• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-01 12:05:31 följande:
    Usch vad jobbigt. Hoppas den har kommit nu.
    Nix inte minsta antydan till mens än trots att det gått 7 dygn sen sista tabletten av Provera. Har mailat min läkare idag och frågat hur länge jag ska vänta innan vi gör något annat. Hoppas hon svarar i morgon då hon brukar höra av sig senast dagen efter om hon bara är på plats. Ingen mensvärk eller andra symptom på att mensen är på gång nu heller. Tog ett gravtest för säkerhetsskull i morse men det var negativt precis som jag trodde med tanke på ingen äl.

Kommer den inte nu imorgon får den gärna vänta till efter helgen så inte min äl sammanfaller med att jag är bortrest 23-26 okt vilket ser illa ut nu då jag brukar få äl runt cd 20. Men vi får väl se vad som händer och tar nog en kur pergo iaf och hoppas på att det stämmer med datumen och funkar trots allt. Vet ju aldrig om äl kommer tidigare eller senare denna gång.
  • misssunlight

Åh Stort Grattis!!!!!!????

Maräng87 skrev 2015-10-01 09:48:54 följande:

Jag har precis plussat på min första kur!

• misssunlight

Åh, pepp pepp ... Hur deppiga blir ni andra när mensen kommer o man än en gång inte lyckats ????. fast man egentligen inte vill hoppas för mkt så gör man ju det undermedvetet... Skit jobbigt.

Hur många ggr har ni andra ätit Pt? Hur funderar ni på ytligare ett steg... Alltså ivf?

• Solrosen 83
    misssunlight skrev 2015-10-02 01:12:57 följande:

Åh, pepp pepp ... Hur deppiga blir ni andra när mensen kommer o man än en gång inte lyckats ????. fast man egentligen inte vill hoppas för mkt så gör man ju det undermedvetet... Skit jobbigt.

Hur många ggr har ni andra ätit Pt? Hur funderar ni på ytligare ett steg... Alltså ivf?

Ja visst känns det tungt precis när mensen kommer. Men för min del ser jag det som att med tanke på min pco och att jag inte har äl själv så är de äl jag fått med pergotime de enda "riktiga" försök vi gjort och med tanke på att vi nu ska börja tredje omgången är det ju egentligen inte mkt med tanke på den tid det generellt tar även om man har egen äl.

Jag har alltså ätit 2 kurer nu i år. Med dottern tog det sig på tredje kuren 2013. Har inte tänkt vidare på ivf än. Vårt problem är ju att jag inte får äl så det hjälper ju pergo mig med så hoppas vi får försöka ett tag till med det. Med tanke på att vi redan har en dotter får vi ju bekosta ivf själva.
  • Solrosen 83

Fått svar från min läkare idag och jag skulle ta ett gravtest till för säkerhetsskull och om det också var negativt kunde jag börja med pergo direkt. Så plötsligt blir det som om jag är på cd 5 istället för att invänta mensen. Funderar dock på att vänta till imorgon istället så stämmer det bättre med dag för vul. Gör det på cd 14 och börjar jag idag blir det på en söndag. Men egentligen borde det ju inte spela någon roll om jag gör det på cd 15 istället med tanke på att äl alltid brukar bli runt cd 20.

• Solrosen 83

Självklart bara för att jag tog ett nytt gravtest nu och tänkte börja med pergon ikväll eller i morgon kom det lite blodblandade flytningar! Så nu får jag väl snällt vänta och se om mensen drar igång här idag eller imorgon istället. Suck!!! Varför kan min kropp inte göra som jag vill...

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-02 13:40:21 följande:

Självklart bara för att jag tog ett nytt gravtest nu och tänkte börja med pergon ikväll eller i morgon kom det lite blodblandade flytningar! Så nu får jag väl snällt vänta och se om mensen drar igång här idag eller imorgon istället. Suck!!! Varför kan min kropp inte göra som jag vill...

Usch vad jobbigt. Men bättre med mens nu än när du hade börjat äta tabletterna.
  • Majamy
    misssunlight skrev 2015-10-02 01:12:57 följande:

Jag har blivit jättedeppad när det inte går. Även om jag försöker hålla peppen bryter jag ihop ibland.
    Men du har väl snart bim. Hoppas du får ett stort plus.
  • Novembersmile

jag går och väntar och avvaktar på spontan ägglossning. cd 14 idag och inga känningar. sist fick jag äl på cd 19-20 med pergohjälp. Så jag tror inte jag får någon ägglossning utan pergon.

Varför skulle jag få missfall för? :( hade graviditeten fortsatt hade jag varit 8+0 i morgon. 

Men har ändå släppt det som hände, siktar framåt. Men ibland kommer det över en..

Håller tummarna för er alla! KramGlad

Mf v. 5+6
  • misssunlight

[quote=75827096][quote-nick]Majamy skrev 2015-10-02 17:31:40 följande:[/quote-nick]

Jag har blivit jättedeppad när det inte går. Även om jag försöker hålla peppen bryter jag ihop ibland.

Men du har väl snart bim. Hoppas du får ett stort plus.

[/quotes]

Tyvärr kommit lite blodblandad flytning idag o ett tydligt minus på Stickan. hade BIM igår... Sjukt jobbigt. Tänkte för mig själv att jag ska INTE testa än eftersom jag såg flytningarna, men så är man ju korkad o skjuter sig själv i foten och tar testet iaf, vilket sänker en totalt. Får köra på en omgång till med Pergo och ÄL stickor helt enkelt ....

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime