Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Åh denna längtan och ovisshet. Längtar så efter att få veta om vi lyckades eller inte hade varit så skönt och bara veta,ovissheten är det värsta jag vet och att inte ha kontrollen över vad som händer eller kommer och hända :( Som någon sa kan man inte bara få hoppa fram en vecka eller så. Fick ju positivt äl test i söndags, så gissar på att äl var i måndags så jag är bara på äl +2 idag :( Och bim - 11 och jag tänkte tidigast testa den 5/6 med andra ord bim-1 och äl +11 men hur skall jag klara av och vänta så länge. Sugen just nu på att ta test tidigare typ bim -3 men då kommer de bara vara äl + 8 så lär nog inte visa något då :( Frågan är om cykeln kommer vara på 26 dagar som den varit senast nu när äl kom lite senare än väntat frågan är om vi bör vänta och testa senare,men kan vara bra och veta då de kan vara att vi skall få sova på ett hotell på bröllopsnatten och få champagne men i nu läget tänkt be om alkoholfritt. Tänker ifall de visa negativt då dagen på bim -1 bara för det är äl+11. Plussade ju på bim-3 med dottern, men inte säkert det blir så nu.  Vet inte hur jag skall tänka eller göra. Hur hade ni gjort? Förlåt för lite rörigt inlägg.

• Nystjärna

Dålig dag idag :( Känner mig så fruktansvärt nere och varit så extremt trött sen igår. Har varit trött det senaste pga jobbet och allt runt bröllopet men så tröt som jag varit igår och idag är galet och denna huvudvärk suck :( Och igår fick jag lite små ont i magen och ryggen lätt mensvärk en kort stund,och stack till lite i magen ovanför höft benet igår konstigt nog och idag har jag lite tjockar flyttningar. Inte lika våta och tunna. Men syns på pappret och så. Vilket jag inte känner igen men samtidigt kanske jag tänker på det mer och liksom tittar mer efter tecken om ni förstår hur jag menar. Hoppas bara inte de beror på något annat typ svamp men får la se. Men tror inte de är symptomet då jag bara är på Äl+ 3 idag :( suck. Utan nog bara så mycket med allting just nu och inga tester som kommit hem än heller. Blä,förlåt med depp inlägg men var tvungen att skriva av mig. För ett par dagar sen kändes det som vid äl där att jo men vi kommer lyckas denna gången och kommer bli en bebis och var väldigt självsäker på det,liksom en känsla sa det. Men sen igår känner jag mig väldigt negativ och som att de har inte gått och vi har inte lyckats. Så jobbigt med denna ovissheten :( Jag hatar den :(

• Nystjärna
    ÄL-lista:
    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    12/5 sofiakb
    13/5 Jelu
    13-14/5 mikamon
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5 TouchOfRed
    15/5-16/5 Elyssa81
    17/5 soofa
    18/5 filippas
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    19/5 Woodwick
    19/5 KarnaB
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22/5 Elskling123
    22/5 Desideri
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    23/5 Aniroma 
    25/5 Nystjärna
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    4/6 Minime86
    Fian88

BIM-lista:
    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    21/5 Smulan1978
    21/5 Redcat
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 siz
    28/5 TouchOfRed
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 soofa, första barnet
    31/5 CissiJissi
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    2/6 MotherA, andra barnet
    2-3/6 KarnaB, första barnet
    3/6 Elskling123
    3/6 EkoS, första barnet
    3/6 miamarina84
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5/6 Desideri, andra barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    8/6 Nystjärna, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 Lik trådskaparen
    7-8/6 Marie14
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 NellieMeja
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1
    18/6 Minime, tredje barnet
    22/6 maddex

Trådens Plus:
    debbie85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1)
    milla741 (BIM 24/4, plussade den 18/5. BF 29/1) 
    anynumos (BIM 22/5, plussade den 21/5. BF 3/2) 
    MissMf (BIM 26/5, plussade den 22/5. BF 3/2)
    Fijah89 (BIM 27/5, plussade den 23/5. BF 2/2)
    Novalilja (BIM 31/5, plussade den 25/5. BF 7/2) 
    Brinkly (BIM 1/6, plussade den 26/5. BF 10/2)
    filippas (BIM 1/6, plussade den 28/5. BF?)

Ändrar mina datum lite i listorna då jag hade äl dag 14 och har nog en lutealfas på 14 dagar så bim borde vara då dag 8/6 eftersom jag annars brukar ha äl dag 12 och då en cykel på 26 dagar så,14 dagars fas :) Nu vart det ännu mer väntan. Men men :( Kommer ändå testa den 5/6 så man kan se och är de inget då har jag fokus på bröllopet som är något roligt så man inte förhoppningsvis blir allt för ledsen :) Men hoppas verkligen så mycket <3
  • Nystjärna

Alltså jag försöker verkligen att inte känna efter och tänka på symptom och så,vilket är svårt,men tycker ändå att det går ganska bra. För jag har mycket annat och tänka på bröllopet,jobbet och min dotter och familj och så. Men idag framförallt så har jag haft molnade värk i magen då från navlen och neråt, en liten illande/pirrande känsla,svårt och förklara. Men lätt lätt mensvärk men känns för tidigt för mensen. Sen även haft av och till ont i ryggen som små hugg,vilket iof kan bero på att jag skadat ryggen en gång men jag vet inte kommer och går så. Sen nu när jag var i duschen tyckte jag att vårtgården började bli lite större och huden börjar gå och bli mörkare och även små illa,inte farligt utan som en klump i halsen. Alltså detta känner jag utan att leta men precis när jag känt de så har jag kommit på detta med gravsymptom. Men så känns det alldeles alldeles för tidigt att känna av någonting alls liksom. Visst med dottern kände jag av illamåendet suoertidgit men det var ju också väldigt kraftigt. Men jag menar jag är bara äl +4 idag, för räknar äl ifrån i måndags eftersom positivt äl test var i söndags eftermiddag så flyttade även fram bim,så är idag på bim -11 (istället för bim-9) Hatar på ett sätt att jag känner såhär för känns så på tok för tidigt :( Liksom känns inte möjligt redan. Men samtidigt vill jag och hoppas jag så. Men känns som de är inbillning eller att jag känner för jag vill. Men ändå känns det inte som jag inbillar mig eller hoppas sååå jättemycket så de skulle bli inbillning. Jätteflummigt inlägg men ni kanske förstår. Jag hade ju ändå ställt in mig på att börja försöka nästa månad så sätt, och har ändå väldigt mycket tankar på bröllopet och dottern denna månaden. Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg,skriva av mig alla tankar och funderingar tror jag. Men vad skulle ni säga om allt detta? Det är bara inbillning va? Eller beror på andra orsaker,typ nervositet och stress inför bröllopet. Suck hatar väntan och ovissheten. Vill bara veta nu ju!!

• Nystjärna

Då är det inte bara jag som känner av symptom och mår dåligt redan. Och jag är bara på ÄL+4 idag. Mådde illa förut men trodde kanske för att jag var hungrig,men åt en hel del förut och ändå så mår jag små illa nu med en lite klump i halsen så inte farligt men något som gror där. Och samtidigt molande värk i magen typ som mensvärk som kommer av och till men mer idag. Känns för tidigt för att mensen skall komma men även att de skall vara grav symptom. Men skönt och veta att man inte är ensam om att känna av saker så här tidigt. Men men det är väl bara och vänta och se. Usch för att denna väntan... :'( Känns riktigt jobbigt. För äl smärtorna försvann ju precis vid äl,dagen innan och äl dagen var de mycket mindre och dagen efter var det ingenting. Men sen kom de lite igår och idag har det ökat. Ja märkligt är det...

• Nystjärna

Jag har ju haft molande värk i ett par dagar nu,men idag när jag satt på jobbet hade jag lite men helt plötsligt hugg det till/stack till i magen åt höger hållet så jag grimasera en hel del, men bara för några sekunder sen borta och sen kom det igen men mycket svagare och inte lika länge sen absolut inget mer. Har aldrig upplevt något sådan tidigare. Sen har molnade värken varit lite bort,sen kommit tillbaka igen lite av och till. Men mest haft ont i ryggen sen,och då höger sidan långt ner,om man säger svanken men på höger sida. Men har gjort illa ryggen där en gång så kanske därför. Sen känner jag mig galet trött idag men också varit fullt upp hela dagen. Men mår även ganska illa idag framförallt nu ikväll. Inte så jag vill kräkas men ändå illamående. Men kan bero på att jag hittills bara ätit 2 mackor och sen fikabröd och så hos min mamma. Men mådde illa igår med och även efter maten. Känns väldigt konstigt och märkligt detta. Förstår inte riktigt varför kroppen är sån här. Känns alldeles för tidigt för gravsymptomer men samtidigt så hoppas jag men känns för tidigt, men annars förstår jag inte vad det skulle kunna vara eller bero på. Känner mig inte så stressad infrö bröllopet nästa helg heller så. Fick ju illamående väldigt tidigt med dottern som sen blev värre,fick det innan jag plus så misstänkte redan då att jag nog var gravid. Plussa :(

• Nystjärna

Fint att inte hela kom med,skulle stå i slutet att jag förstår inte annars. men men är väl bara sjukt skengravid då... :(

• Nystjärna
    AngelinaAr skrev 2015-05-30 20:45:12 följande:

Hej

Nä..lugn och fin nu sålänge du nte har fått mens

Och mår illa finns det ju hopp:)

Hoppas hoppas du får som mig ska testa imorgon fick svagt men vetifan nte hur man lägger upp här

Lycka till iallafall

Jo kanske men känns ändå för tidigt bara äl + 5 idag och bim-9 om jag nu räknat och tänker rätt. Men känns väldigt tidigt för såna här tecken :( Skall tidigast testa på fredag men tror nog inte det är något bara inbillning och skengravid
  • Nystjärna

Grattis till plussen :) Så roligt :)

Här är det just nu en otålig väntan :( Blä. Jag vill bara veta nu har inget tålamod alls :( Den molnade värken har varit borta sen i lördags, men kände nu precis att den är där lite av och till och mot ljumskarna går det ut. Igår drog det även neråt över ena låret och över "tjejdelarna" liksom en illande,pirrande känsla och att de drog lite. Svårt att förklara. Ryggsmärtan är där med av och till värre ju mer dagen går och illamåendet är också kvar. Det är hela tiden där, men kan bli svagare och starkare under dagen. Sen känns de som jag måste på toaletten oftare nu sen igår och är så trött,men de kan bero på vädret,att man jobbat mycket och att bröllopet är till helgen. Ja svårt och säga. Men känns ju som detta är tecken på graviditet då jag hade så med illamåendet med dottern och kände ju för ett par dagar sen det där hugg/sticket i någon sekund men sen har det inte varit mer. Men kanske är inbillning? Men kan man verkligen inbilla sig sånt här illamående i flera dagar känns märkligt. Jaja bara och vänta och se :( Suck för väntan och ovissheten.. :(

• Nystjärna
    malink80 skrev 2015-06-01 17:07:29 följande:

Jaha... då fick jag också ett plus idag då :)

Grattis :)
  • Nystjärna
    AngelinaAr skrev 2015-06-01 17:10:38 följande:

Hej

Jag åxå men svagt plus

Wiiiii :) grattis till er alla som har fått plus

• Nystjärna

Blir så avis på er alla som redan fått plus och som börjat testa. Nästan så jag gråter för det,för jag vill så gärna veta med. Snacka om att vara känslosam :p haha. Men jag funderar mycket när jag skall ta första testet samtidigt som jag är såå rädd att testa för tidigt och bli ledsen och besviken. Min sambo förstod inte riktigt varför jag skulle bli ledsen för någon gång tar det ju. Försökte förklara att de är för jag vill så gärna och all tecken jag har så skulle kännas så jobbigt om det bara visar sig att jag inbillat mig allihopa. :( Känns som de är så många tecken och allt kan inte vara inbillning och en del känner jag igen ifrån graviditeten med dottern och en del tecken är nya. Vet inte vad jag skall tro eller tänka,snälla hjälp hur skall jag göra och hur skall jag stå ut med väntat och ifall de är negativ. PÅ något sätt känner jag mig gravid men vill inte säga det eller knappt tänka det för det är inte så säkert. så rädd för besvikelsen :( Vet inte vad jag vill med detta inlägg men mina tankar är så snurriga och även de känslosamma och allt annat :(

• Nystjärna
    Aniroma skrev 2015-06-01 18:40:42 följande:
    Alltså!! är det sant????!!!! Tog först ett testlagrets, och det visade svagt plus. Så sprang o tog två till med en gång. Tre test kan ju inte visa fel????
  • Nystjärna

Är idag på ÄL+ 8 och har molnade värk av och till i magen men inte så mycket längre utan mer en prirande och hungrig känsla. Sen är illamåendet fortfarande kvar vilket är starkare visa gånger och svagare andra gånger under dagen men alltid där. Ryggen får jag ont i i mellan åt och trött. Hade tänkt testa först på fredag men nu pratat med sambo att tidigast testa på torsdag så får vi se. Då är jag på ÄL+ 10 och bim-4 alternativ bim-3 beroende på hur man räknar. Så hopppas de kan visa något då. För känns som jag är gravid och alla tecken. Men samtidigt rädd för att det är inbillning. Med dottern så plussa jag första gången på bim-3 eller bim-4 kommer inte ihåg helt. Så hoppas. Men samtidigt så rädd och nervös :( Usch denna ovisshet och väntan är inte kul eller lätt :(

• Nystjärna

Idag har den molnaden värken kommit tillbaka lite mer, men inte ihållande utan väldigt fram och tillbaka och det rygg onda har känts mer. Men illamåendet är ihållande och är så trött och hungrig nästan hela tiden fast jag mår illa och inte alls brukar bli hungrig och väldigt sugen på vatten hela tiden. Hihi :p Lite konstigt jag som aldrig tycker om vatten annars,känns även som jag har svårt för en del lukter ibland men vet inte. Är på ÄL +9 idag och bim -4/-5 och skall testa i morgon för första gången,känns både spännande och förväntas fullt, men nervöst och rädd med. Och vet inte vad jag skall tro eller hur jag skall kunna vänta. Funderar samtidigt på att ta mitt sista Äl-test här hemma nu,bara på skoj för att se om det visar något men vet inte. Hur hade ni gjort?

• Nystjärna

Tog ett test nu imorse, men var negativt :( Kanske man kunde ana något eller så hoppas jag bara att man kan det. Bim-4 idag. och jag som verkligen trodde att det var något då jag fortfarande mår illa och allt men får väl se. Känns väldigt negativt :(

• Nystjärna

Både jag och sambon blev förvånad över att testet inte visade något imorse,med tanke på hur jag mår. Men det var nog för tidigt för och testa. Är ju bara på Äl + 10 idag och bim-4. Så vi har bestämt att jag skall ta ett test på lördag morgon och så hoppas vi på det bästa och på en fin bröllopspresent :) På lördag är jag ju på ÄL +12 och bim-2 så då borde det synas något om det är något tänker jag. Hoppas så. Ni kan väl vara snälla och hålla tummarna. :)

• Nystjärna

Både jag och sambon blev förvånad över att testet inte visade något imorse,med tanke på hur jag mår. Men det var nog för tidigt för och testa. Är ju bara på Äl + 10 idag och bim-4. Så vi har bestämt att jag skall ta ett test på lördag morgon och så hoppas vi på det bästa och på en fin bröllopspresent :) På lördag är jag ju på ÄL +12 och bim-2 så då borde det synas något om det är något tänker jag. Hoppas så. Ni kan väl vara snälla och hålla tummarna. :)

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni