• sanla

FET/IVF 2015 Maj

Tid på onsdag för återinföring! Såvida alla tre blastocyster inte gillar upptiiningen...

Beklagar för er som inte lyckats..
    Håller tummarna för er som ruvar..
    Och grattis till ni som plussat..

• sanla
    Linda8110 skrev 2015-06-19 16:50:39 följande:

Bebisens hjärta slår!!!! Är så magiskt lycklig!

Åh så skönt för er!
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-19 22:06:18 följande:

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

Nej vad tråkigt! Styrkekram
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-20 19:13:15 följande:

Beklagar till er som börjat blöda :( nya tag efter sommaren! Själv fick jag tillbaka ett tre dagars 8 celligt embryo idag! Det var ett embryo av högsta kvalité sa dem. Av våra 12 ägge så blev det tot 8 befruktade men 5 av dem delades inte som de skulle. Så det blev ett fint till mig och 2 helt ok till frysen. De två till frysen hade lite fragment sa dem. Nu är man då ruvare för första gången! Hur har ni andra gjort under er ruvar tid? Sysselsatt er extra för att föra tankarna på andra håll eller bara levt som vanligt? Vilat extra mycket? Kram på er!

Jag gick till en kinesisk akupunktör vid förra IVFen. Hon sa att jag skulle leva "som en prinsessa" då när jag startade ruvarperioden.
    Ok, nu misslyckades den, men jag tror måttot är bra. Skämma bort sig, hålla sig sysselsatt med vad man gillar, eller vila om man tycker bättre om det...vad som passar än bäst helt enkelt
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-20 20:30:59 följande:
    Jag lever nog alltid som en prinsessa då haha :) är verkligen en livsnjutare och unnar mig ofta både avkoppling och det där lilla extra. Sen så har jag ganska höga krav på mig själv så jag får försöka dra ner på tempot lite skulle jag tro :) jag är väldigt sugen på att prova akupunktur men tycker det där med nålar är rätt läskigt och kan lätt noja upp mig över att de skall ha bakterier eller någon blodsmitta på sig... Kollar alltid så man öppnar en ny nål när jag får lämna blodprover etc. Vet att det inte är helt normalt men det är sån jag är :/ vila har jag inga problem med, har sovit minst 12 timmar/ natten sedan jag började med gonal f.
    Det låter bra ))

Eftersom vi misslyckades då kändes akupunktur som att slänga pengarna i sjön. Men jag tror ändå på något sätt att  det kan ha positiv effekt. Finns studier som tyder på det; att det ökar blodflödet till livmodern. Men dels tror jag det har en bra effekt att koppla av mitt i allt. Jag gick varje dag i sju dagar och låg en och en halvtimme med nålar i. Gick hos en Dr Nie i Stockholm som verkar ha bra renommé efter mångas berättelser på familjeliv mfl. En del av behållningen var också att prova något nytt, Dr Nie var verkligen charmig, speciell, rolig...
    Om jag hade haft massor med pengar och tid hade jag kanske provat igen...
  • sanla

Så nu var jag äntligen ruvare av en 5 eller 6 dagars (glömde fråga). Testdag 7/7.

Har inte följt tråden på sista tiden så mycket, någon/några som fortfarande ruvar?

• sanla
    Linda8110 skrev 2015-06-24 20:44:26 följande:
    Åh vad spännande! Kul att se dig igen :)
    Ja är glad att vi fick till det nu i juni. Var risk för att det blev på helgstängning..

Läste lite om dina "äventyr", skönt att det tickar vidare!
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-24 20:46:12 följande:

Jag ruvar på en tredagars, är på RD 4 :)

Kram

Då ligger vi ganska nära varandra, du lite före. Håller tummarna!
  • sanla
    Söndag skrev 2015-06-26 11:50:26 följande:
    Jag var på vul förra veckan vecka 9 smile1.gif allt såg bra ut och vi är nu utskrivna från fertiliteten! Skrämmande men också väldigt spännande
    "Utskriven från fertiliteten" låter ju jättepositivt!
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 10:47:24 följande:

Hur går det för er? Ni som plussat, vad händer? Har ni fått tid till tidigt UL? Ni som ruvar, hur får ni dagarna att gå :/ Ni andra, hur ser det ut för er? Vilka skall göra FET/ ny ivf till hösten och vart går ni?

Kram till er alla kämpar!

Bara RD2, känns att jag tar det mer med ro än de två tidigare ET, men vad vet jag när BIM och testdag närmar. Man brukar ju alltid bli hispig då.

Vilken ruvardag är du på? Hur går det för dig?
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-26 12:42:38 följande:
    Rd 6 här och BIM imorgon! Haft mensvärk sedan dagen efter ET... Mina bröst har vart som två kanonkulor senaste veckan, nästan så att jag fått "lyfta" upp dem ur sängen på morgonen men imorse var de nästan normala igen... Vet inte vad det betyder. Har molande värk i livmodern titt som tätt men den har avtagit lite igår och idag... Annars så har jag alla symtom jag brukar ha innan Mens. Lätt retad, sugen på specifika saker (tunnbröd och oboy denna månad) och mensvärken då... Vi får se hur detta slutar. Hur känns det för dig?

Kram
    Är så tidigt så jag känner inget...
    Tar det väldigt lugnt.. Låter tiden gå

Så skönt att slippa sätta in lutinus tre ggr om dagen..och slippa de biverkningarna..

Lycka till och hoppas verkligen på ingen mena imorgon!
  • sanla

Mycket märkligt. Vaknade upp att jag blött under natten och gör det fortfarande. Hade insättning i onsdag med en 5-6 dagars, alltså mellan ruvardag 3-4, hur är det möjligt? Någon mer som har haft så tidigt? (Det är ju sent för implantationsblödning med..)
    Inga direkta vanliga menskänningar, men måste ju ha lätt binda.
    Idag är den BIM dag om min ägglossning kommit "normalt". Men testade ju med stickor från dag 11 och fram till dag jag fick utslag som var fem dagar sen. Och alla andra gånger då jag haft sen äl har också mensen varit sen, dvs samma lutealfas...
    Får ringa rep medicin imorgon. Någon som varit med om liknande?

• sanla

Ja. Den kan ju hänt något med lutealfasen, men plötsligt från 14 till typ 8-9 dagar låter lite otroligt precis som du säger.
    Vet ej om det var 5 eller 6 dagars vi fick men kliniken sa att den skulle fästa inom 1-2 dygn (om den gjorde det). Alltså senast fredags eftermiddag.. Men har ju blött mer än bara lite på pappret så vet ej...

• sanla
    Linda8110 skrev 2015-06-28 09:56:48 följande:
    De brukar säga att en nidblödning sker ca.5-7 dagar efter insättning. Jag gick från en normal lutealfas på ca 14 dagar till en på typ 7 dagar... Men det blev bättre månad för månad efter att jag slutat med hormonerna.
    Gäller inte det för en 2-3 dagars?
    Läkaren sa att det skulle fästa efter 1-2 dygn med blastocysten. Sker nidblödning lite senare än det har fäst?
    Får hoppas på det...men känner nästan mer att blödningen är något negativt..

Ja lutealfasen kan ju hoppat, men jag har inte haft hormoner sen förra IVF i april månad. Cykeln efter hade normal lutealfas..
    Tack för hjälp.
  • sanla
    Linda8110 skrev 2015-06-28 10:26:36 följande:
    Ja det stämmer att den fäster snabbare men blodet kommer inte direkt :) Håller tummen!
    Tack Det låter lite lovande
    Har ju läst om en del som får lite kraftigare nidblödningar. Får hoppas blödningen slutar under dagen...

Hoppas det går bra för dig med!
  • sanla

Grattis till plusset Semlan, och hoppas det fortsätter!

Jaha, har blött som mens sedan lör/sön natt och har nu pratat med Huddinge. De är ju alltid restriktiva i sina svar och vill ju knappast inte analysera i saker som inte är säkra. (vilket iof är förståeligt) De kunde inte ge svar vad blödningen kunde vara och de skrev inte in negativt i journalen ännu och ville att jag skulle testa på testdag om dryga veckan. 
    Men även om det skulle vara någon chans, känns det ju rätt kört i mina ögon, även om jag fortfarande ska undvika alkohol ex.
    Inför nästa FET troligtvis i augusti ska jag iallafall få gör VUL innan..vilket är ju bra..känns som man helst inte vill slösa bort dyrbara embryon för att mina hormoner spökar eller vad det än är.

Ja nu är det sommar, och solen och värmen börjar komma, får fokusera på det! Tror t o m att jag får bada nu efter FET insättningen..
    Lycka till alla!

• sanla

Har blött massor sen i söndags..nästan mer än vanlig mens (blödde massor klumpar)
    Förstår inte vad som hände. 5 dagar tidig mens, missfall 4 dagar efter insättning av 6-dagars? Tror på knappast på så stor implantationsblödning..

Är uppgiven, ledsen, orkar inte mer..

Ledsen för er andra med!
    Hoppas det går bra för dig Linda8110 på fredag!

• sanla
    helnil_ skrev 2015-06-30 14:30:57 följande:

Vad konstigt. Har du pratat med kliniken? Styrkekramar till dig

Ja, de kunde inte säga vad det var och ville ändå att jag skulle testa på testdag.
    Jag frågade om de sett det här tidigare och svaret var från kliniken "vi har typ sett det mesta"
    Ok om det blev negativt, men vill inte att kroppen ska krångla med..
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-07-01 09:27:36 följande:

RD 11 idag. Mensvärken har avtagit och inga fler (ursäkta tmi) missfärgade flytningar sedan igår. Fortfarande tydligt plus på Stickan, kanske lite tydligare än igår. Vet varken in eller ut just ny, vågar inte hoppas :/

Tack.Vi tar nya tag i augusti, har två blastocyst kvar i frysen. Får gör VUL innan då så att allt ser bra ut.

Låter ju lovande för dig om plusset är tydligare. Är nog inte ovanligt med en liten blödning, slemhinnorna blir ju sköra...Får hoppas till testdag då och fortsättningen
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj