• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Helnil>> det där är positivt! Så prova igen om nån dag.

Erica>> jag gick också spänd igår och rädd telefonen skulle ringa. Håller tummarns för er idag.

• Gweny

Nicka>> åh så bra resultat!

Erica>> åh så kul! När har du TD? Jag har 23/6

• Gweny

70% lät väldigt mycket.... Men bra om det stämmer!

Känns som en evighet till TD. Vill veta nu!!

Kul vi är några stycken... Vänta ihop.

• Gweny

JMD & Längta>> Grattis till er båda, så kul!

Blomster84>> lycka till imorgon!

Är på rd 3 och bara hoppas! Började semestern idag, så ska bli skönt att vara ledig i några veckor. Hoppas det sen blir en låång ledighet från jobbet nästa år.

• Gweny

Helnil>> åh grattis!!!

Om jag lyckas nu, ska jag fortsätta med lutinus fram till första vul sa dem.

• Gweny
    JMD skrev 2015-06-13 13:30:04 följande:

Grattis =D man brukar få göra ett VUL vid v6 ca o min läkare sa att om man ser hjärtat slå så ska det mycket till för att det ska hända något.

För 1 år sen slåg vi hjärtat slå i v 6+1. Men blev ma några dgr senare. Kändes så hemskt och som du säger när risken ska ha minskat så. :-/
  • Gweny
    Tussebus skrev 2015-06-14 11:10:39 följande:

Det e d nog, inte ens värd kalla blödning. Fick nog bara panik av att se blod på pappret o va övertygad om att mensen kommit. Nån form av spottings. Konstigt. Måste sluta noja mig.

När jag var gravid med dottern för fem år sen exakt visade d ju bara svagt på td. Dumma mig.

Jo man är nojig för minsta grej man ser på pappren... Hoppas du får ett plus!!
  • Gweny

Mysan10>> så tråkigt det inget blev, var samma för oss tyvärr. Nu är det nervös väntan på hur det blivit nu efter vårat första FET istället.  Har ni några i frysen?

Ja detta med folk runt om en som ALDRIG kan förstå om dem inte varit med om detta helvete själva!! En vän sa till mig att hon förstår hur det känns, för det tog flera försök för dem med.... 3 STYCKEN FÖRSÖK!!!! öhhhh ja tjena. Kan säga jag blev måttligt irriterad.

• Gweny

Erica>> tar så mycket olika hornoner, så vet inte vilket det är som gör mitt humör upp och ner... Trött, svullen, hård i magen osv. Allt är upp och ner känns det som. :-/

• Gweny
    Längta skrev 2015-06-15 16:11:32 följande:

Gravid v6. 5+2

Fick hem papper idag att vi ska få gå på ett tidigt ultraljud nu i slutet på månaden. :) hoppas verkligen de 2 små knytena e kvar och visar små hjärtljud :)

Så spännande att se om det är 1 eller 2.
  • Gweny
    EricaSE83 skrev 2015-06-16 10:44:38 följande:

Tack för alla svar. Skönt att höra att det är normalt i alla fall. Tänkte i min enfald att det skulle bli skönt att slippa hormonerna när stimuleringen var klar men det här var ju lika påverkande det.

Låg och känslig, trött, spänd livmoder, hård i magen, svullen. Och så det eviga Lutinuskladdet på det... Man känner sig verkligen på topp!!! :P

Kan inget annat än att hålla med! hela kroppen känns upp och ner. Hatar lutinuskladdet med!
  • Gweny

Söndag>> åh så härligt det måste varit att få se eran lille!

JMD>> uch att det ska vara så svårt att det ska få lyckas, kram!

Själv så har jag fått lite rosa på trosskydd och pappret, var lite igår och mer idag. och öm i magen. Så känns inte hoppfullt detta.   
    visst kan vaggisarna ge såna flytningar då dem göra slemhinnorna sköra, men känns inte bra. blää

Är på rd 8.

• Gweny
    EricaSE83 skrev 2015-06-17 11:28:46 följande:
    Jag hade lite lite rosa på trosskyddet igår och förrgår (rd 5 och 6) och lite bruna fläckar idag på rd 7. Inatt hade jag dessutom rätt kraftig mensvärk. Hoppas verkligen att det är vaggisarna och inte dåliga tecken... Men man blir ju helt klart orolig av det :/
    Ja uch man blir ju det. och det enda man kan göra är att vänta och se...
  • Gweny
    Linda8110 skrev 2015-06-17 21:37:36 följande:
    Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...
    men nej!!   kram!
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:23:21 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Va men fy vad tråkigt! Det tror man ju nästan säkert med så många uch.

Mycket tråkigt i tråden nu. Jag kan ju fylla i att det tog sig inte för oss och det känns så tungt.
  • Gweny
    Linda8110 skrev 2015-06-18 19:20:42 följande:

Kan man se så pass tidigt?

Vi såg ett hjärta slå v 6+1.

blev dock ma några dgr senare.
  • Gweny
    Linda8110 skrev 2015-06-18 20:14:45 följande:

Man skulle ha en egen VUL pinne hemma!

Ja hade varit skönt att kunna kolla av när man hade velat.
  • Gweny
    EricaSE83 skrev 2015-06-18 18:37:35 följande:

Nej vad tråkigt att höra! Har du redan fått mens? För du har väl egentligen testdag på måndag eller så?

Stor kram

Inte helt, men är på g. Är precis som sist tyvärr...
  • Gweny
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:06:52 följande:

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

Samma för mig tyvärr!!

Blir nu att försöka njuta av sommaren och sen ta nya tag i höst.

Lycka till ni andra!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj