• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Fick mens cd 40. Har haft småblödningar hela v. Men igår drog den igång! Så Pergo kur nr 4 på torsdag ! Nu får det bli våran tur!

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
  • Majamy

Hej!

Det är länge sedan jag skrev nu. Jag har varit så deppad för detta. När jag fick min mens igen i november bestämde jag mig för att inte bara fokusera på detta och försöka ta det mycket lättare. Och typ inte ha sex för att vi måste utan för att det är skönt, lättare sagt än gjort. 
    Sedan har jag även gått på akupunktur i två cykler. Vilket var way out of my comfort zone. Men jag blev verkligen överraskad, det har varit så behagligt och lite konstigt. 
    Och nu fick jag precis ett plus. :) Mest av allt är känslan att jag inte vågar tro på det. Jag vill vara jätteglad men jag vågar liksom inte tro på det.

Grattis till dig Solrosen! 

• Novembersmile

Pegrostart idag, trippelkur. denna kur behöver jag inte kolla med vul sa läkaren. för jag visar ingen risk på överstimulans. 

stort grattis till alla plus. jag hoppas jag hakar på snart :)

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-12-20 21:07:59 följande:

Hur går det för dig solrosen? Vilken v är du i?

Det går bra. Precis gått in i v 7 idag. Känner verkligen av graviditeten denna gången och mår inget vidare. Varit väldigt illamående och trött i veckan och nu i helgen är jag helt slut och orkar inte göra något alls annat än ligga på soffan. Men förhoppningsvis vänder det snart så får mer energi igen. Får lite dåligt samvete för dottern när jag inte orkar med något här nu runt jul.

Håller alla tummar här för att det lyckas för dig denna kuren.
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2015-12-20 21:31:44 följande:
    Det går bra. Precis gått in i v 7 idag. Känner verkligen av graviditeten denna gången och mår inget vidare. Varit väldigt illamående och trött i veckan och nu i helgen är jag helt slut och orkar inte göra något alls annat än ligga på soffan. Men förhoppningsvis vänder det snart så får mer energi igen. Får lite dåligt samvete för dottern när jag inte orkar med något här nu runt jul.

Håller alla tummar här för att det lyckas för dig denna kuren.
    åh vad härligt. ska ni på något ultraljud? Hoppas allt går bra .

Ja, vi får väl se, måste ju ha haft ägglossning jättesent förra cykeln. typ dag 28. hoppas på äl nästa helg ;)
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-12-21 18:59:56 följande:
    åh vad härligt. ska ni på något ultraljud? Hoppas allt går bra .

Ja, vi får väl se, måste ju ha haft ägglossning jättesent förra cykeln. typ dag 28. hoppas på äl nästa helg ;)
    Nej inget ul inbokat men vi kommer att göra kub runt v 12 så inte jättelänge tills dess. Har tur och bor i landsting där alla erbjuds kub. Gjorde det med dottern och längtar tills det är dags så man får se att allt ser bra ut.
  • Majamy

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

• Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-12-22 16:19:59 följande:

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

Åh nej! Så lessen för din skull. Vet ju precis vad du går igenom och hur jobbigt det är. Tillåt dig att vara ledsen och ta hand om dig själv nu. Stora styrkekramar!
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime