• Gina43

FET/IVF 2015 Maj

Pommac1 skrev 2015-05-09 18:35:26 följande:

Min man haft väldigt blandande provsvar när han lämnat spermaprov. Därför blir jag lite orolig nu när han haft feber. Men vi hoppas det ska gå bra. Vi ska ju göra ICSI så det borde ju gå. Sist hade jag 9 fina ägg men inget blev befruktat tros ca 60 % bra rörlighet. Jag antar att det är det här som ställer till det för oss.

Oj, det låter trist! Att man inte använde ICSI redan då? Just to be sure, eftersom provsvaren var blandade. Har ju hört om där man gör ICSI på hälften. Bra att ni tar alla med ICSI denna gången då!
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-09 20:51:47 följande:

Ja, det är väl helt klinikens fel. Tyckte att de var riktigt klantiga. De hade räknat med att äggen skulle bli befruktade då nästan alla ägg blev befruktade första fången vi gjorde ivf. Dock var kvalitet på äggen dåliga då (vi hade gonal-f då).

Jo, IVF är ju en sådan fysiskt och psykiskt påfrestande behandling att man inte har "råd" med missar. Det borde vara hängslen och livrem! ICSI är ju dessutom inga konstigheter idag, lite mer resurskrävande bara. Trist!

Vi har som sagt manlig faktor (endast, så vitt vi vet). Innan de släpper iväg min man vid äggplocket kollar de alltid spermierna. "Inte så många men pigga" brukar labbet hälsa

Har ET imorgon. Det känns jätteläskigt! Tänk om det inte finns några överlevare kvar efter odlingen..? Man kan ju aldrig veta i förväg.
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-09 21:54:15 följande:

Ja det är ju jobbigt och ett evigt väntande! Jag tycker att allt går bra. Hade ett grymt jobbigt första äggplock då ett ägg satt väldigt högt upp. Andra gången gick det bättre. Och denna gång hoppas jag att det går lika bra som sist. Det värsta är dagen efter tycker jag. Jag förstår att du blir nervös. Hur många har ni i frysen? Tinar man upp dem en och en?

Frysen är tom - våra två 6-dagars av toppkvalitet överlevde tyvärr inte upptiningen. Ja, jag tror att de tinar ett i taget.

Nu gör vi färskförsök. Kanske lika bra - har ju blivit gravid vid färskförsök tidigare.

Jag vet vad du menar med "svårtillgänglig" äggblåsa. Jag hade en stor och knepigt placerad sådan vid första äggplocket.
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-09 22:09:48 följande:

Vad fick jag frysen ifrån? Tänkte att jag läste FET. Men om det hade sett dåligt ut borde de ju ha ringt idag. Det var ju ett sånt hemskt samtal som jag fick sist. :(

Jag tror inte att de tittar till dem varje dag. Har fått höra att de inte vill "störa" dem i värmeskåpet. De kollade igår och då såg det okej ut. Imorgon får jag veta! Lär sova dåligt inatt..
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-10 07:03:59 följande:

Lycka till idag! Jag tror att det går bra. Jag är vaken kl 7 på en söndag. Jäkla nässpray ;). Jag ska fråga om de kan ringa denna gång (dagen efter äggplock) och berätta hur det gått så jag slipper vara så nervös över att telefonen ska ringa (min klinik ringer bara om det är nåt dåligt). Idag är det dag 4 med sprutorna och jag hoppas att det blir äggplock nästa måndag. :)

Tack! Fick en blastocyst! Tre embryon odlas vidare. Det var kanske inte riktigt lika fina resultat denna gången som vid förra IVF, men är tacksam för att vi tog oss såhär långt!

Min klinik ringer alltid dagen efter äggplock för att berätta hur det har gått, hur många befruktade man har. Skönt, men spänt ändå!

Skönt att ha äggplocket i sikte!
  • Gina43
    Liil skrev 2015-05-10 12:57:52 följande:

Jag känner mig nervös för morgondagen, fick 4 befruktade ägg som i morgon är odlade 5 dagar. Hoppas verkligen att det kommer att finnas ett kvar som fortsatt delat sig som det ska. 

Jag förstår din oro! Jag var hemskt orolig för samma sak. Vi får hålla tummarna!
  • Gina43
    Vincents mamma skrev 2015-05-10 16:46:46 följande:

Här är det nog redan kört, blod redan på ruvar dag 2 trots lutinus. Min kropp vill inte längre är nog bara inse att det inte blir fler barn!

Det låter tidigt! Är du säker på att det inte är en nidblödning? Vänta och se lite om det slutar blöda.
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-10 18:54:51 följande:

Å hoppas på den då! Att den vill utvecklasnoch fästa. Vad trist att det inte såg lika bra ut. Använde ni några andra läkemedel denna gång?

Tack, vi får se hur det går! Min son var en 10/10 på graderingsskalan som blastocyst vid ET. Hur denna blastocyst är graderaded vet jag inte, men tydligen inte lika bra. Det hänger väl delvis ihop med hur utvecklade embryona är vid tidpunkten för ET. Läkaren sa att det såg bra ut och såg väldigt glad ut så jag får ju fasta på det!

Nej, samma behandling/preparat, men något lägre dos som fick höjas eftersom det gick lite trögare. Jag var väldigt lättstimulerad förra gången.
  • Gina43
    Liil skrev 2015-05-10 18:02:58 följande:

Tack snälla. Ja det kommer att vara en orolig förmiddag då vi hoppas att dom inte ringer och säger att det inte blir något.... Har ingen ringt vid kl 10.30 så borde det vara lugnt. 

Gick precis så hela morgonen här! Orolig över att telefonen skulle ringa med dåliga nyheter! Hoppas att du kan sova inatt och så får vi hoppas på ett gott resultat!
  • Gina43
    En PantherTant skrev 2015-05-11 21:13:06 följande:

FET blir nästa vecka på tisdag (19.5). Slemhinnan var 11,5 redan nu, så nu just känns det ganska optimistiskt, kanske det faktiskt lyckas denna gång

Härligt! Tjock och fin slemhinna, we like!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj