• Nicka

FET/IVF 2015 Maj

Hoppar gärna in i denna tråden :) ska i slutet på maj börja med sprutor kör de korta protokollet, detta är vårt tredje IVF och vi betalar nu själva då våra landstingsförsök är slut..vi går på distans på carlanderska.

• Nicka
    Kingston skrev 2015-04-23 20:18:14 följande:
    Vi kör också på distans Carlanderska. Vi har 1 barn sedan innan och också stå för kalaset själv! Hoppas det är eran tur nu!

Får man fråga hur de tidigare försöken har gått?
    Vi har gjort två hela IVF, hur många återförande vi gjort har jag tappat räkningen på..fick ett missfall i augusti förra året, trodde då att vi va i v13, 14 men fostret va dött i v9 :( såg detta på andra ul och kände på mej att nått va riktigt fel när hon la ul på magen.. Riktigt tungt.

Nu vill jag bara ha mens så jag kan få nästa mens och starta igång!
  • Nicka
    Blåblomman skrev 2015-05-03 14:44:32 följande:

Hej. Är ny här i tråden. Vi blev gravida maj 2014 efter ett års försök men det slutade med ett ma i vecka 11. i höstas gjorde vi en utredning vilket visade att jag har endometrios. Efter lång väntan fick vi tid i april. Startade 16 april med att spraya. I fredags började jag med sprutorna ( bemfola) och har preliminärt äggplock den 14 maj.

Tyckte det går bra att spraya ( kör halv dos nu) men sprutorna är lite läskiga. Plus att de gör mig trött och jag har som mensvärk och lite svagt illamående emellanåt. Men det är väl ganska vanliga biverkningar eller?

Verkar som att endo är väldigt vanligt eller är de bara jag som tycker man hör om de hela tiden. Snart dags då, lycka till!!

Längtar så tills i slutet på maj då vi börjar med de korta protokollet, vill vara där nu! Låter ju helt knäppt att man kan längta efter mens ????
  • Nicka
    Ia84 skrev 2015-05-03 19:43:55 följande:

Imorgon är det äntligen dags för vårt allra första besök på fertilitetscentrum carlanderska i Göteborg. Ska bli så spännande att äntligen få sätta igång med allt men samtidigt nervöst. Hoppas snart att vi kan få påbörja behandling.

Lycka till med besöket :) går oxå på carlanderska på distans.
  • Nicka
    Kingston skrev 2015-05-03 20:57:18 följande:
    Nej det är inget dåligt resultat men jag blev lite besviken på "skörden till frysen".

Men sammantaget har vi kämpat med bebisverkstaden i över 2 år nu och har fått genomgå utomkveds, operationer, tråkiga besked, ivf, missfall, för att inte glömma alla månader av ägglossningstester, misslyckade graviditetstester och det tråkiga samlivet som blir med allt det här.

Dessutom kostar det för mkt för att vi ska ha råd att att fortsätta så mkt längre...

MEN nu är jag äntligen ruvare igen.

Första embryot klarade inte av upptiningen så nu är frysen tom. Och allt hopp ligger nu på den lilla "isbiten" som vi fick tillbaka.

Hoppas hoppas hoppas att det blir våran tur nu :)
    Håller tummarna för er!
  • Nicka
    Coocoo skrev 2015-05-04 17:36:18 följande:

Oj vad ni skriver tjejer. Hinner inte med. Jag har påbörjat att göra kroppen redo nu får vårt lilla embryo i frysen. Insättning blir ca 18:e maj om upptining blir bra :)

Ja här får man försöka hinna med i alla svängar :)
  • Nicka
    MG13 skrev 2015-05-18 14:38:00 följande:

De restriktioner jag fått är sexförbud i två veckor. Ej lyfta tungt. Ej sporta med hopp. Ej bada. Ej sova på mage. Händerna ska inte vara ovanför huvudet för länge. Dricka mycket vätska. Äta vitaminer. Ta medicinerna.

Ej stressa eller utsätta sig för onödiga infektioner.

Leva med 19månaders twins och följa detta, en hel del omöjligt men följer inte detta slaviskt heller.

Är de efter återinförande du har fått dessa restriktioner?! Till mej har de sagt att lev som vanligt..
  • Nicka

De tinar upp äggen samma dag, tar inte så lång tid, har för mej att på carlanderska gör man äggplock på morgonen och återförande på eftermiddagen.

• Nicka

Har nått strul med min app i mobilen,kan inte skriva eller svara :(
    Igår började jag med sprutor Glad så underbart att äntligen vara igång, är så taggad inför detta försök!
    Imorgon måste jag ringa min gyndoktor och kolla när de blir ultraljud.

nickasworld.blogg.se

• Nicka
    madich skrev 2015-06-01 12:06:58 följande:
    Va skönt för dig=)
    Jag hade nästan lika på mitt första försök som blev avbrutet Hade1 stor o resten små. Så jag fick avbryta, vilket kändes som ett riktigt bakslag. Men den här gången gick det bättre jag fick ligga ganska högt på gonal-f med  300 enheter i 14dagar, fick ut 7 ägg, alla befruktade och bra så 1 till mig o 6 till frysen.
    Är på ruvardag 12 nu och har precis börjat blöda =( så det känns surt nu.
    Tycker jag ligger högt med 250 enheter (;
    Så tråkigt ): fortsatt att blöda?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj