• sanla

FET/IVF 2015 Maj

Min sambo hade kraftig feber i en vecka och veckan efter hade vi äggplock. Kliniken frågade om sjukdom sista tiden och de såg att de var mindre rörliga. Annars har hans spermaprov visat vara bra. ICSI löste problemet enkelt och 7/10 befruktade och till frysen med lättlöst

• sanla
    Blomster84 skrev 2015-05-13 00:38:20 följande:
    Det där med MF och utomkveds känner jag igen. Fick 3 missfall med min ex-man. 3 missfall och 2 utomkveds med mitt ex vilket slutade med akuta operationer så jag förlorade båda äggledarna. För snart 3 år sedan träffade jag Min underbara sambo och nu känner att vi vill ha barn tillsammans. Han har hela tiden vetat om min situation och varit fullt medveten om vad det innebär så here we go. Kan ju inte bli värre än vad som varit. Men visst är det en känslomässig bergochdalbana och en väldigt kostsam sådan. Tänker på er. Kram
    Ja vilken resa. Beundrar din styrka att du går vidare. 

Jag har bara haft ett utomkveds, och nog så jobbigt. Har försökt nu i va 2,5 år totalt och äldre blir man..
    Tror att man alltid hittar styrkan på något sätt även om man inte tror det för stunden? Att vi alla i de här trådarna kommer starkare ut på andra sidan en dag även om allt suger för stunden? Jag hoppas så iallafall...

Jag som är vedskeplig har räknat ut att jag i år har det gått sju år av olycka och hoppas att den vänder just i år. Kan inte minnas att jag krossade någon spegel, men.. Fick en kronisk sjukdom, min mamma gick bort, en patienskada på två år med arbetslöshet och förlorad yrkeskarriär, och när man väl komma tillbaka igen hoppas vi ju iallafall att vi skulle ha tur med familjebildning, men icke...
    Hoppas verkligen 2015 blir vårt för oss alla...lycka till alla...

Nu väntar en blastocyst i frysen i slutet av juni..
  • sanla

Såg i tråden här tidigare att det pratades om man var öppen angående IVF för arbetsgivare eller ej.

Berättar ni för familj och vänner? 
    Vi började IVF i februari och gjort två ET och väntar nu på ett FET möjligtvis i juni.
    Min familj vet att vi försökt länge, men känner just nu att vi inte vill berätta om IVF. Vänner vet någon typ. Förut när jag berättade för en vän om mitt utomkveds blev det bara fel. Ens vänninor har oftast så olika relation till fertilitet eller barnbiten.

Jag märker själv att jag till och från drar mig lite undan socialt under dessa månader med IVF, speciellt de kritiska ruvardagarna och vid äggplock såklart. Men även annars faktiskt med.
    Känns som det inte är så bra i längden, att jag måste bryta mönstret.
    Umgås ni socialt som vanligt?

Sedan fick min lillasyster barn för typ 4 veckor sedan. De behövde inte ens försöka..Klart man får avundsjuka. Men sedan är man moster med.
    Det är så mycket känslor och knepigt att förhålla sig till. Jag har ju varit där och så, gjort mest "vad som krävs". Känner mig som dålig människa för det, men mina känslor pallar bara inte ibland. Inte just nu. 

Åh, IVF har försöka med barn har så mycket aspekter!
    Vad tycker ni?

Styrkekram till er som inte lyckades denna omgång.
    Och hoppas verkligen det fortsätter bra för er som lyckades

• sanla

Hej, vi ska antagligen göra FET i juni med en blastocyst och det klaffar och inte blir helg (går på Huddinge)

Har inte gjort FET förut. Ni som har vad måste man obligatoriskt göra innan?Blodprov, undersökning?

Vi ska nämligen på semester veckan innan eventuell FET...

• sanla
    Gweny skrev 2015-05-25 18:15:50 följande:
    Jag ska in på VUL och kolla livmoderns slemhinna veckan innan planerad insättning iallafall. Veckan innan vul var det blodprov.
    Ok..ska ringa nästa vecka efter jag fått mens..

Får se vad de säger, om man kan kolla slemhinnan tidigare.

Lite segt att vänta till augusti.
  • sanla
    iaeh skrev 2015-05-26 07:09:01 följande:

Hej!

Igår kom en stor mensliknande blödning. Nu var det kört. Måste man ta ett test ändå när man lämnar besked till dom? Kan man sluta med Lutinus nu?

Stort lycka till, till er andra. Håller tummarna!

Usch vad tråkigt...

När jag började blöda mensliknande ringde jag kliniken. Förklarade då att jag blödde mycket och jag behövde inte sätta in lutinus mer. Men de ville dock att man ändå skulle testa testdagen..
  • sanla
    Hemlig78 skrev 2015-05-26 12:44:06 följande:
    Har du några symptom?
    Annars tycker jag som ni att det är onödigt att ta test när menen har kommit.
    Tyckte också det kändes väldigt onödigt och som ett hån. 

När jag pratade med min klinik typ förra månaden ville de ändå att man skulle testa på testdag. Det finns ju väldigt ovanliga fall då kvinnor haft riklig men (och kanske inga symptom?) och ändå varit gravida. 
    Just bara för att säkerställa. Tänk om man skulle råka ta sprutor igen och vara gravid...inte bra.
    Det var mest av den anledningen sa de...
  • sanla

Min lillasyster fick barn på första försöket. Så blev moster för några veckor mitt i IVF-processen.

Vill vara "en moster" men det är svårt med alla känslor ibland. jobbigt läge ibland. Får dåligt samvete för det.

De vet om att vi försökt länge men inte att vi gör IVF nu.

• sanla

Kul att se med plus i tråden! 
    Och hoppas det går bra för alla ni som ruvar...

Själv fick jag mens idag, vilket innebär hög risk för att nästa planerade insättning av ett 5 eller 6 dagars blir på helg (midsommarhelgen)...
    Min ägglossning kan ibland blir några dagar sen, så det finns ju chans. Men kommer säkert bli typiskt att missa juni och vänta ända till augusti ... man är såå trött på att vänta..

Finns inga knep att försena sin ägglossning?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj