 85 tusen det. Jaja pengar går väl att lösa.. Vi har manlig faktor. Men är så rädd att det är nåt fel på mig oxå då ingen av de tre blastisarna har fäst.

Ja det verkar vara väldigt vanligt att man blöder vid graviditet. Håller tummarna att blödningen upphör. När har du vul?
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-22 11:14:22 följande:

Oj ändra regler! Det har jag inte hört något om... Vi har tre äggplock gratis eftersom de ej finner något fel på oss. Vi har endast använt oss av ett plock och FET efter den.

Gjorde VUL på gynakuten i fredags när jag var inne pga blödningen och nästa VUL har jag 3 juli.

Jo i vårat landsting alltså. Dom ska ändra så man får tre försök (som typ resten av Sverige.)

Håller tummarna att allt går bra!!!
  • Idis90
    helnil_ skrev 2015-06-22 18:27:28 följande:

Vad ledsen jag blir för er skull dalkullan, linda8110 och idis90. Varför ska det vara så himla svårt?! Skickar massa kramar till er

Tack<3 kram
  • Idis90

Är i chock! Är gravid ändå! Var helt säker på att jag inte var det. Man ska inte testa före td! Kram

• Idis90

Tack tjejer! <3

Testade i söndags på rd 9, blastocyst.Helt blankt. Grät hela dagen igår. Tog ett test iaf som visade supersvagt så vågade inte alls tro på det. Och nu imorse testade jag digitalt och då stod det gravid. Det stod gravid 1-2, borde det inte vara 2-3? Har td på torsdag. Trodde verkligen att jag inte kunde bli gravid.

• Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-23 10:41:36 följande:

Grattis!

Jag testade digitalt först på dag 14 med blasto 5-dagars och då stod det gravid 2-3 så testa igen om ett par dagar så ska du se att det ändrats :)

Tack! Ja hoppas!

Hur går det för dig?
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-23 11:07:57 följande:

Sitter i väntrummet på gyn nu. Tid för koll 11.30. Så otroligt nervös!

Lycka till! Jag håller tummarna!!
  • Idis90
    Dalkullan skrev 2015-06-23 11:23:30 följande:

Linda8110 - jag testade RD11 och lyckades skela fram ett svagt streck;) När jag testade igår, RD13 så blev det också ett väldigt svagt streck. Testade då med digitalt ist och fick "Gravid 1-2". Har tagit pravidel för ev överstimulering - vet inte om det kan ge lägre hormonnivåer på test? Känns som att det borde vara mer med blasto om det verkligen fäst..? Blödningen är inte som min vanliga mens - men jag vet iofs inte hur en blödning med befruktat ägg ska se ut - har inget att jämföra med. Kändes ok i magen imorse, men mensvärken har kommit igång under dagen. Blöder som sagt "bara" när jag går på toa. Inte mycket men verkligen inte spottings heller. Vill tro att det bara är kroppen som inte fattat men det känns som desperat önsketänkande.. Frustrerande att det inte bara kommer igång så jag kan släppa det. Oavsett så är jag glad att iaf ha fått se hur ett plus ser ut - hade nästan gett upp hoppet efter fyra år. Gör att det känns mer hoppfullt med FET (om de klarar "micron"..;)). Ringt kliniken nu iaf och ska se vad de säger. När borde hormonerna gått ur efter ett tidigt missfall ifall man skulle testa igen?

Önskar dig STORT lycka till hos gyn - hoppas verkligen att det fortfarande är ett litet hjärta som tickar där inne!!

Testa om några dagar igen. Håller tummarna!
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-23 13:28:49 följande:

Bebis hjärta slår och den har vuxit som den ska :) Däremot finns det blod i livmodern. Kan komma av att ett kärl har spruckit eller något. Detta blod kan irritera graviditeten och därför ökad missfallsrisk genom att det kan orsaka kramper som jag haft. Men just nu ser allt bra ut och det känns skönt :)

Åååh vad härligt! Njut nu av att vara gravid:)
  • Idis90
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:36:51 följande:

Det låter ju både underbart och skrämmande. Håller verkligen alla tummar och tår för dig! Jag mår som jag mår... Känns som mitt liv står helt på paus just nu och jag sitter i något slags vakuum... TD nästa söndag och BIM imorgon...

Kram!

Håller tummarna för dig! Ruvartuden är hemsk! Hoppas på ett fint plus! Kram
  • Idis90
    Semlan1988 skrev 2015-06-29 08:57:22 följande:

RD 9

Stort grattis!!
  • Idis90

Jag trodde man skulle bli lugn när man plussat men jag är så rädd för missfall. Livrädd varje gång jag är på toa.

• Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-29 11:24:00 följande:

Samma här!! Även om jag är överlycklig över plusset så har jag ändå så svårt att känna att det är ok att vara glad över det eftersom så mycket kan hända.

Jaa verkligen. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 6 (5+2). Har inte så mkt symtom förutom ont i bröst o lite molvärk.
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-29 12:49:23 följande:

Jag är i v.8 (7+3). Jag har haft många symptom men just nu mår jag ganska bra. Är piggare, mår inte lika illa som tidigare. Svullen mage och mår illa av tanken på kyckling :) Jag hoppas att jag fortfarande är gravid! Har VUL nummer 3 på fredag så då visar det sig väl.

Skönt att du mår bättre! I vilken vecka kom illamåendet för dig? Ja hoppas! Håller mina tummar stenhårt!!
  • Idis90

Tack tjejer <3 går inte så bra att jobba idag. Går iväg o gråter hela tiden. Grät hela natten så ögonlocken är alldeles uppsvällda. Ska in på Gyn imorgon o se om hcgn har sjunkit sen igår.

Semlan, neej:( det behöver inte vara kört för dig. verkar vara vanligt att få småblödningar. när var det du hade bim? Kram

• Idis90
    sanla skrev 2015-06-30 11:59:27 följande:

Har blött massor sen i söndags..nästan mer än vanlig mens (blödde massor klumpar)

Förstår inte vad som hände. 5 dagar tidig mens, missfall 4 dagar efter insättning av 6-dagars? Tror på knappast på så stor implantationsblödning..

Är uppgiven, ledsen, orkar inte mer..

Ledsen för er andra med!

Hoppas det går bra för dig Linda8110 på fredag!

Skickar dig en kram<3
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj