halo83 skrev 2015-05-15 19:10:44 följande:
Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...
I år så känner jag till över fem pers som är gravida, två riktigt nära vänner dessutom. En ska få barn om en vecka.
Jag är jätteglad för deras skull, men när man längtar så som jag gör så kan man inte rå för att bli ledsen samtidigt.. Speciellt när det nu i julas var så nära för oss (tidigt mf). Kan inte sluta tänka på att i sensommar så hade jag och min bästa vän fått barn samtidigt :( otroligt bitter över det. Sen är jag less på min kropp som bråkar. Lång menscykel där varje månad blir en gissningslek om jag får ÄL eller inte. Efter missfallet så har ÄL hoppat över en månad. Innan dec så hade jag ingen ÄL efter att jag slutade med ppiller i april förra året.