• Nicka

FET/IVF 2015 Maj

lindavik skrev 2015-06-06 10:28:45 följande:

Jag plussade imorse!! På testet stod det "Gravid 2-3". Detta är min första IVF och är idag på ruvardag 10 med en blasto. Jag har haft molande värk till och från i ett par dagar nu. Magen är stenhård, uppsvullen och utåtputande. Jag är gasig och dessutom huvudvärk + att brösten och bröstvårtorna är ömma. Hoppas på ett plus för dig med! :)

Grattis! :)
  • Nicka

Igår gjorde jag VUL, totalt 15-16 äggblåsor :) bra strl har för mej hon sa 5 eller 6 på 14. I en äggblåsa såg man tom ett ägg, de är ovanligt :) på tisdag blir de äggplock :) :)

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Gweny skrev 2015-06-06 20:04:02 följande:

Lindavik>> Grattis! ! smitta av dig ni på oss andra.

Nicka>> låter väldigt lovande! Blir det 2 el 5 dgr odling? Kommer vi ligga nära varann.

Gweny skrev 2015-06-06 20:04:02 följande:

Lindavik>> Grattis! ! smitta av dig ni på oss andra.

Nicka>> låter väldigt lovande! Blir det 2 el 5 dgr odling? Kommer vi ligga nära varann.

Ja de gör de :) nu skall de bara gå lika fint dessa sista dagar, tagit sista Gonal-f och orgalutran idag :) imorgon Ovitrellen och sen inget på måndag. Jag tror de blir 5-6 dagars odling för så har de varit de två andra gångerna men de får väl se,när gör du äggplock?
  • Nicka

[quote=75395254][quote-nick]Ia84 skrev 2015-06-07 12:18:16 följande:[/quote-nick]Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket. 

Grattis till alla er andra som plussat!![/

Grattis till plusset :)

• Nicka

Några som har plussat ser jag, kul! Grattis till er :) ikväll har jag tagit Ovitrellen så inga mer sprutor hoppas jag!! På tisdag blir de äggplock så imorgon åker vi till Göteborg, vi har bokat hotell :) ska bli mys även om de bara är för att sova :)

• Nicka

Idag gjorde vi äggplock och fick ut 16 ägg, vilket är rekord för oss Glad

Imorgon ringer Carlanderska och meddelar hur många som blivit befruktade.
    Har gått kanon bra idag, fick förutom Panodil en lugnande och en Alvedon supp, så jag har knappt känt nån smärta alls, vilket har varit så skönt, Sist jag gjorde plock mådde jag inge vidare och hade ganska ont efteråt.
    Sen vi kom hem har vi sovit, vilat,käkat och tittat på tv.
    Blir hemma från jobbet imon då Carlanderska rekommenderade mej de, jobbar som operatör och har ett fysiskt och stressigt jobb.

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Gweny skrev 2015-06-09 23:06:58 följande:

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

Erica>> spännande! Kommer vi följas åt nu.

Grattis! Jag blir förhoppningsvis ruvare i slutet på veckan :) så då är vi några som kommer ligga nära :)
  • Nicka
    Blomster84 skrev 2015-06-09 23:15:00 följande:

Vi kör FET på lördag så då hänger jag på er ruvning :)

Vi gör förhoppningsvis ET på söndag :)
  • Nicka

Så glad (: Carlanderska ringde idag och meddelade att 12 av 16 ägg har blivit befruktade (:
    På söndag får vi tillbaka en blastocyst och förhoppningsvis några till frys! Glad

• Nicka
    Ellenirondellen skrev 2015-06-10 19:57:41 följande:

Jag är också ruvare från idag! Satte in en blastocyst. Nu kör vi! Lycka till!

Härligt!! Lycka till nu!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj