• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Solrosen 83

Inga tecken på äl här så tog första Proveran igår kväll enligt läkarens plan på cd 16. Molat och spänt lite till och från sista dagarna men väldigt svaga äl test så nu kör jag enligt vad läkaren sa så kommer förhoppningsvis en mens här om ca 10 dagar så jag kan börja om med en ny pergokur sen vid rätt tid som förhoppningsvis kan fungera bättre.

• Novembersmile

Inget pos gravtest så hoppade på primoluten i fredags. Hoppas på plus i nov. Om allt infaller som planerat så kan jag bli gravid och få ägglossning exakt samma dag som med sonen ! ;) kanske för med sig tur!

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-25 18:08:32 följande:

Inget pos gravtest så hoppade på primoluten i fredags. Hoppas på plus i nov. Om allt infaller som planerat så kan jag bli gravid och få ägglossning exakt samma dag som med sonen ! ;) kanske för med sig tur!

Ja nu får vi verkligen hoppas på plus i november.

Hade ju vart lite lustigt om det blev äl på exakt samma dag denna gången. Måste ju föra tur med sig i så fall.

Vår dotter är född i slutet på november så hoppas det betyder att november är vår månad.

Ätit 4:e Proveran idag och än så länge inte märkt av några biverkningar denna kuren vilket är väldigt skönt. Vill bara att dagarna ska gå snabbt nu så mensen kommer snart.
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2015-10-25 20:23:07 följande:
    Ja nu får vi verkligen hoppas på plus i november.

Hade ju vart lite lustigt om det blev äl på exakt samma dag denna gången. Måste ju föra tur med sig i så fall.

Vår dotter är född i slutet på november så hoppas det betyder att november är vår månad.

Ätit 4:e Proveran idag och än så länge inte märkt av några biverkningar denna kuren vilket är väldigt skönt. Vill bara att dagarna ska gå snabbt nu så mensen kommer snart.
    ja. :) jag har fått ont i tuttarna (?) blev orolig och tog en gravtest, men de var neg. är väl antagligen av primoluten då..

håller tummarna för oss i november :)
  • Solrosen 83

Känns nästan som mensen är på gång här och hade lite spottings när jag var på toa nyss trotts två Provera tabletter kvar. Få gånger man längtat så efter mensen men vill bara komma igång med nästa försök.

Sjukt trött nu oavsett hur mycket jag sover så måste bero på hormonerna i proveran. Kommer knappt ur sängen på morgonen och hela kroppen värker av trötthet. Sen somnar jag på soffan runt 21.

Visst måste jag kunna avbryta proverakuren och skippa resten av tabletterna om mensen kommer? Poängen är ju och framkalla en blödning.

• Majamy
    Solrosen 83 skrev 2015-10-30 08:37:43 följande:

Känns nästan som mensen är på gång här och hade lite spottings när jag var på toa nyss trotts två Provera tabletter kvar. Få gånger man längtat så efter mensen men vill bara komma igång med nästa försök.

Sjukt trött nu oavsett hur mycket jag sover så måste bero på hormonerna i proveran. Kommer knappt ur sängen på morgonen och hela kroppen värker av trötthet. Sen somnar jag på soffan runt 21.

Visst måste jag kunna avbryta proverakuren och skippa resten av tabletterna om mensen kommer? Poängen är ju och framkalla en blödning.

Hej!
    Har mensen kommit? Jag vet inget om de tabletterna.
    Hoppas att november är vår månad.
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-31 17:40:59 följande:
    Hej!
    Har mensen kommit? Jag vet inget om de tabletterna.
    Hoppas att november är vår månad.
    Nej inte ordentligt än. Bara lite lite blod i flytningarna. Tog precis sista proveratabletten så behöver inte fundera mer på om jag ska sluta eller inte. Fick dock svar i annan tråd att man skulle sluta ta dem om mensen kom tidigare.

Jag vi får verkligen hoppas november blir en bra månad för oss alla.
  • Solrosen 83

Igår kom mensen äntligen så på lördag blir det pergostart. Vul inbokat till 16/11. Äntligen känns det som det hände något igen.

Hur går det för dig Novembersmile?

• Novembersmile

Tisdag kväll kom mensen.räknar från igår (onsdag)

Ska ringa gyn i morgon då jag inte haft möjlighet att ringa! Börjar med Pergo på söndag! Så vi ligger lika i stort sett :) hur många tabletter ska du ta? Jag vet inte än men troligen trippel som sist !

Solrosen 83 skrev 2015-11-04 21:29:51 följande:

Igår kom mensen äntligen så på lördag blir det pergostart. Vul inbokat till 16/11. Äntligen känns det som det hände något igen.

Hur går det för dig Novembersmile?

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-11-05 21:21:43 följande:

Tisdag kväll kom mensen.räknar från igår (onsdag)

Ska ringa gyn i morgon då jag inte haft möjlighet att ringa! Börjar med Pergo på söndag! Så vi ligger lika i stort sett :) hur många tabletter ska du ta? Jag vet inte än men troligen trippel som sist !

Kul att vi ligger så lika igen :)

Jag ska ta enkelkur igen. Har ju svarat på det för det mesta förutom en kur i våras och nu när det blev fel tid för stimuleringen. Skulle det inte ta sig nu pratade läkaren om att öka på dosen. Jag brukar ju inte få äl förrän runt cd 20 så med högre dos kanske det blir tidigare. Men vi håller ju tummarna att det inte behövs fler kurer än den här.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime