• Jessi76

BF i december 2015 i Göteborg

Någon några som vill följas åt å ses!

• Svar på tråden BF i december 2015 i Göteborg
  • elinninaamanda

Hej,

26 år, väntar mitt första barn 3 dec. Jag brukar inte hänga här på familjeliv så vet inte hur allt fungerar men är gärna med i denna tråd.

eller om någon vill starta grupp på Facebook där jag känner mig mer hemma haha ;)

• fridawilhelmina

Hej alla!
    Kul att läsa om era tankar och upplevelser.
    Jag är snart 30 och bor i Kallebäck, Gbg.
    Vi väntar vårt första barn i mitten av dec.. Är i vecka 12+6.
    Det känns så fantastiskt men ibland overkligt!
    Första gången gravid, inga mf tidigare (vad jag vet).
    Vi gjorde UL i vecka 11 och fick se den lilla, det var så fantastiskt!
    Känner dock igen mig i vad någon skrev tidigare, att man inte riktigt vågar ta ut hela lyckan ännu, är lite orolig över allt som kan hända på vägen. 
    Hur mår ni nu?? Jag mår nästan mer illa nu än de allra första veckorna, plus har börjat få rejäl huvudvärk. Ska test asjärntabletter nu ist för blutsaft, kanske hjälper. Någon mer som har problem med huvudvärk??

//Frida

• bebba83
    fridawilhelmina skrev 2015-06-08 11:38:48 följande:

Hej alla!

Kul att läsa om era tankar och upplevelser.

Jag är snart 30 och bor i Kallebäck, Gbg.

Vi väntar vårt första barn i mitten av dec.. Är i vecka 12+6.

Det känns så fantastiskt men ibland overkligt!

Första gången gravid, inga mf tidigare (vad jag vet).

Vi gjorde UL i vecka 11 och fick se den lilla, det var så fantastiskt!

Känner dock igen mig i vad någon skrev tidigare, att man inte riktigt vågar ta ut hela lyckan ännu, är lite orolig över allt som kan hända på vägen. 

Hur mår ni nu?? Jag mår nästan mer illa nu än de allra första veckorna, plus har börjat få rejäl huvudvärk. Ska test asjärntabletter nu ist för blutsaft, kanske hjälper. Någon mer som har problem med huvudvärk??

//Frida

Hej Grattis å Välkommen! Ja har märkt att illamåendet kan gå mkt upp och ner och trots att ja inte spydde mkt ( men mådde dåligt 24/7) så va de som värst runt vecka 12. Har du nån medicin mot det?

Jag har huvudvärk nästan varje dag så hittar du nån lösning mot det får du gärna säga till :)
  • fridawilhelmina
    bebba83 skrev 2015-06-08 12:19:09 följande:
    Hej Grattis å Välkommen! Ja har märkt att illamåendet kan gå mkt upp och ner och trots att ja inte spydde mkt ( men mådde dåligt 24/7) så va de som värst runt vecka 12. Har du nån medicin mot det?

Jag har huvudvärk nästan varje dag så hittar du nån lösning mot det får du gärna säga till :)
    Tack så mycket och detsamma! :)
    Har ingen medicin mot illamående, testat postafen men blev om möjligt ännu mer trött och däckade verkligen av utav dem.
    Hoppas på att järntabletterna plus extra blutsaft ska minska huvudvärken! Tar du extra järn också?
  • bebba83
    fridawilhelmina skrev 2015-06-09 13:21:23 följande:

Tack så mycket och detsamma! :)

Har ingen medicin mot illamående, testat postafen men blev om möjligt ännu mer trött och däckade verkligen av utav dem.

Hoppas på att järntabletterna plus extra blutsaft ska minska huvudvärken! Tar du extra järn också?

Nej mina järnvärden såg bra ut så behöver inte de... hör av dig om de funkar!
  • fridawilhelmina

Hej! Hur går det för er?? Idag går jag in i vecka 16. Mår fortf illa och är faktiskt hemma från jobbet idag pga migränliknande huvudvärk, den verkar komma och gå som den vill. Annars är jag så lycklig och längtar till att det ska synas att jag är gravid. Folk säger att det syns men själv tycker jag bara att jag ser tjockare ut! :) Hur går det för er? Hur mår ni? Syns magen på er?

• majaoliver

På mig börjar det synas att jag är gravid, men är ju också i vecka 23. Men det är först nu det börjat synas.

Har också börjat få sammandragningar. Är det nån av er som börjat få det också, även om jag vet att ni inte är lika lång gångna som jag!

• fridawilhelmina

Skönt att höra att det kan ta lite tid innan det börjar synas!

Jag har hört att det är ganska vanligt med tidiga sammandragningar, själv har jag inte känt några ännu. Men börjar ana en och annan rörelse där inne på kvällarna..

• Elinannamaria

Hej!

Ser ut som denna grupp dött lite? Hoppas den kommer till liv igen! Jag väntar andra barnet 21 december, en liten syster till Egon som kommer vara 20 månader när bebisen kommer.

Vi flyttar till Göteborg från Stockholm om 2 veckor och även om jag kommer från Kungsbacka så var det längesen jag bodde där och vill gärna träffa lite nya vänner.

Till en början kommer vi bo i Kaverös, Frölunda men letat för fullt efter hus.

Hoppas ni hittat tillbaka hit ???? kram

• majaoliver

Kul att du flyttar till Gbg! Jag har inte många vänner med barn, så det är alltid kul att träffa nya!

Var det planerat sedan länge att ni skulle flytta hit?

Hur går det för er andra? Börjar ni få magar?

Svar på tråden BF i december 2015 i Göteborg