• sanla

FET/IVF 2015 Maj

Blomster84 skrev 2015-06-10 18:19:39 följande:

Jag har börjat få bruna flytningar :( har precis haft ägglossning för 4 dagar sedan så det låter otroligt att det skulle vara mensen. Ska göra FET på lördag. Måtte min kropp inte flippat ut ..... :(

Jag har haft så i cykeln efter stimulerat försök. Har också haft så en cykel efter att jag åt pergotime. Har fått det förklarat att det kan bli lite hormonell inbalans efter att kroppen får massor av hormoner och att det sedan balanseras igen. Cykeln efter har det då varit som vanligt igen...

Lycka till med FET!
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-11 11:37:10 följande:
    Väntar på att doktorn ska ringa. Evt blir det ett extra VUL för att kolla att allt står rätt till. Kan livet inte bara vara enkelt ibland?
    Enligt de barnmorskor jag pratat med där jag går (Huddinge rep) är det vanligt att cykeln efter blir lite annorlunda..
    Just av den anledningen måste man vänta en cykel för FET där på Huddinge..kanske olika?

Lycka till..och hoppas allt står rätt till!
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-11 13:38:02 följande:

Äggstockarnas storlek och slemhinnan i livmodern såg bra ut förra veckan, ägglossningen kom på rätt dag osv. Det var det dom kollade efter sa dom. Så dom tyckte det var ok att köra på. Idag har jag inga bruna flytningar men det blir VUL imorgon för säkerhets skull. I annat fall får vi vänta tills sep. Nåja, vi får veta imorgon kl 10. Blir nog bra till slut. Tack för omtanken. Kram

Lycka till, hoppas du får köra. September är drygt...

Själv testar jag för äl nu. Får inte bli utslag lördag, söndag , måndag för då blir det midsommarhelgen och vänta till minst augusti..nackdelen med landsting
    Men ibland brukar min äl vara några dagar sen, så hoppas...
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-11 14:22:14 följande:
    Håller tummarna för er att det dröjer innan ägglossningen kommer. När började du testa?
    Igår. Brukar känna av min äl och det det känns att det ska bli till helgen, men man vet aldrig.
    Kanske kan man stressa kroppen så den påverkas?

Sitter och väntar på flyg till Lissabon, hoppas det kan påverka kroppen )
  • sanla
    mom2012 skrev 2015-06-11 16:12:41 följande:

Sanla varför tog de inte hormon styrd cykel denna gång med tanke på semesterstängt. Med progynon kan de styra lite mer och planera Fet.

Jag frågade dem flera gånger om det inte fanns något att göra men de sa bestämt nej...kanske att de kör på hormonstyrt om augusti faller in ungefär samma?
    Går via landsting, vet ej om det är annat privat?
    Lite surt när det blir långhelger med..
  • sanla
    Söndag skrev 2015-06-12 07:07:11 följande:
    Fast jag vet inte om de heller är toppen bra... Jag körde på hormonstyrd men kroppen valde ändå att producera egna ägg och allt fick avbrytas....

Lycka till!
    Ja, det finns nog nackdelar med båda.

Man får hoppas kroppen är lite medgörlig iallafall någon gång inom några månader...
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-12 09:00:26 följande:
    Ingen ÄL imorse?
    Nope. Får hoppas slipper se "glad gubbe" till tisdag

Kan gå, men är nog mer mentalt inställd till augusti.

Hur har det gått för dig?
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-12 10:48:19 följande:
    Allt såg bra ut!! Vi kör FET imorgon!! Är så glad!! Imorgon blir jag ruvare för tredje gången.

Hur går det för dig? Kram!
    Så bra!
    Tredje gången gillt?

När vi får göra FET blir det också tredje gången

Lycka till!!
  • sanla

Ska göra första FET och inväntar ägglossning. Min ägglossning kan ibland vara 3 dagar sen, nu är den minst fyra dagar sen. Har testar efter instruktion ca kl 8 varje morgon..
    Kan man missa utslaget för ägglossning?
    Kör clearblue..

• sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-17 12:31:05 följande:
    Tror bara att din ÄL är sen. Skönt att det inte blev i helgen iaf. Jag har använt clearblue varje gång jag kollat efter ÄL och de har alltid funkat för mig :)
    Ja jag blev superglad att den inte kom i måndags.
    Ja den borde komma innan nästa stängda helgdagar vilket är lördag. Man blir lite nojjig bara, att man skulle missat den...

Hur går det för dig?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj