• Längta

FET/IVF 2015 Maj

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?

• Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-03 14:49:12 följande:

Dom tog ut 14 ägg, 9 blev befruktade och 4 av dom var av bra kvalitet. Så fick tillbaka 1 och 3 till frys. Känner mig så tacksam att ivf finns! Detsamma! Håller tummarna för er!

Jag med. Önskar bara att ja och min sambo hade vetat om de lite tidigare.

Men nu blickar vi frammå:)
  • Längta
    Gweny skrev 2015-06-03 15:57:21 följande:

Jag fick höra av mig och fråga att det verkligen hade frysts ner och det hade dem gjort, men kändes lite dåligt att dem inte bekräfta det.

Fick 14 ägg befruktade och 5 st frystes ner och 1 fick vi tillbaka vid första ET.

Nu väntar vårat första FET.

De e så konstigt för de sista han sa till oss var att de kommer hem med posten om de blev till frys eller inte och så har de även gjorde de adra ggrna men då har de kommit typ 3 dagar efter.
  • Längta
    helnil_ skrev 2015-06-07 14:12:34 följande:

Stort, stort grattis till er! Kan föreställa mig känslan :) hoppas allt går bra nu! Hade ni testdag 11? Jag har inte förrän dag 15 så får vänta lite till ;)

Åh stort grattis till plus. Hoppas de går vägen för dig me nu. :)

Usch ja har inte testdag förrän dag 21. En hel vecka kvar. Varför får ja vänta så himla länge för??:\
  • Längta
    Linda8110 skrev 2015-06-08 06:51:04 följande:

RD 13 idag med 5-dagars och jag testar POSITIVT!!!! Helt magiskt!!! Jag hade slutat tro på att detta skulle kunna fungera. Snälla lilla bebis stanna kvar i magen nu 

Åh grattis. :)

Tänkte ja skulle tjuvtesta idag med ett 3dagars på dag 14 men tordes inte :/ haha. Tror ja åtminstonde väntar tills fredag så e de helg när man får reda på svaret :)
  • Längta
    Linda8110 skrev 2015-06-08 07:52:25 följande:

Åh tack!

Försök att hålla dig till testdag 

Bara de att ja fick 21 dagar tills testdag. Längsta ngnsin som de känns. :) haft typ 14 dagar förut när ja fått tillbaka 2dagars. :) känns som ja borde kunna se resultat nu :) åtminstonde på fredag när de gått 18 dagar :)
  • Längta
    Längta skrev 2015-06-08 08:11:24 följande:

Bara de att ja fick 21 dagar tills testdag. Längsta ngnsin som de känns. :) haft typ 14 dagar förut när ja fått tillbaka 2dagars. :) känns som ja borde kunna se resultat nu :) åtminstonde på fredag när de gått 18 dagar :)

Skev i förra att de var med 1 3dagars men fick ju tillbaka 2. :):) så vi håller tummarna stenhårt nu. :)
  • Längta
    Gweny skrev 2015-06-08 12:33:51 följande:

Linda81>> grattis så kul!

Längta>> oj vad länge att vänta på td!

Jo och ja har aldrig hört ngn som fått vänta 21 dagar.. :/

Känns lite orättvist :)

Men har haft sån värk i mage och svank typ de sista dagarna men ingen tillsymmelse till ngt på ljtinuspinnen. Ska de kännas så mkt?? Och illa mår ja... Ska de kännas såhär??:):)

Ja tyxker ju alla tecken e bra sålänge de inte kommer nå blod.

Men när de känns som mensvärksont blir ja orolig att ja ska börja blöda...
  • Längta
    Linda8110 skrev 2015-06-09 05:51:18 följande:

Ja det var länge! Jag har fått testdag på dag 18 förut med 2-dagars. Så jag tror nog att du kan testa då om du vill. På dag 21 har du ju garanterat fått mens om det ej blivit något. Konstigt att de satt dagen så sent. Lycka till!

Ja eller hur och speciellt med 2st 3dagars. :)

Har ju alla symptom så ja hoppas verkligen. :)
  • Längta
    Linda8110 skrev 2015-06-09 05:54:38 följande:

Jag var tvungen att ta ett test till igår kväll bara för att se om det verkligen är sant! Köpte ett digitalt och det visade Gravid 2-3, underbart!!! Har så svårt att sova på nätterna, vaknar hela tiden. Någon mer som haft så såhär tidigt?

Stort grattis till plusset förresten. :):):):):)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj