• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • linnsanbelle

Jag kör ändå! Min sambo blir sugen så fort man säger ordet sex men inte jag!! Men sen vet jag ju att så fort man väl börjar så blir man ju sugen så det är bara att köra !

Carabellis kusp skrev 2015-05-13 06:01:06 följande:

God morgon! Hur går det för er som har ägglossning nu i dagarna? Jag ska ha på fredag, men har totalt tappat känslan för sex, vad gör man då? Kör in alla fall eller väntar?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-05-13 07:38:22 följande:
    I stora drag korrekt, min kära! Dock skall tempen höjas minst 0,3 (ca 0,3-0,8) grader och ligga kvar där fram tills, precis som du skriver, mensen kommer eller ev någon dag innan. Viktigt också att tempa på morgonen innan man går upp ur sängen och helst ungefär samma tid varje dag.
    Symetrical skrev 2015-05-13 07:40:59 följande:
    Håller tummarna för dig!

Vi verkar ha äl i princip exakt samtidigt. Mitt test var så starkt idag att det nästan ser ut som om teststrecket snott färg från kontrollstrecket, då de är starkare på de andra två föregående testen.
    Vad bra att du rättade till informationen, jag har som sagt bara en månads erfarenhet av det så jag vet inte ens varför jag låtsas veta så mycket om det. GladSkäms

Ja, jäklar det var ett tydligt äl-test - har nog aldrig sett tydligare! Skrattande Äntligen! Jag går och inväntar min nu, inte för att låta egoistisk men jag hoppas inte att den dröjer så som den har gjort för dig.. Drömmer 

• soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-13 09:37:17 följande:

Jag kör ändå! Min sambo blir sugen så fort man säger ordet sex men inte jag!! Men sen vet jag ju att så fort man väl börjar så blir man ju sugen så det är bara att köra !

Haha åh, vad jag önskade att min sambo var likadan. Underlättar ju betydligt! Flört
  • soofa
    babytjejen skrev 2015-05-13 07:52:52 följande:

Idag kom mensen :( så det är bara att köra på nästa gång. äl runt den 27 Maj o Bim runt den 10 juni om min cykel fortsätter o vara jämn.

Tråkigt! :/ Men nu håller vi tummarna på maj/juni! Jag lägger till dig i listan under dagen.
  • sowe81
    soofa skrev 2015-05-13 09:53:06 följande:
    Haha åh, vad jag önskade att min sambo var likadan. Underlättar ju betydligt! Flört
    Håller med. Min sambo säger ju aldrig nej om det är äl-tider. Men det är jobbigt att behöva ta till det kortet, för är han inte sugen är det svårt att bara "få till det" utan att faktiskt säga att det är dags att ligga lite....

Men efter snart två år av försök (har varit gravid 3ggr med ma/mf under den tiden) gör det inte så romantiskt längre.....
  • Cafeconleche

Hur snabbt stegrar ägglossningstest, tog ett för första gången igår och det blev ett supersvagt streck. Har enligt appen ägglossning på fredag?!

• milla741
    linnsanbelle skrev 2015-05-13 09:37:17 följande:

Haha min karl är lika bara han hör ordet sex eller jag tar på mig sexiga kläder går han igång haha det är ju skönt dock men ändå jobbigt när man har ägglossning och han jobbar borta på veckorna :/
  • debbie85

Jag har räknat på BIM igen och kommit fram till att det är en dag tidigare, den 20/5. Kan inte tiden gå lite fortare nu? :-P

• EkoS

Nu går jag in i min fertila period, så nu åker vi till landet över helgen för att få vara lite för oss själva :)

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni