Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Här skulle jag vilja hoppa in :) Jag och sambon skulle egentligen inte börjat bebisverkstaden förens i Juni,efter vårar bröllop :) Men igår vart det så vi tjuvstarade lite och sen kom framtill att vi redan nu faktiskt skulle kunna börja vad gör det :) Kommer inte synas på bröllopet ändå även om man är lite svullen :p 
    Jag har precis haft min mens så den är precis borta så om kroppen är i balans så som den brukar vara så brukar jag ha Äl ca 12 dagar efter mensens första dag så Äl skulle vara den 23-24 maj som om ca en vecka :) Och bim är den 7/6 :) Vore en perfekt bröllops present om man kunde få veta att man är gravid när man gifter sig :) Jag hoppas det är okej att jag hoppar in här :) Detta känns så kul och spännande men nervöst och läskigt med :) Men nog så det skall vara. :)

• Nystjärna
    milla741 skrev 2015-05-17 11:28:13 följande:

Så klart får du det :D det är ju roligare ju fler vi blir hihi Välkommen.

Tack :) Ja är roligt att ha flera och prata med så slipper sambon få hör allting :p hihi Har inte riktigt förstått att vi skall börja än,trodde jag hade drömt imorse :p haha. Tänkte försöka få honom och börja tidigare men han har varit så anti med det innan,så tänkte blir nog inte denna gången heller och lyckas jag denna gången så är det en engångs förseelse men så vart det inte :) 

En fråga,har ni barn sen tidigare eller är detta er första graviditet? :)
  • Nystjärna
    Jelu skrev 2015-05-17 11:37:34 följande:
    Välkommen.

Jag har 2 sedan tidigare en född 01 och en 13.

Har nu försökt med nr 3 i lite mer än 1 år.
    Tack :) Jag har också en som är född 2013 :)

Hoppas det snart lyckas för er :) Jag är rädd att inte få tid till att kunna mysa då vår dotter är lite svår att få och sova ibland och som gärna sover i våran säng,men får väl hoppas :) Sen kanske naiv men hoppas de skall gå lika fort denna gången som med dottern. Då lyckades vi på första försöker och vet att vi hade väldigt tur med det förstår jag,men hade 2 missfall innan dottern så vart tufft. Hoppas slippa sån denna gången och bara kunna få njuta från början helt och hållet om ni förstår hur jag menar.
  • Nystjärna
    milla741 skrev 2015-05-17 11:43:08 följande:

Jag har 2 barn och tre bonusbarn :D är äldre så ännu mer spännade att se hur lång tid det kommer att ta för mig och min man. Dock har jag nu rap halsbränne illamående haha som jag inte brukar ha annars så det kan ju vara ett symtom. bim på söndag nästa helg lååång väntan väldigt jobbigt.. hoppas ju på ett snabbt + men är inställd på lång väntan. Är detta era första?

.quote=75310072][quote-nick]Nystjärna skrev 2015-05-17 11:33:23 följande:[/quote-nick]Tack :) Ja är roligt att ha flera och prata med så slipper sambon få hör allting :p hihi Har inte riktigt förstått att vi skall börja än,trodde jag hade drömt imorse :p haha. Tänkte försöka få honom och börja tidigare men han har varit så anti med det innan,så tänkte blir nog inte denna gången heller och lyckas jag denna gången så är det en engångs förseelse men så vart det inte :) 

En fråga,har ni barn sen tidigare eller är detta er första graviditet? :)[/quote]

Åh roligt med många barn :) Åh låter ju spännande med att du mår så. Ne det är inte vårt första,har en dotter som är född juli2013 :) Med henne mådde jag riktigt dåligt, illamående innan jag plussa och sen hela graviditeten och gick ner i vikt och en hel del så. Då kände jag aldrig mer,men nu i efterhand så känner jag bara det var så värt det utan tvekan :) Men måste jag slipper och må så dåligt igen och framförallt eftersom vi gifter oss den 6/6,dagen innan bim :) Vilken morgongåva/bröllops present det skulle vara till oss :)
  • Nystjärna
    EliWe skrev 2015-05-17 11:53:54 följande:
    Första barnet för mig och min man, och snart påbörjar vi andra försöket :) min ÄL borde vara om ca 8 dagar
    Åh vad roligt :) Så spännande :)
  • Nystjärna
    Jelu skrev 2015-05-17 12:04:29 följande:
    Tack , jo jag hoppas också men börjar snart tappa hoppet.

När fick du dottern 2013 ?

Jag fick min dotter under sommaren.

Hoppas att det tar sig för er och att du slipper MF denna gång.

Jag hade också ett MF innan dotter kom till.
    Förstår att det känns så, men snart är det eran tur och lyckas :)
    Vi fick henne under sommaren 2013 i juli :) Vad roligt att du också fick en tös på sommaren 2013 :)
    Tack :) Denna gången är jag mer förbered på att det kan hända och så men hoppas slippa,för mådde riktigt dåligt efter det hade svårt och prata om det och så. Men bättre nu,men vore skönt och slippa den oron som blir så mycket starkare efter man haft missfall. 
  • Nystjärna
    soofa skrev 2015-05-17 12:13:40 följande:
    Välkommen hit! Du är inlagd i listan! Glad
    Tack så jättemycket :)
  • Nystjärna
    Jelu skrev 2015-05-17 14:26:26 följande:
    Samma år damma kön samma månad säg i ge att er dotter också fyller år samma dag?

Jag fick dottern den 18 juli 2013

Jo den oron är riktigt jobbig.
    haha vad lustigt :) 
    Haha ne inte samma dag iallafall, min dotter är född 1 juli 2013 :)
    Ja så hoppas slippa den denna gången,även om man alltid är orolig men just den extrema oron.
  • Nystjärna

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni