Nordic IVF Center Göterborg
Hej. Vi var på första besöket förea veckan. Vi fick träffa Anna-Lenna Wennberg. För vår del tog det bara ca 1 timme allt som allt men vi har ju gjort vår utredning hos dem (eller Göteborgs kvinnoklinik men det är ju i stort sett det samma) så hon hade ju alla papper o provsvar redan. Vi pratade om planering och hon berättade snabbt hur det går till. Ett snabbt VUL o sen fick jag sprutschema (ska köra korta protokollet). Därefter fick vi träffa bm som visade sprutorna och hur man hör med dem.
Nu väntar jag på mens. Vi ska flytta i början av maj så vi valde att vänta med behandlingsstart tills efter det. Sen stänger de ju labbet ungefär vid midsommar så i kombination med min oregelbundna o icke tillförlitliga mens blev planeringen lite svår. Men nu väntar jag alltså. Kommer mensen innan valborg får jag vänta till CD 16 o sen ta Provera för ny blödning o sen sprutstart. Har jag inte fått mens till Valborg blir det Provera då o sen direkt sprutstart efter den blödningen. Så sannolikt mitten till slutet av maj. Men hade vi inte haft flytten som ställer till det hade jag kunnat köra igång direkt