• Längta

FET/IVF 2015 Maj

Idag var jag på 3de ultraljudet.

Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.

Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.

Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.

En del var dock fortfarande för små.

Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.

Har ett bra känn för den här ggn. :)

• Längta

Ja vet inte riktigt vad ja ska känna nu. Slutade med menopur i söndags. Ul i måndags. Blodprov idag. Men när de ringer på em så e värdet för högt. Nytt prov imorgonbitti.

Ngn som vart med om de? Hur påverkar de nu??

• Längta
    Mysan10 skrev 2015-05-20 11:12:02 följande:

Jag vet inte riktigt men så länge du inte tagit ägglossningssprutan borde det inte vara nån fara. Så jobbigt när inte behandlingen flyter på! Kan du inte ringa dom och fråga vad som händer nu?

Tog nytt blodprov idag. Väntar på att dom ska ringa i em igen. Så nu hoppas ja att ja kommer få ta ovitrelle och sen fara upp.
  • Längta

Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?

• Längta
    Mytime skrev 2015-05-20 20:19:42 följande:

Ja hade en dag mellan ägglossningssprutan och plock där ja va helt medicinfri dvs ingen spray el något annat.

Tack snälla. De känns igen med en ledigdag:):):)
  • Längta
    Söndag skrev 2015-05-22 07:51:30 följande:

Klinikens testdag idag!

Lite "mensvärk" av och till de är det enda jag känner!! Men de är så underbart

Tänker på er som det inte gick vägen den här månaden och rädd för att själv hamna där... Kram!

Stort stort grattis. :)

Ligger på rummet nu och väntar på att komma in på plock snart. Nervös :):)
  • Längta

Äggplocket gick bra idag och 14 ägg fick vi :) återföring av 2 på måndag pga utgången på våra andra ivf försök.

• Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:37:08 följande:

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!

Fy fan va orättvist de ska va.

Så ledsen för er .
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-22 15:01:37 följande:

Ja, visst är det hemskt. Men jag hade det på känn sedan sist. Blir dock lite arg att de inte kunde ringa på morgonen eller förmiddagen och berätta detta. De ringer så sent som vid ett! Väntade de på ett mirakel kanske? Suck! Tack vad snäll du är. Läkaren ska ringa oss kring 16:30 så då får vi veta mer. Hoppas det går att försöka igen.

Håller tummarna för att de blir ett nytt försök snart.
  • Längta
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:10:03 följande:

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

Grattis va rolig

Sitter och e så sjuk nervös över att de ska komma ett samtal i helgen.

Vill inte ha ngt.

Men av 14 ägg hoppas vi att åtminstonde ngt ska vara bra och sätta tillbaka på måndag.

Varför flyttade de återföringen tills onsdag?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj