• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-15 18:50:17 följande:
    Hej! Kul att din ÄL är på gång! Mitt test var lika svagt idag som igår :( känner på mig att det inte blir nåt äggande den här veckan, om det inte plötsligt vänder! Så tråkigt...
    Men vad segt! :/ Hoppas känslan inte stämmer utan att det helt plötsligt stegrar!
  • Elyssa81
    Symetrical skrev 2015-05-15 18:39:28 följande:
    Men kan det inte vara som så att du missade peaken..!? Såg ju ut som att du hade ganska kort stegring den månaden du blev gravid också. Du har inte koll på tempen..? Isf syns det ju tydligt om äl skett eller inte. smile1.gif
    Jo jag hoppas på det. Känns som ÄL i kroppen, men vi får väl se.
  • mikamon
    halo83 skrev 2015-05-15 19:10:44 följande:

Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...

I år så känner jag till över fem pers som är gravida, två riktigt nära vänner dessutom. En ska få barn om en vecka.

Jag är jätteglad för deras skull, men när man längtar så som jag gör så kan man inte rå för att bli ledsen samtidigt.. Speciellt när det nu i julas var så nära för oss (tidigt mf). Kan inte sluta tänka på att i sensommar så hade jag och min bästa vän fått barn samtidigt :( otroligt bitter över det. Sen är jag less på min kropp som bråkar. Lång menscykel där varje månad blir en gissningslek om jag får ÄL eller inte. Efter missfallet så har ÄL hoppat över en månad. Innan dec så hade jag ingen ÄL efter att jag slutade med ppiller i april förra året.
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-15 19:18:15 följande:

Men vad segt! :/ Hoppas känslan inte stämmer utan att det helt plötsligt stegrar!

Förra ägglossningen var lite av en överraskning. Den månaden höll jag inte på med tester hit och dit utan jag testade när jag kände av äggstockarna och flytningarna. Hoppas på att bli överraskad snart igen <3
  • halo83

Så känner jag med.. Är skitgöad för mina syskons skull, jag blir ju ändå moster/faster och självklart för mina vänner med..men det tar riktigt hårt av å höra att dom inte ens planerat det el ens försökt... Så sitter man här själv å har försökt i ett år med allt vi kan komma på.

Blir det inget denna gång ska jag ringa bm och kolla upp vad jag kan göra,mannen är inte så pigg på å gå till läkaren :/

mikamon skrev 2015-05-15 19:24:03 följande:

I år så känner jag till över fem pers som är gravida, två riktigt nära vänner dessutom. En ska få barn om en vecka.

Jag är jätteglad för deras skull, men när man längtar så som jag gör så kan man inte rå för att bli ledsen samtidigt.. Speciellt när det nu i julas var så nära för oss (tidigt mf). Kan inte sluta tänka på att i sensommar så hade jag och min bästa vän fått barn samtidigt :( otroligt bitter över det. Sen är jag less på min kropp som bråkar. Lång menscykel där varje månad blir en gissningslek om jag får ÄL eller inte. Efter missfallet så har ÄL hoppat över en månad. Innan dec så hade jag ingen ÄL efter att jag slutade med ppiller i april förra året.

• mikamon
    halo83 skrev 2015-05-15 19:27:40 följande:

Så känner jag med.. Är skitgöad för mina syskons skull, jag blir ju ändå moster/faster och självklart för mina vänner med..men det tar riktigt hårt av å höra att dom inte ens planerat det el ens försökt... Så sitter man här själv å har försökt i ett år med allt vi kan komma på.

Blir det inget denna gång ska jag ringa bm och kolla upp vad jag kan göra,mannen är inte så pigg på å gå till läkaren :/

Jobbigt när man försökt ett tag. Jag är redan less efter att ha försökt ända sen i dec, aktivt. Innan dess har vi bara kunnat vänta in min kropp och ägglossning. Vi ska ge det några försök till. Blir det inget så måste vi fundera ut nästa steg.

Har en vän som försökt i två år så nu har hon påbörjat IVF-behandling.
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-15 19:26:57 följande:
    Förra ägglossningen var lite av en överraskning. Den månaden höll jag inte på med tester hit och dit utan jag testade när jag kände av äggstockarna och flytningarna. Hoppas på att bli överraskad snart igen <3
    Det hoppas jag med! <3 Här blev det tyvärr inger sexande innan sambon nu åkte till jobbet, hoppas på i morgon annars är det ju synd att säga att det blir något försök den här månaden. :(
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-15 20:07:49 följande:

Det hoppas jag med! <3 Här blev det tyvärr inger sexande innan sambon nu åkte till jobbet, hoppas på i morgon annars är det ju synd att säga att det blir något försök den här månaden. :(

Men oh :( Ni får sikta in er på lite morgonsex istället ;)
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-15 20:13:10 följande:
    Men oh :( Ni får sikta in er på lite morgonsex istället ;)
    Haha ja, vi får se. Min sambo är så jävla svår med att ha sex "på beställning". :/
  • EliWe
    halo83 skrev 2015-05-15 19:10:44 följande:

Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...

Jag tycker det är jättejobbigt när folk runt omkring blir gravida. Visst, vi har bara aktive försökt en månad men vi hade planerat att börja försöka maj 2014. Men pga min utmattningsdepression tyckte läkaren vi skulle avvakta.

Så nu har jag väntar och längtat över ett år, och under tiden har min bästa kompis blivit gravid med sin 2a! Vill så gärna ha barn nu!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni