Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

intressant och höra :) Jag såg att de vitaminer som jag äter nu innehåller rätt mängd folsyra, men tror ändå jag enbart skall köpa folsyre tabletter sen då jag inte tycker att jag får mer energi eller så utav dess vitaminer. Det där med tempmetoden har jag väldigt dålig koll på vad den innebär. Jag körde med äl test en gång när vi skulle ha dottern för att se när jag hade äl, sen fick jag reda av en bm på ungdomsmottagningen när jag var där att jag hade äl vilket jag misstänkte fast jag tyckte det var tidigt,men på den äl så blev dottern till :) Sen har jag tagit ett äl test för någon månad sedan för att se om jag läste av kroppens signlarer rätt,vilket jag gjorde. Har väldigt tydliga äl känningar och så. Vilket är skönt :) Men funderar på och ändå använda mig av äl test lite för att se,har nämligen test hemma men sambon vill inte att vi skall använda oss av de utan köra på med varannan dag precis som med dottern,samtidigt som han tycker det är jobbigt att det blir så planerat och så,men vet inte riktigt hur man skall göra då om man nu vill bli gravida och samtidigt inte ha sex varannan-var 3 dag för det är planerat och inte heller använda äl-test då känns det svårt. Eller klart det går ändå men kanske tar längre tid och har jag bestämt mig för något vill jag nu,nu,nu. Speciellt när det kommer till graviditet och så. Är jag ensam om detta eller tänker jag knasigt?
    Jag hade en p-piller innan dottern som jag slutade med ca 3 månader innan vi försökte med henne. Efter det skaffade jag spiral som jag hade nästan ett år men då jag hade lite bekymmer med den tog man ut den och jag fick minipiller (Azilia) Men jag mådde så väldigt dåligt utav dom,så valde att efter 4-5 månader och sluta med dem för det blev inte bättre,så använd oss av kondom ifrån januari. Så varit hormonfri sen januari vilket känns bra och skönt. Hoppas det har underlättat frö kroppen. Men märkt att kroppen/mensen varit lite knas pga mycket med jobbet,den kom ett par dagar tidigt för ett tag sen men denna månaden var den exakt på dagen vilket känns som ett bra utgångsläge. :) Men hur hade ni gjort i min sitts? Äl-test eller varannan-till var 3 dag med mys? 

Sen hur långt innan ÄL och BIM brukar ni börja testa? :)

• Nystjärna
    milla741 skrev 2015-05-18 19:42:01 följande:

phpKwk03d04571.jpg

Men kolla här då på kvällskvisten ????

Stort stort Grattis!! :) Vad roligt :)
  • Nystjärna

Hej :) Idag har jag haft lite ont i rygg slutet och av och till molnade värk i magen,just nu på höger sidan nere i tjejmagen. Känns nästan som en pirrande känsla samtidigt som de molar,inte så farligt men ändå. Så funderade på om det kunde vara äl som var på väg. Brukar få äl ca dag 12 i cykeln och idag är jag på dag 9. Det är inte jätteont utan kommer och går lite mer, känns som det dock ökat och kommer lite oftare nu ikväll. Så gjorde faktiskt ett äl-test bara för att se. Har äl-tester hemma men sambon vill ju inte att jag använder det, så gjorde ett nu ikväll i smyg innan han kom hem :p hihi. Men det var sååå svagt, kunde ana och gissa mig till. Så får la se hur det artar sig. Kanske bara var för tidigt och testa? Sen hade jag bara hållit mig i ca 2 timmar med vet inte om det påverkar. Men kändes tyvärr lite väl svagt för att vara dag 9 om jag nu skall ha äl runt dag 12. Eller? blir lite orolig :( Vi kör ju ändå med mys varannan dag. Bortskämd med de gångerna som jag blivit gravid(dottern + mina 2 missfall ) så har vi lyckas på första förslet och vet att det inte alls är säkert på att det blir så nu. Men vill så gärna och hoppas det. Vill så gärna njuta av att vi lyckas bli gravid snabbt och sen inte få missfall,utan bara njuta och verkligen få slippa den där jobbiga oron jag hade sist. Kanske låter löjligt men känner ändå så. Tänk om man inte får äl denna månaden nu bara för att vi började tidigare ändå. :( Hade varit en sån fantastisk bröllops present till oss att få veta att vi är gravida med ett syskon till dottern :) Bästa presenten liksom :) Hade först tänkt att inte ta något test i morgon utan tidigast på fredag. Men vet inte om jag faktiskt skall försöka ta ett i morgon ändå. Någon som vet när man bör testa på dygnet? Vad som är bäst och rekommenderat liksom. Hur hade ni gjort?

• Nystjärna

Har idag lite molnade värk i magen, tyckte det var mer igår men ångrar mig nu :p hihi Igår kände jag först på eftermiddagen / kvällen. Men nu känner jag redan idag och det är lite mer. Och även ont på ena sidan i ryggslutet. Brukar ju ha äl på dag 12 så borde bli på fredag så får se :) Funderade på ta ett äl-test idag då de var så svagt igår så orolig att de inte är äl på g. Men känns som den är på g eftersom jag har lite ont och mer flyttningar med. Så blir nog äl på lördag och med tecknarna så borde det bli så. Men jag vet ju inte. Blir osäker och fundersam eftersom det var så svagt igår. Hur hade ni gjort bara väntat och sett och låtit bli och testa så får det bli som det blir? Eller testat idag eller vänta och testa först på fredag igen? Fick iallafall myst till det igår jag och sambon. Så sen mensens slut har vi än så länge myst varannan dag :) Så det känns inte som att vi kan missa äl iallafall,jag hoppas iallafall inte att vi gör det :)

• Nystjärna
    MissMf skrev 2015-05-22 05:00:39 följande:

Jag är gravid!! :D äl+9 13/5 bim -3, 25/5

Bf 3/2 phpFEvETM77756.jpg

Superstort Grattis till dig!! Så roligt!! :)
  • Nystjärna

Känner mig så nere idag :( jag har tagit äl-tester sen i onsdag och visst de är lite starkare idag men långt ifrån positivt och jag som trodde jag skulle ha äl i morgon men verkar inte så. :( känns så jobbigt bra för har ont i magen och haft ett bar dag. Den där molnade värken och smått i ryggen och mera flyttningar men ändå sp svagt test. :( blir så nojig. Detta är ett av skälen till att jag inte skall ha äl-tester för blir bara så nojig och orolig när det inte visar något och jag tror att jag skall ha äl. Men förstör inte varför kroppen ger dessa signaler men de inte är något :( känns inte som jag kommer få någon äl denna månaden eller att vi kommer lyckas. Bara för jag verkligen hoppades på det. Sån vacker bröllops present till oss båda liksom att få veta att vi är gravida. Depp inlägg :( En riktigt dålig dag idag. :( förlåt

• Nystjärna
    Elskling123 skrev 2015-05-22 19:13:29 följande:

Hej allihopa!

Har följt er i väntan på att kanske va med er, har ÄL imorn och bim 3/6 :)

Tänkte att jag skriver nu för attcja såg hur ledsamt inlägg

NYSTJÄRNA skrev...kanske inte ger dig hopp men i måndags hade jag nästan positivt ÄL test(Iaf tydligt men ibte lika starkt som testaträcket),för att sen bli svagare på tisdag och sen va helt blankt (ev. Spökstreck som mest) på onsdag....trodde att jag missat min ÄL men hade väldigt mollande värk i magen nu på eftermiddan och tänkte först om ja skulle få mens men så tänkte ja att ja testar ett ÄL test igen och det blev positivt!! Vet inte värför de va så svagt där emellan men nu är det lika starkt som testträcket så sånt kan tydligen hända :)

Tack snälla för ditt positiva inlägg <3 jag hoppas verkligen men får se. Starkare ikväll och haft väldigt ont framförallt igår kväll och idag,ökat nu på kvällen igen. Men inte positivt. Könns långt bort men skall ju ha äl imorgon så får vi se. Hoppas verkligen. Såhär såg kvällens äl-test ut.

• Nystjärna

Tog nytt äl-test nu på morgon och känns ännu svagare. :( Visst man ser ju strecket det gör man men det är alldeles för svagt för att äl ens skall vara nära. Ger helt enkelt upp nu :( Kommer inte få äl denna månaden och inte kunna bli gravid. :( Har 4 test kvar men tror inte de kommer visa mera. Jaja får koncentrera mig på att planera de sista med bröllopet istället.

• Nystjärna
    MissMf skrev 2015-05-23 08:51:51 följande:
    Men tänk vad skönt att få ta ett glas bubbel på bröllopet :) och sen ett fint plus första bim som nygifta :) lycka till :)
    Jo iof men hade varit roligare med ett plus som bröllops present :) har ju bim dagen efter bröllopet så...

Men får väl se. 4 test kvar sen får de vara med äl-tester.
  • Nystjärna
    MissMf skrev 2015-05-23 09:17:03 följande:
    Aha. :/ men då håller jag tummar och tår att äl testet blir pos och att ni får ett underbart bröllop med ett plus morgonen efter :) lycka till :)
    Tack <3 det hoppas jag också. Kanske bara är tidigt och testa? Är ju dag 12 idag men brukar ju ha äl då och har en cykel på 26-28 dagar. Men får mysa varannan dag och hoppas på det bästa. Tidigare gångerna jag blivit gravid så har vi kört på varannan dag och då lyckats varje gång på första försöker. Dock blev 2 gånger missfall,men sen kom dottern :) <3 Använde oss inte av äl tester då så hoppas den metoden funkar denna gången med :) Hade dock en bm som konstaterade äl på dag 12 och då dottern blev till så. Då hade jag läst av kroppens singlar rätt. Vilket jag trodde nu med men man blir ju osäker när testerna är negativa men men. Varannan och tålamod får det bli. Men det där med tålamod är ju inte alls lätt när man försöker och bli gravid :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni