• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Pco_1_2

Palomablanca: Går ju hos gyn för barnlösheten så känns märkligt om man inte skulle bli erbjuden hormonbehandling.
    Jag är också tjock och just nu lite för tjock för att påbörja ny beh.omgång.

• Solrosen 83
    palomablanca skrev 2015-11-24 16:04:53 följande:

Hej! Ni som redan har barn, har ni haft svårt att få pergotime utskrivet?

Och har ni några viktproblem? Fick veta igår stt jag har pco o gynekologen fick veta att vi vill bli gravida igen ganska snart. Hon nämnde dock inte pergotime utan sa i varannan mening att jag är fet!

Jag fick utskrivet direkt när jag kontaktade gyn och sa att vi vill försöka med syskon. Jag har dock fått konstaterat pco redan innan vi fick första barnet.

Jag har lite övervikt vilket läkaren påpekade när vi försökte med första och rekommenderade mig att gå ner. Jag ligger dock en bra bit under den bmi gräns som landstinget här har för att få hjälp vid barnlöshet. Nu vid syskonförsöken har läkaren inte nämnt det trots att jag väger ungefär samma som sist.

Just vid pco har man ju ofta positiv effekt om man går ner lite i vikt vilket kan underlätta att man får äl.
  • Solrosen 83

Känns som tiden sniglar sig fram. Bara äl+3 idag så känns som en evighet till jag får veta om det lyckats. Dottern fyller 2 år nu i veckan så får besök och ska ha kalas så det kommer nog göra att det går lite fortare. Dottern måste dock se till och bli frisk då hon vaknade med hög feber i morse och är superhängig.

• NätteNätte

Hej. Jag ska börja min första kur i morgon. Efter har försökt 2,5år utan någon hjälp.  Jag ska enbart ta blodprov, men om jag räknar rätt så ska jag ta det runt julafton och vi är inte ens hemma den veckan, hur gör man då? Ska jag ta kuren ändå utan blodprovet, vill verkligen inte vänta en hel månad till :(

• Novembersmile

Hade äl smärta mån,tis så jag håller tummarna! Idag känner jag inget!

Mitt BMI är 22 tror jag. Och vi fick utskrivet direkt oxå när vi ville börja med syskonförsök! Jag hade ju oxå konstaterat PCO 1 år före vi fick pojken!

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
  • Solrosen 83
    Pco_1_2 skrev 2015-11-29 14:38:48 följande:

Hur går det för er?

Långsam väntan här. Äl+8 idag. Känt lite lätt molande i magen sista dagarna och är väldigt uppsvälld om magen så hoppas verkligen det är något på gång.
  • skogstjejen19

Nu när jag fick plus trodde jag verkligen inte att det skulle vara något, det skiljer sig helt mot förra gången jag var gravid.

Då hade jag ändå några symtom, ömma bröst och flytningar i massor. Denna gång inget, svag mensvärk som kommer och går, men det är sällan, knappt 1 gång varannan dag, så det kan lika gärna vara inbillning ;)

Novembersmile skrev 2015-11-29 22:29:27 följande:

Känner inget alls :(

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime