• Linny83

Nordic IVF Center Göterborg

Ellenirondellen skrev 2015-04-16 16:37:57 följande:

Kul att följas åt! Vi har fått Eva Lundborg. Vem har ni? Oj, 3 timmar:) känns bra då vi har en bit att åka. Vi har stått på kö på Sahlgrenska men nu har vårdgarantin gått ut så har flyttat oss till nordic. Känns som ett bra val. Nu gäller det bara att de hinner få alla papper osv till nästa vecka för att vi ska få sätta igång. Känns väldigt spännande men samtidigt läskigt!

Hej :) Jag hoppar in i tråden lite... Jag står i kö till Sahlgrenska, men har inte fått ngt svar från dom ännu. Det enda jag vet är att dom fått in min remiss. Är det mer än tre månaders kö till Sahlgrenska? Behövde du ligga på själv att få komma till privat klinik efter att vårdgarantin gått ut eller blev du skickad till privat automatiskt när tre månader gått?
  • Linny83
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 11:24:18 följande:

[quote=75172168][quote-nick]Linny83 skrev 2015-04-17 08:33:57 följande:[/quote-nick]

Hej :) Jag hoppar in i tråden lite... Jag står i kö till Sahlgrenska, men har inte fått ngt svar från dom ännu. Det enda jag vet är att dom fått in min remiss. Är det mer än tre månaders kö till Sahlgrenska? Behövde du ligga på själv att få komma till privat klinik efter att vårdgarantin gått ut eller blev du skickad till privat automatiskt när tre månader gått?

Hej! Kön på Sahlgrenska är 5,5 månader. Har varit det ett tag. Man kan ringa och fråga om man vill veta kötiden. När vårdgarantin gått ut efter 3 månader har man rätt att söka andra alternativ. Då får man gå ur kön på Sahlgrenskas år gäller att kolla på noga och se så det är kortares kötid på den klinik man väljer. Vi har legat på själva och ringt och mailat men ju verkar det löst sig :) MAn får själv väljs vilken klink man vill byta till. Men kolla upp noga innan ni byter som sagt!!:) nör kom er remiss in till Sahlgrenska?

Den kom in förra veckan. jag gjorde som du skrev, och ringde för att höra. och det stämmer att det var en kötid på ca 5,5 månad. Det lät som att vi skulle få en tid i Augusti. Så det är väl bara att vänta på det och hoppas på att man kanske blir gravid den "vanliga" vägen innan dess.
  • Linny83
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 11:40:04 följande:
    Satte du på dig på "kort varsel listan"? Gör det annars. Då kan de ringa vid återbud. Vad är er orsak till ivf? Håller tummarna för det!
    Jaha finns det en sån? Det visste jag inte. Tack för det tipset :) Min orsak till IVF är att jag har för låga värden av progesteron. Har betydelse för slemhinnans tjocklek. Det var även ngt låg aktivitet hos simmarna också. Så både jag och sambon hade lite nedsatt fertilitet. Vi har försökt själva i två år utan något plus.
    Själva då? Vad är er orsak? Bor ni i Göteborg eller måste ni åka långt?
  • Linny83

Äntligen har vi fått en kallelse efter många månaders väntan. (Använde vårdgarantin till slut och valde Nordic). Någon mer som har första besök i oktober?

• Linny83

Jag ringde och bad om att få byta den 1 september. Tog 10 dagar sen fick vi brev från Nordic och vi ska få komma i början på oktober.

• Linny83
    Lotten skrev 2015-09-12 09:04:35 följande:

Är ni nöjda med nordic? Vi har försökt i 2 år. Väntar på hjälp från Sahlgrenska men nu pga vårdgarantin så valde vi nordic. 7 mån väntetid på Sahlgrenska, så vi bestämde oss för att köra på nordic.

När sa ni till att ni ville åberopa vårdgarantin? Det tog inte alls lång tid efter att vi begärde det fram till att det blev klart med papper och så.
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-09-13 09:24:42 följande:
    Vad snabbt det gick :) ringde nu i veckan kanske 9 september.

Läst att folk är nöjda o så men mest med bemötandet. Bemötandet bryr jag mig inte så mkt om egentligen. Det är mer resultaten jag varit ute efter. Försökt läsa av statestik m.m.
    För att se om de är duktiga. Lite nojig över att lämna Sahlgrenska måste jag erkänna.
    Då ska du se att det snart dimper ner ett brev i postlådan :) Hur länge stod ni i kö hos landstinget?
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-07 19:10:15 följande:
    Vi ska också dit i början på nov :) fick också till svar ca 7 månader. Kul då kan vi följa varandra :)
    Vi ska på vårt första möte imorgon, på Nordic. Känns som en stor dag!
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-08 12:41:28 följande:
    Lycka till! :) berätta gärna hur mötet gick :) kram
    Det gick jättebra :) Vi ska göra korta protokollet. Vi börjar med sprutor vid nästa mens. Vi fick verkligen en positiv känsla med oss därifrån. Personalen tog väl hand om oss :)
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-09 13:09:24 följande:
    När är det ungefär? :)
    Jag har beräknad mens ca 7 dagar efter vårt besök där. Får se om det blir månaden efter det då.

Vad innebär det långa?
    Förhoppningsvis kommer mensen efter helgen. Dom behövde få ett provsvar först för att kunna ställa in rätt dos. Kommer mensen typ idag så hinner dom inte få det svaret och då måste jag vänta till nästa månad.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg